ARTICOL aparut in ZIARUL “Adevarul de Seara Ploiesti”, Rubrica “Portret”, pagina 16 /22.02.2011

Îşi trăieşte viaţa după deviza „Mai repede, mai înalt, mai puternic”, iar după mai bine de 10 ani de la derularea primei afaceri, a ajuns să administreze mai multe business-uri pe Valea Prahovei.

După primii doi ani de liceu, Mihai a fost nevoit să facă şcoala profesională de electrotehnică şi să se angajeze la Fabrica de Postav din Azuga. În perioada  1994-2003  a îndeplinit, în acelaşi timp sau succesiv,  mai multe funcţii pornind de la muncitor calificat şi până la posturi de conducere în cadrul unui hotel din Buşteni.

„Prima societate comercială înfiinţată de mine a fost „Kogaion”, în anul 2000, prin intermediul căreia am desfăşurat activităţi de desfacere en detail, prin magazine specializate, de produse alimentare şi nealimentare”, explică tânărul. Din 2004 şi până în anul 2009 a coordonat o agenţie de turism care se ocupă cu furnizarea de pachete turistice, iar apoi a urmat o nouă provocare, un post de unit manager pentru zona Valea Prahovei, la a companie importantă de asigurări. În  2007 a înfiinţat o nouă societate comercială „IPod & Gadget Space SRL” care comercializează componete şi accesorii IT.

Clienţii sunt prietenii lui

Mihai dedică mult timp dezvoltării activităţii agenţiei imobiliare pe care o deţine. „Partea frumoasă a acestei afaceri este că odată ajuns client, omul devine, aproape automat , un membru al frumoasei noastre familii şi un prieten adevărat”, explică el.

În ultimii opt ani, de când agenţia imobiliară îşi desfăşoară activitatea pe Valea Prahovei, numărul de clienţi a ajuns la câteva sute, însă tănârul se poate lăuda şi cu foarte mulţi prieteni din ţară dar şi din străinătate.

În tot acest timp Mihai a derulat şi alte activităţi conexe domeniului imobiliar, cum ar fi închirierea pe termen scurt sau în regim hotelier a unor imobile, administrarea unor clădiri nou-construite dar şi servicii de amenajări interioare.

Noutăţi pe blog

Mihai a exploatat pasiunea sa nemărginită pentru domeniul informatic şi a realizat un blog, totpal.ro, în urmă cu câţiva ani. „Iniţial l-am gândit ca un fel de album foto de familie şi un CV on-line cu posibilitatea de up-gradare permanentă în timp real.

Ulterior l-am folosit pentru a transmite diverse ştiri, opinii şi informaţii, utilizând-l ca pe un jurnal”, explică tânărul. Majoritatea vizitatorilor acestui blog sunt persoane care nu îl cunosc personal însă împărtăşesc pasiuni şi interese comune cu el, cum ar fi muntele, turismul şi imobiliarele,  arta şi cultura, dar şi  informaţiile de strictă actualitate şi multe altele.

Iar în lumea Internetului, aflată în permanenţă schimbare şi cu un flux informaţional bogat, intervenţia zilnică pe blog-ul personal este aproape indispensabilă. „Satisfacţia personală apare imediat ce obţin feedback-ul, de orice natură, al vizitatorilor veniţi direct, sau prin intermediul motoarelor de căutare şi prin intermediul conturilor personale de pe reţelele de socializare cunoscute”, completează tânărul.

Ce visaţi să deveniţi când eraţi mic?

Îmi aduc aminte de faptul că de când eram foarte mic le spuneam părinţilor mei că eu îmi doresc să lucrez într-un birou mare şi să am mulţi oameni în jurul meu. Pe vremea aceea acest lucru părea oarecum imposibil pentru că vremurile impuneau învăţarea unei meserii şi angajarea imediată într-una din întreprinderile din zonă.

Vă implicaţi fiul în activităţile dumneavoastră?

Mi-ar plăcea să pot asigura o dezvoltare durabilă afacerilor mele până când el va fi pregătit să lucreze şi să preia controlul asupra lor, însă din câte îmi pot da seama acum, vocaţional are chemare spre a deveni preot, doctor sau cosmonaut. Până atunci mai lucrez la varianta B, adică „o fetiţă”, cu calităţi manageriale.

Ce-i place:

Îi place tot ce ţine de domeniul informatic, de la exploatarea Internetului până la aplicaţii off-line, softuri, grafică foto-video, tehnoredactare sau gestionarea bazelor de date. Este, de asemenea, pasionat de turism şi imobiliare, îi place să comunice şi să decopere mereu lucruri noi.

Ce nu-i place:

Cel mai mult detestă minciuna, meschinăria şi neseriozitatea oamenilor. Nu îi place deloc falsitatea sau duplicitatea într-o relatie, fie ea socială sau profesională. Evită, pe cât posibil, oamenii care demonstrază  inconsecvenţa în idei şi fapte, pe cei lacomi şi pe cei aroganţi.

PROFIL

NĂSCUT:

4 februarie 1975, Buşteni

STUDII:

Facultatea de Contabilitatea şi Informatică de Gestiune, ASE Bucureşti

FAMILIE:

Căsătorit, are un băieţel, Mario, de 4 ani

SURSA: http://www.adevarul.ro

===============================================

MATERIAL INTERVIU BRUT:

Data şi locul naşterii (zi, lună, an, loc)

M -am nascut pe 4 februarie 1975 in Busteni

Studii (ultima formă de învăţământ absolvită)

Am absolvint Academia de Studii Economice – Bucuresti / Facultatea de Contabilitatea si Informatica de Gestiune cu specializarea Audit si Control.

Ulterior am obtinut si Brevetul de Turism cu specializarea „Manager in activitatea Agentiilor de Turism”.

Familie (căsătorit, un băiat de ….ani)

Sunt casatorit de peste 8 ani si am un baietel (Mario Cristian) care a implinit pe 12 decembrie anul trecut 4 anisori.

Lucuri care vă plac foarte mult hobby-uri, pasiuni, lucruri care le apreciaţi la cei din jur sau care vă încântă.

Sunt foarte multe lucruri care imi plac insa cel mai mult imi iubesc familia si activitatea profesionala. Sunt foarte mandu de faptul ca locuiesc in Valea Prahovei si sunt pasionat de orice tine de domeniul turistic si imobiliar. Imi place sa cunoasc oameni de orice varsta, sa comunic prin orice mijloace si sa descopar in permanenta lucruri noi despre tot ce ne inconjoara si ne influenteaza viata.

Hobby-ul meu principal tine de domeniul informatic, pornind de la explorarea fanscinantei lumi virtuale in care se patrunde prin portile Internetului si pana la  utilizarea universului off-line al aplicatiilor si soft-urilor de prelucrare grafica foto & video, tehno-redactare computerizata, gestionare, analiza  si interogare baze de date.

Imi place istoria, filozofia si tot ce ce insemna Arta. Apreciez cel mai mult onestitatea si curajul la oameni, cred in Destin si in Dumnezeu.

Ce nu-i place:

La polul opus, lucruri care nu vă plac deloc, nu vă fac plăcere, la modul general, în societatea noastră, în profesia dumnevoastră, la cei din jur.

Cel mai mult in aceasta Lume detest minciuna, meschinaria si neseriozitatea oamenilor. Nu imi place deloc falsitatea sau duplicitatea intr-o relatie, fie ea sociala sau profesionala. Evit, pe cat posibil, oamenii care demonstraza  inconsecventa in idei si fapte, pe cei lacomi si pe cei aroganti.

1.    Aş dori să îmi spuneţi toate activităţile pe care le desfăşuraţi în acest moment. Cum aţi început, cum aţi evoluat în timp, ce aţi făcut, în ce domenii, în ce ani.

In prezent sunt director de vanzari in cadrul Agentiei Imobiliare „Mervani Invest” (www.mervani.ro) din Valea Prahovei, pe care am  infintat-o in 2003 impreuna cu alti doi asociati. In acelasi timp sunt administrator si unic-asociat al firmei „Totpal M Services”care se ocupa cu inchirierea si administrarea de imobile in Sinaia si Busteni incepand cu anul 2010.

Din 2004 si pana in anul 2009, cand sa luat decizia suspendarii temporare a activitatii, am coordonat in calitate de director si Agentia de Turism „Mervani Travel” care se ocupa cu furnizarea de pachete turistice atat in tara cat si in strainatate avand in acelasi timp si  implicare in piata mass-media locala prin televiziunea „Mervani TV” si diverse publicatii. Agentia va fi redeschisa curand prin decizia celor trei asociati Mervani.

O provocare interesanta pentru mine a fost si un alt  job pe care l-am acceptat in regim part-time din partea „Alliantz-Tiriac Asigurari”, indeplinid functia de unit manager pentru zona Valea Prahovei si avand responsabilitatea realizarii unei echipe de consulatanti specializati in vanzarea de asigurari de viata si nu numai.

In anul 2007 am infiintat, impreuna cu un alt asociat, o societate comerciala numita „IPod & Gadget Space SRL” prin intermediul careia am deschis in Busteni un magazin specializat in vanzarea de birotica, papetarie, electronice, consumabile, componete si accesorii IT pe care, din pacate, criza economica nationala si mondiala ne-a fortat sa il inchidem.

Prima societate comerciala infintata de mine a fost „Kogaion”, in anul 2000, prin intermediul careia am desfasurat activitati de desfacere en detail, prin magazine specializate, de produse alimentare si nealimentare. Din anul 2008 , cei doi asociati (eu si sotia mea), am decis suspendarea activitatii pentru o perioada determinata de timp.

In perioada  1994 – 2003  am indeplinit, in acelasi timp sau succesiv,  mai multe functii pornind de la muncitor calificat si pana la posturi de conducere: electrician si laborant analize fizico chimice – Fabrica de Postav Azuga,  coordonator de programe – Centrul Romana de Mediu, analist prigramator – Liceul Busteni, sef serviciu aprovizionare/desfacere – Reiman Com Busteni, sef de unitate – Complexul Turistic Gura Giham Busteni, director executiv – Consortiul Local Busteni si director de marketing – Hotelul Mary Busteni.

2.    Cum aţi ales drumul pe care îl urmaţi în acest moment, aţi fost atras de mic copil către domeniul de vânzări, imobiliare, marketing sau pasiunea a pornit de undeva, de la cineva.

Imi aduc aminte de faptul ca de cand eram foarte mic le spuneam parintilor mei ca eu imi doresc sa lucrez intr-un birou mare si sa am multi oameni in jurul meu. Pe vremea aceea acest lucru parea orecum imposibil pentru ca vremurile impunea invatrea unei meserii si angajarea imediata intr-una din inteprinderile din zona. De aceea, dupa primi doi ani de liceu, am fost nevoit sa fac scola profesionala de electrotehnica si sa ma angajez la Fabrica de Postav din Azuga.

Nu m-am inpacat nici o clipa cu gandul ca va trebui sa ies la pensie din acea fabrica si ulterior am intraznit sa ma gandesc mai departe la cariera mea. Am terminat in paralel cu serviciul liceul la seral (profil Chimie)l si Scoala Postliceala de Turism obtinand specializarea de tehnician prestari servicii turistice . Dupa ce am satisfacut stagiul militar obligatoriu si incepusem pregatirile pentru examenul de admitere la Facultatea de Kinetoterapie din cadrul ANEFS Bucuresti am avut marea oportunitate sa cunosc niste oameni deosebiti care faceau parte dintr-o organizatie neguvernamentala de protectia mediului – Tineretul Ecologist din Romania, care deschideau in acea perioada la Busteni Centrul Roman de Mediu (CRM).

Am intrat in acea organizatie ca si voluntar si din acel moment, cu sprijinul presedintelui organizatiei (devenit ulterior mentorul meu), am reusit sa urc treapta cu treapta etapele de evolutie in cariera mea profesionala. Am fost membru simplu, coordonator de teren, coordonator de programe si la doar 23 de ani aveam onoarea sa primesc functia de  director executiv al CRM. Marele avantaj al meu in acea vreme a fost faptul ca am avut ocazia sa particip la foarte multe cursuri pe diverse tematici, sa cunoasc foarte multi oameni deosebiti si sa obtin cateva burse de studiu in strainatate. Am cunoscut si lucrat mult timp cu voluntari Peace Corps, BTCV Anglia, Universitatea Populara din Germania, departamentul Muncii din Statele Unite si multi altii. Mi-am inbunatatit bagajul de cunostinte cu domenii ca eco-turism, agricultura organica, surse alternative de producere a energiei solare si eoliene, monitorizare si cercetare cadru natural si antropic, atragere si utilizare fonduri PHARE, menagement de proiect, dezvoltare durabila si tot ce putea fi conex termenului de ecologie. Tot atunci am invatat sa descopar tainele PC-ului si mi-am inbunatatit cunostintele de limbi straine.

Dupa ce am avut cateva tentative nefinalizate (din cauza timpului si programului) de a incepe si termina o forma de invatamant superior, trecant pentru cateva luni prin Universitatea Romano Americana Bucuresti – sectia Semiologie si Universitatea „Dunarea de jos” Galati – Facultatea de Litere, am decis sa urmez cursurile Academiei de Studii Economice Bucuresti unde am reusit sa termin toti cei 4 ani. Inca din timpul facultatii am „prins gustul” afacerilor si m-am lansat in aceasta lume extrem de grea dar care poate aduce si satisfactii pe masura.

Domeniul turistic a fost si este un sector de activitate unde ma simt foarte bine si fac cu multa placere aceasta munca. Imobiliarele, in schimb, au fost o totala necunoscuta pentru mine in momentul in care am decis, impreuna cu cei doi asociati ai mei, sa „luam taurul de coarne” si sa patrundem in aceasta piata destul de inchisa dar exclusivista. Se pare ca momentul ales de noi a fost unul extrem de prielnic (vezi piata imobiliara 2004 – 2008) iar  experienta capatata in activitatile economice precedente ne-am ajutat ca incet, incet sa devenim una din cele mai importante companii de profil din zona. Secretul succesului a constat in unitatea asociatilor, seriozitatea fata de clienti, imaginea si identitatea firmei, investirea profitului si dezvoltarea permanenta a resurselor umane.

3.    Cât este de dificil să te menţii mereu printre cei mai activi agenţi imobiliari de pe piaţă, ce presupune acest lucru, ce înseamnă să lucrezi cu clienţi, să îi determini să apeleze la serviciile tale?

Pot afirma cu toata fermitatea ca nu este deloc usor sa fi cel mai bun. Aceasta eticheta in primul rand te obliga sa tii in permanenta stacheta ridicata privind calitatea serviciilor prestate si sa urmaresti indeaproape evolutia concurentei. Extrem de important, intr-o piata atat de dinamica, este sa dispui de capacitatea de generare a unei idei noi de fiecare data si  sa ai dibacia de a stabili echilibrul esential intre cerere si oferta.

Cunoasterea in detaliu a tipologiilor de clienti, abilitatile de comunicare si negociere, sarmul personal si puterea de transmitere a increderii sunt elementele vitale de supravietuire in piata imobiliara. Faptul ca sumele rulate in cadrul tranzactiilor sunt, de obicei, foarte mari si mentalitatea generala a omului presupune o grija suplimentara, dar justificata, in cazul achizitiei/vanzarii unui imobil, duce inevitabil la o prudenta si o reticienta  exagerata in luarea deciziei finale a tuturor clientilor. Aici intervine arta si maestria agentului imobiliar de a convinge fiecare parte implicata in tranzactie sa spuna DA si sa nu fie macinati de remuscari ulerioare.

Poate ca lucrul cel mai important, care a facut diferenta intre noi si concurenta, este construirea, inca de la infintare, a identitatii si brand-ului Mervani tinand cont de toate regulile de marketing cu incidenta in domeniul imobiliar. De la identificarea culorilor marci, realizarea siglei, a sloganului, a materialelor tiparite, inregistrate sau filmate de reclama si publicitate si pana la realizarea site-ului de prezentare, asocierile si parteneriatele incheiate, achizitia si intretinerea flotei auto, construirea si decorarea sediilor, toate aceste lucruri au contribuit,  alaturi de calitatea echipei si a serviciilor prestate, la creerea un unui NUME cu rezonanta in piata imobiliara din Valea Prahovei. Toate acestea au necesitat in primul rand o foarte mare incredere in dezvoltarea afacerii, investitii financiare majore permanente si foarte multa implicare din partea asociatilor si  timp acordat nelimitat. „Investeste in viitor!”, sloganul Agentiei Mervani este un imbold atat pentru clienti dar si o incurajare permanenta pentru noi si echipa noastra.

4.    Ce clienţi aveţi, cum păstraţi relaţiile cu aceştia, sunt persoane care vă caută constant, care vă solicită sfaturi imobiliare, care ţin cont de părerile dumneavoastră?

Follow-up-ul si primirea feedback-ului sunt ingredientele indispensabile pentru asigurarea perenitatii unei afaceri in domeniul imobiliar si presupune o pregatire si adaptare, la noile conditii de piata, permanenta.

Materia prima, in aceasta „fabrica de vise devenite realitate”, este omul. Omul care la inceput, in acceptiunea noastra, este un simplu „suspect”, apoi devine cu timpul „prospect” si abia la final, cand ne strangem mainile satisfacuti si ne felicitam reciproc, devine „client”. Partea frumoasa a acestei afaceri este ca odata ajuns client, omul devine, aproape automat , un membru al frumoasei familii Mervani si un prieten adevarat.

Daca este vanzator, mai intai, ne face sa intelegem „viata” imobilului pe care urmeaza sa il parasesca si apoi ne cere sfatul in ceea ce priveste plasamentele financiare ulterioare facute din sumele dobandite. Pastreaza legatura cu noi ulterior pentru a fi in permanenta informat in legatura cu evolutiile din piata si, daca nu isi doreste sa plece din zona, mai devreme sau mai tarziu, va indeplini cu siguranta si statutul de cumparator.

Daca este cumparator, devine deja „vecinul” nostru care ne cere imprumut un patent sau o ruleta, ne roaga sa ii platim un impozit sau factura la utilitati, ne lasa in grija, din cand in cand, plantele din casa si centrala termica sau ne consultam in legatura cu piata de materiale de constructii din zona, cu pretul obtinut la inchirieri sau unde este mai ieftina painea si apa plata.

Orice statut ar fi indeplinit in cadrul tranzactiei Clientul nostru, este felicitat cu ocazia diverselor sarbatori, are la indemana toate numerele noastre de telefon si adresele de blog unde ne poate gasi, usa Agentiei este mereu deschisa pentru ei si un ceai cald iarna sau o cafea fierbinte langa ziarul de dimineata  primesc oricand ajung „acasa” la Mervani.

Nu am implinit inca 8 anisori dar familia noastra numara deja cateva sute de clienti dar si mii de prieteni mai apropiati sau mai indepartati de frumoasa zona Vaii Prahovei.

5.    Cum aţi realizat şi alte activităţi conexe celor de vânzări imobiliare?

Prima activitate conexa activitatii exclusive de vanzare imobiliara a fost cea care a inclus segmentul inchirierilor pe termen lung a imobilor, aflate sau nu, la vanzare. Doar de cativa ani aceasta activitate pare sa ocupe un segment destul de important din piata imobiliara. Inchirierea a fost si segmentul de activitate care a facut link-ul permanent cu activitatea Agentiei de Turism „Mervani Travel” prin care se putea asigura inchirierea pe termen scurt si in regim hotelier a imobilelor care se pretau pentru asa ceva.

O activitate conexa care a fost de altfel si argumentul final privind pozitia Mervani Invest in topul firmelor din Prahova a constat in investitiile majore facute in constructia de imobile avand calitatea de developer local. Vanzarea, inca de la primul proiect, a tuturor imobilelor de la stadiu de plansa si macheta a contribuit major la intarirea convingerii ca facem ceea ce trbuie.

Odata incheiate lucrarile si tranzactiile pe imobilul nou construit apare ca o necesitate un nou segment de activitate conex activitatii imobiliare, respectiv administrarea ulterioara a imobilelor. Astfel ne-ma facut intrarea si in acest segment nou de piata, asigurand administrarea, in prima faza, doar imobilelor construite in cadrul proiectelor Mervani si urmand sa dezvoltam gama de servicii oferita catre potentiali clienti.

Alte servici conexe activitatii imobiliare au presupus identificarea si stabilirea unor parteneriate cu firme din diverse domenii cum ar fi: evaluare imobiliara, cadastru si topometrie, arhitectura si  amenajari interioare, mobila, decoratii si landscaping, transport, reparatii si interventii directe, protectie si paza, asigurari,  catering la domiciliu etc.

O noua pasiune descoperita recent, in ceea ce ma priveste, este atractia catre domeniul amenajarilor interioare, fapt pentru care am inceput recent un curs de specializare. Un prim „examen” practic am avut ocazia sa il dau pe doua din apartamentele inchiriate prin  Totpal M Services respectiv, Apartamentul Mario – Sinaia si Apartamentul Cristian din Busteni pe care le puteti vedea pe blog-ul personal www.totpal.ro .

6.    Vă implicaţi fiul în aceste activităţi, îl îndrumaţi pentru a deveni, într-o zi, un bun specialist, la rândul său? Aţi dori să vă urmeze?

Fiul meu Mario Cristian, la cei 4 anisori ai lui este deja mai mult decat implicat in tot ceea ce insemana afacerile familiei noastre. Pornind de la „imprumutarea” prenumelor sale celor doua apartamente, controlul calitatii tuturor produselor dulci din magazinul Kogaion si testarea serioasa  a tuturor echipamentelor electronice si IT vandute prin magazinul IGS, la vizitele si „sedintele” permanente facute mervaneilor si pana la participarea sa directa in cadrul „consiliului de conducere familial” pentru luarea celor mai importante decizii legate de toate aceste firme.

Serios vorbind, mi-ar placea sa pot asigura o dezvoltare durabila acestor afaceri pana atunci cand el va fi pregatit sa lucreze si sa preia controlul asupra lor insa din cate imi pot da seama  acum vocational are chemare spre a deveni: preot, doctor sau cosmonaut. Dumnezeu va avea grija sa fie ceea ce trebuie si este cel mai bine pentru el.

Pana atunci mai lucrez la varianta B – „o fetita”, cu calitati manageriale.

7.    Când aţi făcut blogul, cu ce scop şi cum aţi avut ideea?

Blog-ul l-am facut,acum cativa ani intr-o prima varianta, imediat ce am cumparat domeniul totpal.ro (o mostenire importanta pentru fiul meu) si am inteles ce insemana noul concept WordPress. Initial l-am gandit ca un fel de album foto de familie si un CV on-line cu posibilitate de up-gradare permaneta in timp real. Ulterior desfasurand diverse activitati cu implicare sociala si comunitara l-am folosit pentru a transmite diverse stiri, opinii si informatii, utilizand-l ca pe un jurnal. In decursul timpului el a suportat diverse modificari atat din punct de vedere grafic-vizual cat si al compozitiei si structuri sale. Astazi, dupa aparitia fenomenului „Facebook”, a devenit o adevarata sursa de informare si comunicare cu miile de prieteni, reali sau virtuali, pastrand ca zona de interes central localitatile din Valea Prahovei si domeniile de activitate, dragi mie,  turismul si imobiliarele, neuitand sa promovez in permanenta  activitatea civica voluntara si nonprofit desfsurata prin intermediul Clubului  Rotary.

8.    Ce conţine acest blog, cât timp îi acordaţi zi de zi, ce conţie, cui se adresează?

In lumea aceasta, a Internetului, aflata in permanenta schimbare si incarcare cu flux informational, interventia zilnica pe Blog-ul personal este aproape indispensabila. Numarul mare de evenimente care se succed de la o zi la alta in statiunile de pe Valea Prahovei si in municipiile de judet Brasov si Ploiesti imi solicita zilnic alocarea unui  timp pentru diverse post-uri de stiri, fotografii sau filmulete. Satisfactia personala apare imediat ce obtin feedback-ul, de orice natura, al vizitatorilor veniti fie direct, fie prin intermediul motoarelor de cautare (Google, Yahoo, Bing etc),  fie prin intermediul conturilor personale de pe retelele de socializare cunoscute (Facebook, Plaxo, Twitter, My Space, etc).

9.    Cine sunt vizitatorii acestui blog, care sunt reacţiile lor, cum comunicaţi cu ei?

Majoritatea vizitatorilor acestui blog sunt persoane care nu ma cunosc personal insa impartasesc pasiuni si interese comune cum ar fi: muntele, turismul si imobiliarele,  arta si cultura in general, evenimentele si informatiile de stricta actualitate din toate domeniile, curiozitatile si divertismentul, spectrul politico-economic general si multe altele.

Interesant de remarcat este faptul ca sub” masca” anonimatului sau a falsei identitati  in mediul virtual de cominicare, fie ca este blog sau retea de socializare, descoperi caractere umane foarte diferite, care isi pot arata adevarata personaitate fiind libere de emotia contactului vizual direct. Petru mine aceasta „lume frumoasa dar nebuna” a insemnat dezvoltarea capacitatilor de intelegere, acceptare si toleranta si de identificare mai facila a caracterelor si personalitatii umane. Nu de putine ori am avut ocazia sa cunosc direct, in diverse circumstante, persoana din spatele ID-ului virtual. Status-ul zilei presupune strea de spirit a personaei in ziua respectiva, fie ca este insotit de un simpatic galbenus cu zambaret „Smiley”, fie ca tremura in spatele unui mic trandafir care isi pierde petalele, fie ca se ascunde in spatele unei propozitii, dincolo de ele  trebuie sa stim ca intotdeauna sta cineva a carui inima bate  cat se poate de real … asteptand sau nu un raspuns al unui potential nou partener de conversatie.

Puteţi să îmi descrieţi şi alte aspecte pe care eu nu le-am luat în discuţie şi care vi se par de interes şi pe care consideraţi că ar trebuie făcute cunoscute.

Dupa cum se poate observa din raspunsurile date la intrebarile anterioare aspectele suplimentare de luat in discutie pot fi multiple. As prefera totusi, pana la urmatorul interviu, sa deschid doar doua subiecte care ar putea constituii cel putin o tema interesanta de abordat respectiv:

  • Ce inseamna „A servi mai presus de sine insusi” in viata si activitatea unui rotarian – si, in acest sens, pot impartasii, celor interesati, foarte multe lucruri despre Rotary din experienta de peste 6 ani in interiorul Asociatiei „Clubul Rotary Valea Prahovei, unde am avut onoarea sa indeplinesc diverse functii pana la cea de Presedinte pentru anul rotarian 2009 – 2010. Am avut placerea deosebita sa particip, alaturi de ceilalti mebri,  la initierea si  desfasurarea unor actiuni deosebite cum ar fi: restaurarea si reabilitarea unor monumente istorice, realizarea unor concursuri de desen, fotografie si compozitie literara, dotarea unor spitale si institutii de invatamant cu mobilier si aparatura necesara, acordarea unor burse de excelenta pentru elevi deosebiti, organizare unor concerte si evenimente speciale pentru turisti si localnici, si altele care pot fi vazute partial in site-ul asociatiei. (www.rotarybvp.ro).
  • o alta tema extrem de interesanta pentru mine , simtita si traita din plin in special in ultimii ani, este imixtiunea politicului in evolutia personala si profesionala pornind de la posibilitatea si incercarea de  implicare directa in destinele economico-sociale prognozate comunitatii locale si pana la „tupeul” de a candida, in prima faza ca independent, la alegerile locale din 2000 si mai recent, la ultima actiune de aducere la urne a electoratului local, sa am „obraznicia” de a candida pe lista unui  unui partid de opozitie.

In incheiere doresc sa va multumesc pentru sansa de a face parte din selecta companie a oamenilor adevarati care au  fost promovati prin intermediul unui „PORTRET in Adevarul de Seara” si doresc sa va impartasesc, ca pe o urare,  deviza dupa care imi conduc si controlez viata de mult timp: „Citius, Altius, Fortius! propusa de baronul  Pierre de Coubertin, la Sorbona  acum 117 ani, si facand referire la restabilirea Jocurilor Olimpice.

[nggallery id=34]

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Personale

3 Comments

  1. Rodica Elena Lupu

    13 aprilie 2011 at 5:22 PM

    Felicitari pentru tot ceea ce faceti! Sufletul sa va fie plin de bucurie, sa masurati timpul in clipe petrecute cu cei dragi si sa luati din fiecare zi o amintire!

  2. x

    30 aprilie 2011 at 12:07 PM

    interesant……dar un ochi obiectiv mi-a spus ca toate acestea nu au venit singure….in fiecare din etapele parcurse au existat oameni care nu neaparat te-au invatat …dar ai invatat sau te-au sprijinit….

  3. pavel

    5 februarie 2012 at 3:04 PM

    Da.Am citit cu atentie acest bogat material ce defineste traiectoria formarii unui om ,al unui om puternic ancorat in acest secol al vitezei .
    Si am tras o concluzie.Aceasta entitate numita personalitate umana ce se dezvolta sub auspiciul celor trei factori:ereditatea ,mediul si educatia ajunge la un nivel valoric ridicat daca, peste toate acestea, guverneaza țintele riguros formulate si de la care nu se deviaza.
    A functionat aceasta simbioza si rezultatul e un produs excelent.
    Felicitari, domnule ,si va doresc sa rameneti vertical indiferent de unde bat vanturile sau inclina balantele .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

TOP 5 locuri in care se distreaza pe cinste orice prahovean!

Fiecare om vrea sa traiasca frumos, sa se bucure cat mai mult de viata in prezenta prieten…