×

RELIGIA – Cel mai bun instrument de marketing?

RELIGIA – Cel mai bun instrument de marketing?

15 RELIGIA – Cel mai bun instrument de marketing?Ciprian Trandafirescu

Intotdeauna m-am intrebat cum de s-a nimerit ca sarbatorile religioase sau avand origini in religie sa fie distribuite atat de eficient de-a lungul anului, astfel incat sa ofere ocazii proaspete de promotii sau produse sezoniere pentru multi dintre producatori.

Se stie ca Bilbia este cea mai bine vanduta carte din toate timpurile, iar frica de o putere superioara, mistica, e mai puternica decat frica de inchisoare. De obicei, nu furam, nu mintim, nu ucidem, etc, din cauza fricii de a ajunge pe meleaguri fierbinti, fara aer conditionat, nu de teama ca luam amenzi sau ne paste un proces penal. Probabil de-aia cumparam mai mult in preajma unor sarbatori religioase, sa nu-l maniem pe Doamne-Doamne.

Ma fascineaza cum sunt asezate marile sarbatori din jurul unor momente religioase adanc impregnate in cultura noastra, ce constituie prilej de crestere spectaculoasa a vanzarilor. Cu toate ca unele sarbatori variaza putin in functie de religie, majoritatea au un corespondent in fiecare dintre acestea.

Fiindca se apropie sarbatorile de iarna si mai ales Craciunul si se aud deja clopotei si zurgalai pentru stimularea apetitului de cumparare,voi incepe cu luna curenta.

Noiembrie

Incepe timid cu Sf. Mihail si Gavril, personaje importante in calendarul ortodox. Nu stiu care e ponderea exacta de Mihaele, Mihai, Gabriele si Gabrieli (?), insa cred ca sunt(em) destui ca sa producem un mic boost de vanzari. Oricum, e un preludiu si joc de glezne pentru decembrie. Dupa 10-15 noiembrie incepe cu elan promovarea ofertelor de Craciun si Anul Nou.

Decembrie

Probabil luna cu cele mai mari vanzari in multe dintre domenii, promotiile incep cu Sf. Nicolae si culmineaza cu Craciunul si Anul Nou. Nu stiu ce as mai putea spune, in afara de faptul ca este probabil si luna in care finantele familiilor sunt pe minus, nefiind neaparat un motiv de bucurie icon_smile RELIGIA – Cel mai bun instrument de marketing?

Ianuarie

Dupa cash flow-ul negativ obtinut in urma bucuriei de Craciun, e o luna mai lejera, fiind totusi perturbata de Sf. Ion, cu o pondere semnificativa printre credinciosi.

Februarie

Valentine’s Day, o ocazie importata de peste ocean, a ocupat locul liber din luna februarie. O multime de oferte prin care putem in sfarsit sa aratam celelilalte jumatati cat de mult o iubim.

Martie

Luna dedicata sotiilor, mamelor, bunicilor, surorilor, soacrelor si in general reprezentantelor sexului frumos. In cazul in care scapam 1 martie, mai avem o sansa pe 8 martie pentru a ne dovedi aprecierea fata de domnisoare si doamne.

Aprilie

Prima relansare adevarata a vanzarilor din primul semestru anului si perioada legala de sacrificare in masa a patrupedului din poemul reprezentativ pentru unii dintre noi, sarbatorile de Pasti sunt o noua ocazie de a investi, in principal in mancare si colebil.

Mai

Ce vremuri…. 1 Mai reprezinta debutul sezonului de vara si un indicator important pentru hotelierii de pe marginea nisipului. De obicei weekendul prelungit cu una sau doua zile e suficient pentru relaxarea binemeritata dupa oboseala de Pasti.

Iunie

1iunie, pentru copiii mari si mici, toate magazinele se transforma in magazine de jucarii. Cum poti refuza unui copil talentat si priceput in ale actoriei un nou model de lego, nava spatiala ?!?!?

Iulie si August

Cu siguranta sunt cateva sarbatori si sfinti importanti si aici, insa nu mai e neaprat nevoie, fiindca sunt luni clasice pentru concediul la mare. Sezonul estival ne asteapta cu multe tentatii si oferte de nerefuzat.

Septembrie

Incepe scoala, deci avem nevoie de un nou set de produse pentru copilasi, de la rechizite, ghiozdan, carti si pana la sezonul de toamna/iarna pentru imbracaminte de copii. Totusi, septembrie e o luna in care si adultii incep sa-si revina dupa concediu si reiau investitiile.

Octombrie

Haloween! Bostanii si costumatiile de vampiri si Dracula invadeaza cluburile si strazile. Oferte speciale pentru petreceri, inchirieri costume,organizatori de evenimente, etc.

Si gata….Uite ce repede trece anul in febra promotiilor icon_smile RELIGIA – Cel mai bun instrument de marketing?

Gingle Bells, Gingle Bells…..

SURSA: http://trandafirescu.net

Partajează acest conținut:

Eu sunt principalul “vinovat” pentru existenta acestei publicații electronice, pretențios numita “Revista”, care își consuma existenta acum în mediul virtual. Sunt un simplu blogger, fără veleități de jurnalist sau studii de specialitate în acest domeniu, fiind economist la baza și manager în activitatea profesionala. Aceasta revista este pentru mine, în primul rand, un hobby, un rezultatul al unei munci zilnice susținută cu mare pasiune și dragoste de tot ce tot ce înseamna frumos în viata (caractere, fapte, locuri), veștile bune și gândirea pozitiva în special, din simpla dorința de a COMUNICA și de a fi mai aproape de OAMENI.

Publică comentariul

You May Have Missed