Peste 5.000  de locuri de cazare în hoteluri, vile şi pensiuni, mai multe pârtii de schi, piscine, ştranduri, capacităţi de trasport pe cablu, 2.000 de locuri de parcare, un helioport, sala de sport cu 200 de locuri, un Cen­­tru Naţional de pregătire Olim­pi­­că, având trambuline de schi, instalaţii complete pentru biatlon şi schi fond, terenuri de sport în aer liber, du­şuri, toalete publice şi, nu în ulti­mul rând, infrastructură rutieră. Toate aceste investiţii se vor realiza în zona Peştera – Padina din inima Par­cului Natural Bucegi. Proiect rea­lizat de Consiliul Judeţean Dâm­boviţa condus de Florin Popescu, pre­şedintele PDL Dâmboviţa, şi va prinde viaţă cu bani alocaţi de Mi­nis­terul Dezvol­tării Regionale şi Tu­ris­mului, condus de Elena Udrea. Pro­iectul se potri­veşte de minune cu vi­surile ministresei, care şi-a exprimat public dorinţa de a realiza o alter­na­tivă la Valea Prahovei, nici mai mult, nici mai puţin decât pe Platoul Bu­cegi, exact în mijlocul Parcului Na­tural. Udrea a fost plăcut surprinsă acum doi ani când a auzit că există deja un proiect al Consiliului Ju­de­ţean Dâmboviţa pentru rea­li­zarea unei staţiuni în zona Peştera – Padina.

“Proiectul acesta trebuie să demareze cât mai repede. Ne trebuie o alternativă la Valea Prahovei. Mi­nisterul are finanţare pentru dezvoltarea zonelor de schi din Carpaţi, dar când am făcut lista cu proiectele pe care le sprijinim nu am ştiut de existenţa acestui proiect, însă îl vom introduce în această listă”, declara Elena Udrea în aprilie 2009, la Moroeni,într-o conferinţă de presă.
“Vă puteţi baza total pe sprijinul Ministerului Turismului. Dacă vreţi ca proiectul să fie gata în doi ani, trebuie să-i dăm drumul cât mai repede”, s-a adresat Udrea reprezentanţilor autorităţilor locale din Dâmboviţa.

Preşedintele CJD, Florin Popescu, a spus că proiectul de la Padina – Peştera face legătura prin cablu între Valea Prahovei şi zona Moeciu – Rucăr – Bran. “Nu propunem un proiect de tip manea, ci unul bazat pe frumuseţile naturii”, a adăugat Popescu. Valoarea totală a proiectului, incluzând şi investiţiile pe care autorităţile estimează că le vor face firmele private în zonă, respectiv hoteluri şi restaurante, se ridică la circa 200 de milioane de euro. Din această sumă, circa 17 milioane de euro vor costa pârtiile, iar 35 de mi­lioane de euro ar urma să fie investite în infrastructura rutieră.

Dacă autoritatea centrală în domeniul dezvoltării turistice dă undă verde realizării acestei staţiuni, administratorul parcului, în care au fost înregistrate habitate de importanţă comunitară, nu se poate opune. Afirmaţia aparţine şi de data aceasta lui Horia Iuncu, administratorul Parcului Natural Bucegi, cel care ar trebui să vegheze la respectarea me­diului şi la conservarea speciilor protejate din Parc.

“Parcul Natural Bucegi este cea mai apropiată zonă curată, nepoluată, de Bucureşti. Realizarea celor două staţiuni turistice, respectiv Peştera – Padina şi Bolboci – Padina, va oferi posibilitatea oamenilor să petreacă timp într-o zonă curată, nepoluată. Realizarea acestor staţiuni nu depinde de administratorul Parcului Natural Bucegi. Dacă Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Piteşti a comandat un studiu de impact asupra mediului privind realizarea acestor investiţii, iar Consiliul Judeţean Dâmboviţa a stabilit că aceste investiţii se vor face, noi nu avem cum să ne opunem”, ne-a declarat Horia Iuncu, administratorul Parcului Natural Bucegi.

Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Piteşti a emis Avizul de Mediu cu nr. 6 încă din data de 6 aprilie 2007 pentru “Plan Urbanistic Zonal – Staţiunea turis­tică montană Peştera – Padina”.
“Viitoarea staţiune turistică va fi situată pe Drumul Judeţean DJ 714, în partea superioară a Văii Ialomiţei, limita sudică a acesteia fiind conform Planului de ansamblu avizat de Administraţia Parcului Natural Bu­cegi şi de Consiliul Ştiinţific al Parcului Natural Bucegi. Suprafaţa totală a zonei propuse pentru introducere în intravilan în Staţiunea Peştera va fi de 24,80 ha. Suprafaţa de teren propusă pentru ocuparea în exteriorul Staţiunii Peştera pentru dezvoltarea domeniului schiabil va fi de 115,10 ha. Suprafaţa totală a zonei propuse pentru introducere în intravilan în Staţiunea Padina va fi de 135,50 ha. Suprafaţa de teren propusă pentru ocuparea în exteriorul Staţiunii Pa­dina pentru dezvoltarea domeniului schiabil va fi de 165,90 ha”, potrivit răspunsului primit de la ARPM Piteşti.  Conform prevederilor avizului de mediu “se va solicita Acord de Mediu la autoritatea competentă pentru protecţia mediului pentru implementarea fiecărui proiect ce se va realiza în cadrul acestui PUZ”.

Consiliul Judeţean Dâmboviţa denumeşte “ecoturism” un proiect care implică realizarea într-o zonă montană, protejată de legislaţia europeană, de noi staţiuni, şosele asfaltate, telecabine, hoteluri, pârtii, bazine de înot etc.
“În vederea realizării Staţiunii Peştera – Padina au fost demarate câteva proiecte premergătoare, cu scopul de a pune în siguranţă turiştii. Unul dintre acestea este «Dezvoltarea infrastructurii în zona montană înaltă». Acest proiect urmăreşte realizarea de centre de informare, sediu salvamont, reabilitarea traseelor turistice, platformă heliport, camping. Finanţarea acestui proiect se face din fonduri guvernamentale, valoarea fiind de 11.000.000 de lei. Un alt proiect este realizarea pârtiilor de schi Cocora – Peştera, Cocora – Padina, Tătaru – Padina, în valoare de 81,6 milioane de lei. Finanţarea va fi asigurată prin atragerea de fonduri europene, guvernamentale şi locale. Realizarea pârtiilor ocupă o suprafaţă de aproximativ 52,4 ha. Această suprafaţă aparţine atât domeniului public al judeţului Dâmboviţa, cât şi proprie­tarilor privaţi”, ne informează reprezentanţii CJ Dâmboviţa.

Peştera – Padina, ecoturism cu ATV-ul
Accesul către Staţiunea turistică Peştera – Padina se va putea face de pe Drumul Judeţean 714, care în prezent este într-o stare jalnică, şi pe Drumul Babelor. Deşi Udrea susţine public investiţiile din Parcul Natural Bucegi, biroul de presă al MDRT păstrează discreţia asupra transformărilor majore care vor avea loc în câţiva ani în inima Bucegilor. “Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului derulează proiecte de investiţii în infrastructura turistică în parteneriat cu autorităţile publice locale. Pentru realizarea Staţiunii turistice Peştera – Padina nu există un parteneriat între MDRT şi Consiliul Judeţean Dâmboviţa. Pentru detaliile solicitate, vă rugăm să vă adresaţi Consiliului Judeţean Dâmboviţa”, ne-au comunicat reprezentanţii MDRT. Angajaţii Elenei Udrea nu au ascultat declaraţiile şefei lor legate de finanţarea poiectulului CJ Dâmboviţa. Prezentă la Peştera – Padina, Udrea a declarat că zona este foarte potrivită pentru ecoturism, turismul de observare a animalelor şi cicloturism. “E greu să vii pe drumul acesta. Dacă ne gândim la agroturism şi ecoturism e plăcut să trăieşti aşa o experienţă, să mergi cu căruţa, dar nu pe un drum atât de lung ca acesta şi pentru un proiect aşa cum este aici. Trebuie reparat drumul în primul rând. Stadiul rudimentar al infrastructurii poate fi un avantaj. Putem porni de la acest stadiu, oarecum înapoiat, şi putem crea o zonă turistică pretabilă la ecoturism”, a spus Elena Udrea. “Turiştii pot veni aici pentru o mulţime de lucruri pe care să le trăiască într-un mod în care nu o pot face în altă parte. Priveliştea, faptul că pot face turism de observare a animalelor, sunt specii rare de păsări, de flori, se poate pescui. Se poate merge cu ATV-ul, se poate face cicloturism în această zonă. Înţeleg că există un proiect ca în Parcul Naţional Bucegi să se facă un traseu de cicloturism. Cred că trebuie să ne orientăm spre ecoturism, spre turismul în masă”, a spus Udrea, potrivit Mediafax. Aceasta a spus că ar fi fost mai potrivit să ajungă acolo cu ATV-ul sau cu căruţa, nu cu maşina de teren a Prefecturii Dâmboviţa.

În ediţia de mâine:
Alte cabane se vor construi în Bucegi, de data aceasta chiar într-o zonă protejată UE, Sit Natura 2000.

SURSA: http://www.jurnalul.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Valea Prahovei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Autostrada de pe Valea Prahovei este lăsată pe mâna primarilor

Autoritățile vor să apeleze la o metodă inedită pentru a construi o autostradă pe Valea Pr…