A început parteneriatul educativ cu Şcoala “Castelul Angliei” din Strasbourg
La prima vedere, între Strasbourg şi Câmpina nu s-ar putea spune că există vreo legătură. Strasbourg, primul oraş şi capitala regiunii franceze Alsacia, este aşezat lângă fluviul Rin. Prin comparaţie, Câmpina este doar un orăşel patriarhal, al doilea municipiu al judeţului Prahova, situat pe malul stâng al râului cu acelaşi nume. Strasbourg are peste 500.000 de locuitori, iar Câmpina nu are nici 35.000. Şi totuşi, între două instituţii care aparţin celor două oraşe a fost demarat, zilele trecute, un parteneriat special, cu bogate valenţe educative şi, de ce nu, chiar culturale. Dacă privim retrospectiv în istoria României, nu putem să nu observăm că Franţa, sora noastră mai mare de gintă latină (cum le plăcea să afirme revoluţionarilor de la 1848, ca şi multora dintre vechii noştri politicieni şi istorici), ne-a inspirat, ne-a învăţat şi ne-a ajutat, de multe ori, de-a lungul ultimelor două secole.
Aşa cum, în 1859, Napoleon al III-lea ne ajuta să realizăm Unirea Principatelor (fără ajutorul său, Moldova şi Muntenia nu s-ar fi unit, cu siguranţă, atunci), în zilele noastre (păstrând proporţiile, desigur), francezii de la Şcoala Educativă şi Pedagogică «Le Château d’Angleterre» din Strasbourg au sosit în Câmpina pentru a ne ajuta să învăţăm cum se pot apropia, prin acţiuni comune, sufletele unor tineri pe care îi separă, geografic vorbind, mii de kilometri distanţă. Mai trebuie menţionat că partea franceză este constituită, de fapt, nu doar de Şcoala “Castelul Angliei”, ci de o întreagă asociaţie umanitară, ARSEA pe numele ei, înfiinţată la Strasbourg, încă din 1946, ca o organizaţie de utilitate publică destinată să răspundă nevoilor socio-educative şi pedagogice ale tinerilor francezi aflaţi în dificultate. ARSEA susţine ideea “Un loc pentru fiecare în societate” şi reprezintă o asociaţie cu 1.000 de angajaţi, care se ocupă de peste 40 de instituţii de învăţământ din Alsacia. Ideea parteneriatului i-a venit Elenei Bijiaoui-Dulă, o româncă plecată acum mulţi ani în Franţa, care lucrează, în prezent, ca asistent în administraţia centrală ARSEA şi care a însoţit şi ea delegaţia franceză. Cum toate activităţile ce vor construi punţi de legătură între inimile tinerilor şcolari din Câmpina şi Strasbourg vor fi finanţate integral de partea franceză, proiectul nu ar fi fost posibil fără suportul conducerii ARSEA.
Între şcoala franceză “Castelul Angliei”, amintită mai devreme, şi Şcoala Sanatorială Voila (singura din România cu profil psihiatric), s-a încheiat un parteneriat încă de acum câteva luni. Vineri, 6 iulie 2012, echipa franceză de educatori condusa de Steeve Padra (principalul responsabil al proiectului), a sosit la Câmpina, unde a fost cazată la hotelul de la Casa Tineretului. Împreună cu Steve, au mai venit alţi cinci educatori, în supravegherea cărora se află 11 elevi francezi ai acestei şcoli. Elevii de la Şcoala “Castelul Angliei” şi elevii Şcolii Sanatoriale Voila, sub îndrumarea pedagogilor ambelor părţi implicate în acest lăudabil proiect, vor amenaja împreună un teren de sport al cărui asfalt a fost turnat de lucrători adulţi ( e vorba, deci, de trasarea terenului, vopsirea gardului înconjurător etc).Tot împreună, elevii francezi şi români vor reuşi, în următoarele 10 zile, amenajarea unei grădini cu flori şi zarzavaturi, precum şi pictarea unei fresce.
Vineri 6 iulie, la câteva ore de la sosirea lor în Câmpina, francezii conduşi de Steve Prada au vizitat locaţia ce va fi transformată vremelnic într-o adevărată tabără şcolară, întâlnindu-se cu consilierul municipal Marian Dulă (verişorul Elenei Bijiaoui-Dulă), cu reprezentanţi ai Scolii Sanatoriale (o institutie de învăţământ cu regim mixt, ceva între şcoală normală şi şcoală ajutătoare), şi ai Spitalului Voila (pe lângă care funcţionează Şcoala Sanatorială). După obişnuitele prezentări, delegaţia din Strasbourg s-a deplasat la Primăria Câmpina, unde s-a întâlnit cu primarul Horia Tiseanu, care le-a mulţumit şi le-a urat un bun-venit oaspeţilor de pe malurile Rinului. A doua zi, francezii s-au pus pe treabă, alături de toţi cei implicaţi în proiect. Pentru realizarea obiectivelor propuse în cadrul parteneriatului, s-au stabilit trei ateliere de lucru şi echipele corespunzatoare. Primul atelier este cel destinat trasării marcajelor pe terenul de sport al şcolii. Echipa de lucru este formată din doi profesori (Sebastien si Wilfried) şi opt elevi (patru francezi şi patru români). Profesorul de educaţie fizică Vasile Soare, beneficiarul terenului de sport, face si el parte din echipă.
Al doilea a atelier este cel destinat realizării unei grădini de zarzavat şi flori. Echipa este formata din doi educatori (Charlene si Steeve), cinci tineri francezi şi alţi cinci români. Ei sunt îndrumati de Gena Preda, responsabil de proiect şi asistent-şef al Secţiei de pediatrie a spitalului. Al treilea atelier are ca obiectiv realizarea unei fresce pe lemn. La ea lucreaza doua educatoare (Anne Laure si Magali), însoţite de trei elevi francezi şi alti trei români. În cadrul fiecărui atelier de lucru există câte o translatoare voluntară, dintre elevele Colegiului Naţional “Nicolae Grigorescu”. Lucrările mai sunt coordonate, de asemenea, de către Elena Dulă, responsabil de proiect, împreuna cu Magdalena Lascu, directorul Şcolii Sanatoriale, şi Felicia Bădoiu, director al Şcolii Generale “A.I. Cuza”, în a cărei structură se încadrează şi Şcoala Sanatorială Voila. Predarea lucrărilor executate în cadrul parteneriatului va avea loc, într-un cadru festiv, în ziua de 17 iulie. (A.N.)
SURSA: http://ziaruloglinda.blogspot.ro
Partajează acest conținut:
Un comentariu