De ce un alt fel de grădiniţă?

Din anul şcolar 2012-2013 , ne dorim înfiinţarea unei grupe de grădiniţă – învăţământ alternativ Waldorf care să reprezinte o poartă către noi orizonturi.

Cu   sprijinul   Primăriei   Sinaia şi al Casei de Cultură Carmen Sylva se desfăşoară proiectul ,,Şcoala Părinţilor”. In  fiecare  lună  Casa  de  Cultura Carmen Sylva găzduieşte, într-o atmosfera caldă şi primitoare,  părinţi,  educatori,  conferenţiari  şi  invitaţi,  din  iubire pentru copil,  unindu-i  într-un  dialog viu, unde  prin  prisma  experienţelor  şi  cunoştinţelor acumulate învaţă împreună unii de la alţii, aducând la lumină întrebările ce se nasc sau  se doresc a fi lămurite , primind fiecare in mod propriu răspunsurile.

Odată  cu  dezvoltarea  învățământului Waldorf în Sinaia, specialiști și profesori din România   și  străinătate   vor  veni  să  susțină  evenimente  culturale,  conferințe,  cursuri și  simpozioane  deschise  pentru  toţi  cei  interesaţi, aducând  un  suflu  nou, un  plus  de valoare şi de prestigiu pentru oraş.

După  conferinţele  susţinute  de  prof.  drd. Sebastian  Stănculescu  şi  prof. Ileana Vasilescu, ne-am reîntâlnit părinţi,  educatori  si  copii, într-o  atmosferă intimă  pentru a ne juca  cu  sens  şi  a  intra  în  universul  copilăriei  şi  pentru  a   înţelege  importanţa jocului şi a jucăriilor caracteristice pedagogiei Waldorf.  Ne-am  împrietenit,  am facut mingiuţe din lână  pentru  viitoarea  grupă de  grădiniţă şi am încercat să păstram momentul de bucurie împărtăşită.

Cum  jocul este unul dintre instrumentele educative care stau în centrul pedagogiei Waldorf,  ne-am  jucat  împreună,  spre deliciul celor mici, dar şi al nostru, al adulţilor. Am avut  astfel  ocazia  să  fim  pentru  un  moment  din  nou  copii,  să  trăim dar mai ales să conştientizăm  care  este  valoarea  jocului  in  interrelaţionarea  şi  în  socializarea  dintre aceştia  şi  să  observăm  cum  raporturile  cu  ceilalţi  în  acest  context   devin  fireşti.

Transpunându-ne  în  lumea  lor putem înţelege şi apoi educa copilul bazându-ne pe forţele şi trăirile cunoscute de către acesta.

Sigur că dincolo de joc, pedagogia Waldorf urmăreşte creşterea încrederii în sine, a autonomiei, prin  educarea  voinţei  şi  a  gândirii, prin stimularea abilităţilor de comunicare, dar  şi  dezvoltarea   îndemânării  practice  prin  activități  de cusut,  țesut,  grădinărit  și de asemenea  prin  susținerea  unor  activităţi  gospodăreşti , precum spălat si  dereticat. Vor fi multe seri în care vom încerca să facem împreună aceste lucruri  prin  care  să  regăsim universul copilăriei .

Mai  trebuie  spus  că  activitatea  din  grădiniţă  se  desfăşoară conform unor ritmuri organice : ritmul  zilei,  al  săptămânii,  al  anului,  asigurând  astfel instituirea unor obiceiuri sănătoase  cu  efecte    pe   termen  lung   în viaţa copiilor , prin  alternarea momentelor  şi prin repetarea lor.   Invăţământul  Waldorf  încurajează  comunicarea  liberă, creativă  care este susținută prin basm,  teatru  de  marionete,  teatru  de masă,   teatru cu roluri.

Acestea nu reprezintă doar momente distractive, ci mesaje sufleteşti, pline de imagini lăuntrice, ce prezintă calea de   dezvoltare  şi  maturizare sufletească. Versurile, basmele, mişcarea,  cântul,  desenul,  pictura  şi  modelajul  sunt larg folosite în spaţiul grădiniţei, cu variaţiunile  corespunzătoare anotimpurilor,  îndeletnicirilor omeneşti  şi sărbătorilor anului, o  bună  parte  din timp copiii petrecând-o şi în aer liber – în grădină sau în drumeţii.

Toate   aceste   activităţi   au  menirea  să  îi  educe copilului  abilitățile  pentru  lucru intenţional:  atenţia  concentrată,  capacitatea  de a  răspunde  la  cerinţe formulate verbal, răbdare  de  a  duce  un  lucru  la  bun  sfârşit,  relaţionarea    creativă cu ceilalţi membri ai colectivului şi respectarea autorităţii pedagogului.

Nu în ultimul rând, în cadrul grădiniței vor fi dezvoltate astfel activități comune care să ducă la consolidarea familiei “educaționale” (părinți,bunici, pedagogi) precum:

  • pregătirea și dotarea continuă a grădiniței cu materiale necesare bunei desfășurări a activităților;
  • pregătirea mesei copiilor și a serbărilor conform ritmului anului;
  • excursii și drumeții comune – părinți – copii – bunici – pedagogi  din Sinaia în vederea armonizării omului cu natura;
  • activități artistice – muzică,  teatru,  pictură,  jocuri sociale, șezători, serbări, muncă împreună pentru gradinița și oraşul ei.

 

Alexandra Nicolae

 

Nascută la 1 Septembrie 1973 in Bucureşti.

Absolventă a Colegiului Universitar Waldorf – Bucureşti

Universitatea ‘Spiru Haret’, filologie, specialitatea română-engleză

  • Profesor limba engleza- Scoala ‘G. Enescu’ – Sinaia
  • Educatoare  Gradinita Waldorf Campina
  • Asistent educator – Gradinita Waldorf ‘Sunlands’ Stroud, Marea Britanie
  • Asistent educator – Gradinita Waldorf ‘Wynstones’ Marea Britanie

 Stadiu de practica pedagogica la:

  • Gradinita Waldorf din Copenhaga, Danemarca
  • Gradinita Waldorf din Witten, Germania

 Cursuri specializare:

  •  Institutul Witten, Germania – curs educatoare Waldorf
  • Atestat vorbitor limba engleza – Oxford

Referinţe:

  • Sunlands Kindergarten

  • Wynstones School

 Am doi copii:

  • Ioan, 11 ani, elev la Scoala ‘G. Enescu’ Sinaia
  • Maria, 8 ani, eleva la Scoala ‘G.Enescu’, Sinaia

Contact:

Facebook:

Tel: 0737347880

SITE: http://waldorf-sinaia.ro/

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Sinaia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Investitorii încep să fie mai interesaţi de Sinaia …

Sinaia „for sale“: tot mai multe pensiuni şi hoteluri sunt la vânzare. „Investitorii încep…