Bilanţul sezonului de iarnă
Deşi la munte încă mai este zăpadă pe pârtii, calendaristic vorbind a început primăvara şi, ca în fiecare an, hotelierii au tras linie şi au încheiat bilanţul sezonului de iarnă. Proprietarii unităţilor de cazare nu se pot mândri cu profitul realizat în urmă cu trei sau patru ani, dar nici nu sunt pe minus. Întra-adevăr, unităţile au fost pline de sărbători, dar şi la fiecare sfârşit de săptămână, însă preţurile au rămas la nivelul celor de acum doi ani sau chiar au mai scăzut în unele cazuri. În plus, dacă în trecut turiştii scoteau bani din buzunar pentru o oră la piscină, saună sau sala de fitness, acum toate sunt incluse ca facilităţi în preţul pachetului. Dacă interesul românilor a rămas crescut pentru petrecerea timpului liber pe Valea Prahovei, străinii au început să aleagă alte destinaţii şi au cam ocolit staţiunile montane. Dacă unităţile hoteliere au reuşit să atragă clienţi cu pachete reduse la preţ, patronii centrelor de închirieri echipamente din Sinaia nu au avut acelaşi succes. Deşi preţurile nu au urcat, clienţii s-au împuţinat, iar încasările nu au fost deloc mulţumitoare. Şi vremea a jucat un rol important, deoarece iarna s-a lăsat aşteptată la altitudini mari. În timp ce unităţile hoteliere de pe Valea Prahovei s-au menţinut pe linia de plutire din punct de vedere financiar, nu acelaşi lucru se poate spune despre agenţiile de turism, care au înregistrat în sezonul de iarnă o scădere a încasărilor faţă de de anii trecuţi.
Partajează acest conținut:
Publică comentariul