Primăria Oraşului Sinaia a organizat primul Concurs de Eleganţă auto ţinut vreodată la noi în ţară sub Înaltul Patronaj al Majestăţii Sale Regele Mihai I al României, în parteneriat cu Retromobil Club România (RCR),

Evenimentul a adunat 36 de maşini construite între 1930 şi 1975

Domeniul Regal de la Sinaia a fost, pentru o zi, gazda Concursului de eleganţă pentru autovehicule istorice, o competiţie automobilistică în premieră la noi ţară. 36 de bătrâne, dar frumoase doamne ale şoselelor, au participat la o paradă care s-a De la stânga la dreapta: Vlad Oprea, Principele Radu al României şi Principele Nicolae al Românieidesfăşurat în curtea Castelului Peleş. Evenimentul a fost organizat de Retromobil Club România, în colaborare cu Primăria Sinaia, sub Înaltul Patronaj al Majestăţii Sale Regele Mihai. Casa Regală a fost reprezentată de Principele Radu al României şi Principele Nicolae al României, care au venit pe domeniul de la Peleş într-o superbă maşină de colecţie, Volvo 224 GL, din 1976.

„Este o foarte bună lecţie pentru societatea românească să vezi că îngrijeşti ceva, că un lucru poate fi îmbunătăţit şi onorat aşa cum se cuvine. Desigur, noi am avut o mare tradiţie în asta, dar în ultimii ani, fiind atâta sărăcie şi probleme, în anii de dinainte de 1989 şi de după, românii nu au avut cum să se gândească şi la asta. Acum, după un număr de ani, reînvie tradiţia şi probabil că încet, încet, colecţionarii vor avea şi ateliere şi scule mai bune cu care să întreţină aceste maşini pentru că această muncă nu este doar o zi pe an în care ele sunt lustruite şi arătate, este o muncă de 365 de zile pe an, în care trebuie să le ţii frumos. Sunt ca un fel de obiecte de muzeu, dacă ne gândim, ca un fel de obiecte de preţ. Unele sunt extraordinar de frumoase. Sunt bucuros că sunt invitaţi din Belgia şi Grecia, că au pus Sinaia pe harta lor. An de an, acest eveniment, dacă este bine administrat, poate să aducă zeci de mii de oameni, ceea ce înseamnă şi locuri de muncă, un plus pentru oraş, pentru prestigiul lui, nu este doar o chestiune de automobilism. Este mai mult decât atât”, a spus Principele Radu al României.

 Primarul Vlad Oprea în superbul Excalibur

Primarul Vlad Oprea doreşte ca acest evinement să redevină o tradiţie pentru oraşul nostru

„Este ceva unic pentru Sinaia, în ultimii ani. Dacă acum doi ani de zile am reluat raliul de viteză în coastă, iată că reînviem acel spirit interbelic, când raliul de viteză în coastă se finaliza cu un concurs de eleganţă. Este pentru prima oară când facem acest concurs la Sinaia. Sper să devină din nou o tradiţie, să vină foarte mulţi turişti. Ne ajută astăzi şi vremea, este o vreme superbă şi foarte mulţi turişti au venit special să vadă aceste superbe maşini de epocă”, a declarat Vlad Oprea.

Un juriu internaţional a decis câştigătoarea

Automobilele de colecţie au defilat pe aleile Peleşului şi au fost prezentate unui juriu internaţional, format din: domnul Călin Popescu Tăriceanu – Preşedintele juriului, domnul Vlad Oprea – Primarul Oraşului Sinaia, domnul Peeter Henning – oficial F.I.V.A, doamna Dora Cabergs – oficial F.I.V.A., domnul Robert Smith – oficial PHILPA, A.N.F. Grecia, Domnul Nikolas Kontogiannis – oficial PHILPA, A.N.F. Grecia, domnul Vyron Riginos – oficial PHILPA, A.N.F. Grecia. Vehiculele au fost apreciate pe baza interesului lor istoric, tehnic şi estetic, a rarităţii lor şi a autenticităţii, cât şi a eleganţei şi a stilului lor sofisticat.

Jaguar, Mercedes, Citroen, MG, Cadillac, Renault, Volkswagen, Porche, Opel, Ferrari, Volvo, cu vârste între 30 şi 80 de ani, au fost primite cu aplauze de privitori.

Călin Popescu Tăriceanu a participat la Concursul de Eleganţă cu o maşină Mercedes „Este foarte greu să facem jurizarea, pentru că sut multe criterii, multe maşini interesante, la care proprietarii au depus un mare efort pentru a le păstra sau a le restaura. Vreau să fim cât mai atenţi, cât mai riguroşi, în aşa fel încât să-i premiem pe cei mai buni”, a spus Călin Popescu Tăriceanu.

După jurizare, maşinile au plecat într-un tur al oraşului Sinaia. La parada maşinilor istorice, multe priviri a atras şi maşina condusă de Vlad Oprea, un Excalibur roşu, din 1983, o replică a Mercedesului K500 din 1938.

Câştigătorii au fost premiaţi la Casino

Într-un cadru festiv, cu podium şi covor roşu, cele mai elegante maşini au fost premiate la Casino, iar proprietarii lor au primit diplome şi cupe. Au fost mai multe premii pe categorii: coupé, sedan, sport, dar titlul de Miss absolut i-a fost acordat unui Mercedes Benz 190SL, din 1959. Maşinile de colecţie sunt destul de greu de întreţinut, o pasiune greu de înţeles pentru unii, dar cei care au în sânge acest „microb” spun că nimic nu contează.

Maşina câştigătoare - Mercedes Benz 190SL din anul 1959Lucian Bălăşescu are un Citroen AC 4 din 1930, o bijuterie de maşină, de care este foarte mândru: „Sunt pasionat de maşini, deşi este costisitor să întreţii o maşină de colecţie, pentru că piesele se găsesc destul de greu. Pentru acest Citroen din 1930 le găsesc doar Franţa. Până acum am fost la toate concursurile din ţară şi nu există mulţumire mai mare decât să conduc această maşină”.

Una dintre maşinile care a atras toate privirile a fost un superb Ferrari Dino, din 1972. Maşina a obţinut locul I la clasa sport şi aparţine lui Horia Popescu. „În principiu, nu este mai greu de întreţinut ca o altă maşină, mai ales că este de colecţie şi stă în garaj. Dacă circul cu ea şi se strică ceva, e puţin mai complicat, dar nu este imposibil. Maşinile acestea sunt valoroase prin formă, iar dacă ai stricat un element din caroserie este mai grav. Dar la mecanică nu este aşa de complicat. Este o lume specifică a maşinilor de colecţie, unde găseşti piese”, a declarat Horia Popescu.

Printre premiante s-a aflat şi maşina noastră autohtonă, o Dacia 1300, din 1971. Proprietarul acesteia, Dan Becheanu, o consideră maşina copilăriei lui: „Este o maşină cu care nu circul frecvent, doar ocazional. Este un sentiment plăcut, ciudat, plin de farmec. Am ales Dacia pentru că pot spune că aproape m-am născut în ea. Părinţii mei au avut o Dacie din acest an, deci copilăria mea se leagă de această marcă”.

Dan Spuderka este pilot de raliuri, iar pasiunea pentru maşini l-a făcut să achiziţioneze o Alfa Romeo GT din 1966, pe care a restaurat-o şi cu care participă la curse în Campionatul României. „Acest premiu înseamnă satisfacţia muncii mele de un an. Am restaurat maşina într-un timp record, cu propriile forţe şi cu ajutorul colegilor mei, în atelierul propriu. Este foarte greu să întreţii o asemenea maşină pentru că are 46 de ani, piesele se găsesc din ce în ce mai greu. Foarte multă lume nu înţelege pasiunea mea. O scot doar la curse adevărate, din Campionatul României”, a declarat Dan Spuderka.

SURSA: http://www.expresuldesinaia.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Ești fan „Urzeala Tronurilor”? Iată 6 locații reale care au inspirat faimoasa serie!

Cui nu-i place o escapadă bună într-o altă lume? Dacă ești fan „Urzeala Tronurilor” sau a …