Ciprian Trandafirescu

In termeni stiintifici, cea mai scumpa materie din Univers este antimateria, avand un cost estimat de productie de 1750 trilioane de dolari per uncie. Practic insa, consider ca cel mai scump element pe care il putem cumpara este Atentia.

Atentia este cel mai ravnit lucru pe care omul l-a dorit din toate timpurile. Facem orice pentru a obtine atentia celorlalti, tipam, dam din maini, sarim in sus, ne imbracam cat mai deosebit, ne cumparam masini cat mai speciale, case cat mai mari, etc. Se speculeaza ca pana si casatoria, ca si institutie sociala, a fost inventata pentru a ne asigura ca avem cel putin atentia unui partener care sa fie martor la viata noastra. Ti-am captat atentia?

Copiii sunt maestri absoluti in captarea atentiei. Ei apeleaza exclusiv la sentimentele de baza pentru a ne capta atentia: plang, rad, se scalambaie, ne santaseaza, sar din copac, se incalta cu pantofii nostri, ne imita vorbirea. Reusesc sa ne faca atenti fiindca sunt unici, fara sa fie necesar sa demonstreze cumva acest lucru, pur si simplu ADN-ul fiecaruia isi face treaba.

Ce se intampla insa in ceea ce priveste captarea atentiei in mediul de afaceri? Ei bine, captarea atentiei consumatorului e o treaba din ce in ce mai dificila si mai scumpa.

Acum 100 de ani, cand se chinuiau mai multi inventatori sa creeze un autoturism functional, ne-a captat atentia primul care a reusit sa produca eficient modelul care sa functioneze relativ decent, respectiv Ford. In prezent, Ford se chinuie in continuare sa atraga atentia, insa reusita sa e ca stralucirea unei lumanari intr-o biserica.

Toate masinile din aceeasi gama functioneaza relativ la fel, au aproape aceleasi performante, au aproape acelasi pret si chiar arata aproape la fel. E greu sa iesi in evidenta in astfel de conditii. Unii producatori incearca si utilizarea unor stimulente emotionale, precum exemplul copiilor de mai sus, fara a avea acelasi rezultat.

Acum doar 4 ani, iPhone a socat lumea tehnologiei cu ecranul imens si lipsa tastaturii. In prezent, smartphone-urile similare sunt o obisnuinta, iar Samsung, HTC si LG ameninta serios suprematia Apple. Probabil ca telefoanele cu tastatura fizica vor dispare in curand, iar Nokia si Blackberry vor dispare de tot.

Tot in 2007 se nastea Facebook, iar pana acum vreo 2 ani era considerat un spatiu in care te jucai Farmville sau comunicai cu prietenii de peste oceane. In curand, Facebook se listeaza la bursa cu o capitalizare estimata de 100 miliarde de dolari. Fiind o piata de peste 800 milioane de consumatori, daca nu esti pe Facebook, risti sa pierzi atentia consumatorului.

In societatea de azi, consumatorul este asaltat cu cereri de atentie pentru produse similare, unele identice, pe toate canalele posibile. Cu toate astea, declansarea cumpararii nu mai are legatura exclusiv cu caracteristicile produsului, ci mai degraba cu a reusi sa-i captezi atentia atunci cand are nevoie de categoria de produse pe care o vinzi tu.

Captarea atentiei nu mai tine doar de marimea bugetelor de marketing, ci are legatura cu modul in care reusesti sa creezi si sa dezvolti o conversatie cu consumatorul tau si sa-i anticipezi nevoile. Sunt multe exemple de branduri care reusesc acest lucru fara a investi sume uriase in TV, radio, print sau outdoor, dar care sunt atente si comunica constant si eficient prin canale directe: email, social media, direct mailing.

Pe tine cat te costa atentia clientului tau?

SURSA: http://trandafirescu.net

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Marian MALCIU: Rondelul tristei veri & Sonetul plângerii… Te cheamă!

Sonetul plângerii… Te cheamă!  ***  Privește, Doamne! Tot pământul plânge, Iar Cerul…