Vasile Silviu Sarmasanu

Benefiicile duble ale publicitatii pe Facebook

Facebook a devenit un important canal de publicitate pentru mai multe motive, dintre care amintim: o baza de date imensa, o paleta extrem de variata si bogata de date despre utilizatori, si astfel, o capacitate mare de a identifica audienta companiei. In aceste conditii, reclama pe Facebook poate aduce Like-uri care pot consolida o relatie pe termen lung cu clientii potentiali, prin stabilirea unei linii directe cu News Feed-ul acestora.

Un Like sau un Click ?

Recent, SocialCode a publicat un studiu despre rata de Like si rata de Click pentru reclama pe Facebook, in functie de varsta utilizatorilor de Facebook. S-a observat ca utilizatorii mai tineri de Facebook sunt mai increzatori, avand in vedere ca acestia au “crescut” practic utilizand platorma de Facebook, si de aceea apasa mai repede butonul de Like. Ei cunosc foarte bine ce face acest buton, si este mai probabil ca acestia sa il apese, fie pe o reclama, fie altundeva.

Totodata, s-a descoperit ca utilizatorii mai varstnici de Facebook tind sa interactioneze mai mult cu o reclama, sa dea mai multe Click-uri prin continutul acesteia pentru a afla mai multe despre oferta respectiva, si abia apoi sa apese butonul Like. Acest comportament se explica prin faptul ca utilizatorii mai varstnici sunt cei mai noi utilizatori ai retelei Facebook; acestia au, in general, un numar mic de Friends (Prieteni), si de aceea reclamele vizualizate sunt alese personal de catre utilizatori, si nu venite prin canale de comunicatie, de la alti Prieteni.

Mai jos, prezentam si alte rezultate ale cercetarii:

  • Utilizatorii de varsta 50+ ani (cei mai varstnici din esantion) dau Click cu 28,2% mai mult, si Like cu 9% mai putin decat utilizatorii de varsta 18-29 ani (cei mai tineri din esantion);
  • In raport cu toti ceilalti utilizatori din esantion, utilizatorii de varsta 50+ ani dau Click cu 22,6% mai mult, si Like cu 8,4% mai putin;
  • Per total, utilizatorii de sex feminin dau Click pe o reclama pe Facebook cu 11% mai mult fata de utilizatorii de sex masculin;
  • Rata de Like este relativ egala intre utilizatorii de sex masculin si utilizatorii de sex feminin; cu toate acestea, utilizatorii de sex masculin dau Like cu 2,2% mai mult decat utilizatorii de sex feminin;
  • Rata de Click este cu 31,2% mai ridicata pentru utilizatorii de sex feminin cu varsta 50+ ani fata de utilizatorii de sex feminin cu varsta 18-29 ani, iar aceeasi diferenta intre barbati este de numai 16,2%.

In aceste conditii, ce aduce mai multa valoare: un Click sau un Like ?

Atat Click-urile cat si Like-urile sunt importante; depinde de ce rezultat doresti sa obtii de la campania ta. De exemplu, este mai important sa obtii Like daca conduci o campanie de fidelizare a utilizatorilor; insa, daca doresti ca utilizatorii sa aiba un anumit comportament, sa raspunda unei chemari (Call to Action Campaigns) sau sa ajunga pe o anumita pagina web (Landing Page) este mai important un Click. Totodata, Click-urile sunt mai importante in campaniile de promovare a produselor noi intrucat implica un raspuns activ din partea utilizatorilor. Indiferent ca doresti sa obtii un Click sau un Like, este important ca sa faci o strategie corecta de promovare site.

SURSA: http://www.eu-solution.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Vasilica GRIGORAȘ – Omul și cartea, ființe deopotrivă

„Cărţile sunt fiice ale cerului pogorâte pe pământ ca să aline suferinţele neamului omenes…