A mai trecut un an de dezvoltare a platformelor de social media atat la nivel mondial, cat si in Romania. La inceputul anului trecut, LinkedIn avea in Romania 378,000 membri, iar Facebook 2,4 milioane. In prezent, numarul membrilor LinkedIn este aproape de 600,000, iar Facebook are 4,2 milioane de membri in Romania.

Analizand cresterile cu 60% si 75% pentru LinkedIn si respectiv Facebook, precum si ponderea numarului de membri a fiecarei retele in populatia online, concluzia mea este ca cele doua platforme de social media si-au castigat pe deplin dreptul de a concura serios canalele clasice de mass-media si de a fi considerate in fiecare media plan si fiecare actiune de a comunica cu audienta potentiala sau existenta a companiilor ce activeaza pe piata din Romania.

Daca pana acum puteai spune ca LinkedIn e o fitza si e prea de nisa, iar Facebook e despre Farmville si sharing de poze, e timpul sa-ti reconsideri parerea. Azi voi scrie despre LinkedIn.

LinkedIn

  • In noiembrie 2011, numarul de utilizatori la nivel mondial a depasit 135 milioane, dupa 9 ani de la lansarea oficiala, in 2003;
  • In luna mai a anului trecut, a fost listat la New York Stock Exchange;
  • Incepand cu 22 iunie 2011, LinkedIn este disponibil si in limba Romana;
  • In 2011, LinkedIn a fost pe locul 34 al celor mai vizitate site-uri la nivel mondial; in 2010 era pe locul 54;

Dar ce inseamna pentru noi evolutia LinkedIn in Romania? Asa cum spuneam mai sus, ne apropiem rapid de 600,000 membri. Pentru a vedea relevanta acestei cifre pentru mediul de afaceri de la noi, am luat ca reper structura retelei mele profesionale, incluzand 3 grupuri ce insumeaza peste 15,000 membri, pentru un total de aproximativ 20,000 utilizatori unici. In plus, am utilizat o campanie de test, folosind filtrele pentru targetare oferite de LinkedIn. Consider rezultatele ca fiind reprezentative pentru numarul total al celor prezenti pe LinkedIn in Romania, fara a avea insa pretentia unei exactitati si valori statistice:

  • In primul rand, estimez ca peste 35% din totalul membrilor sunt in pozitii de top si middle management si inca 20% se incadreaza in pozitiile de coordonator, team leader sau senior specialist;
  • Industriile/domeniile cu o pondere semnificativa: IT – 8%; Telecom – 7%; HR – 7%; Banking – 6%; Management Consulting/Services – 6%; Marketing & Advertising – 5%;
  • Alte domenii cu prezenta considerabila sunt Consumer Goods si Computer Software, in jur de 4%

Concluzionand, profesionistii si managerii prezenti pe LinkedIn in Romania constituie o audienta si o piata potentiala pentru o multitudine de produse si servicii, avand profilul unui potential consumator activ in mediul online si mai ales in social media, cu venituri peste medie si mari si o putere de cumparare direct proportionala cu acestea.

LinkedIn e o platforma excelenta pentru promovarea produselor si serviciilor B2B prin generarea de lead-uri, utilizand contactarea directa sau sistemul de anunturi platite pay-per-click sau display.

Din perspectiva conectivitatii si a brandului personal, LinkedIn constituie un canal eficient si usor de folosit, fiind un instrument la indemana fiecarui profesionist sau manager care vrea sa fie vizibil.

SURSA: http://trandafirescu.net

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Soferii model fac toate aceste lucruri! Fa-le si tu!

Nu este deloc greu sa fii un sofer model in trafic, sa conduci prudent si sa ai grija de a…