Colaborare Azuga, Busteni si Sinaia si Zona Metropolitana Brasov
Localitatile Azuga, Busteni si Sinaia ar trebui sa se asocieze cu Zona Metropolitana Brasov, municipiul Brasov are nevoie de o sala polivalenta si de o Facultate de Turism, iar autostrada Comarnic- Brasov trebuie construita cat mai repede. Sunt doar cateva dintre propunerile facute in Planul de Amenajare a teritoriului Zonal Inter-Orasenesc Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Rasnov si Brasov, facut de Universitatea Babes Boylai din Cluj si prezentat astazi, la Brasov. Ampla strategie de dezvoltare a Vaii Prahovei si a Brasovului a fost facuta la cererea Ministerului Dezvoltarii si Turismului. Specialistii au identificat problemele si au oferit solutii necesare dezvoltarii zonei. Pentru cresterea economica a zonei si pentru a aduce statiunile montane la standardele europene, trebuie intreprinse proiecte majore. Planul propune marirea numarului de locuri de cazare de la 19 000, cate sunt acum in zona, la 50 000, iar 80% din hoteluri ar trebuie facute de 3,4 si 5 stele, fata de 65%, cate sunt acum. Specialistii au identificat, de asemenea, inca 13 domenii schiabile, care ar putea fi amenajate.In urma efectuarii strategiei de dezvoltare, Rasnovul a fost desemnat domeniul care ar putea sa aiba toate partiile necesare unui concurs olimpic de iarna.Pentru o mai buna dezvoltare a zonei Valea Prahovei-Brasov, localitatile Azuga, Busteni si Sinaia ar trebui sa faca parte din Zona Metropolitana Brasov. Edili localitatilor vad aceasta propunere ca fiind o idee favorabila pentru ei.Autostrada Comarnic-Brasov este foarte necesara, pentru a se mari numarul de turisti in zona si, in acelasi timp, pentru a evita blocajele in trafic, care sunt foarte frecvente in momentul de fata. De asemenea, o sala polivalenta in municipiul Brasov se impune.Printre solutiile oferite de strategia de dezvoltare se numara si infiintarea unei Facultati de Turism, consolidarea mediului de afaceri si modernizarea cailor de acces fervoiar. Pentru a putea fi realizate toate aceste proiecte, strategia este facuta pe un termen lung, in trei etape, care se intinde pana in anul 2050.
Mihaela Dragoi
Partajează acest conținut:
Publică comentariul