Conferinta BrandRo – livetext
Conferinta BrandRo, un eveniment organizat de revista Biz, este dedicata brandurilor romanesti, proprietarilor acestora si celor care pun umarul la construirea lor. In acest an, BrandRo are loc la hotel Novotel din Bucuresti si reuneste specialisti in branding, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul marketingului si al publicitatii. In premiera, vor fi prezentate cele mai puternice 50 de branduri romanesti. In acelasi timp, va fi lansata si cartea cu acelasi nume.
“BrandRo este un demers jurnalistic al revistei Biz”, a subliniat Marta Usurelu, redactor-sef al revistei Biz, adaugand: “Este si un demers al Unlock Market Research”.
Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research, a prezentat povestea proiectului “Top 50 cele mai puternice branduri romanesti”.
“Si Unlock Market Research este un brand romanesc”, a inceput Adina Vlad prezentarea ei. “Sunt foarte multe povesti frumoase din care avem de invatat in acest top al brandurilor romanesti. Toti isi doresc sa fie in varf si am vrut un maximum de obiectivitate pentru acest clasament, sa avem niste reguli clare”, a mai spus ea. Poate nu exista niste branduri puternice, dar exista branduri romanesti care au nevoie de putere pentru a continua. “Este un top al perseverentei, al viziunii si al consecventei“, a subliniat Adina Vlad.
Printr-un studiu calitativ s-a definit marca romaneasca. A urmat un studiu cantitativ in cadrul caruia au fost realizate 1314 interviuri telefonice in randul persoanelor din mediul urban.
Update: Top 10 marci romanesti puternice din cele 50
1. Borsec
2. Dacia
3. Pro TV
4. Dorna
5. Poiana
6. Timisoreana
7. Izvorul Minunilor
8. Cotnari
9. Ursus
10. BCR
A urmat o prezentare succinta a reprezentativitatii marcilor:
Borsec a obtinut un punctaj mare si in topul marcilor de notorietate spontana. Dacia este un brand care a reusit sa se adapteze. Pro TV a reusit sa-si adapteze formatul pentru a fi dorit si iubit, si-a folosit puterea in sensul initierii schimbarii. Dorna este asociata dinamismului. Poiana are un titlu de incredere, de constanta. Izvorul Minunilor este o marca a accesibilitatii si a popularitatii. Cotnari se asociaza cu vinul popular. Marca Bucegi creste foarte mult in popularitate in ultima vreme.
Adina Vlad a explicat ca, in cadrul studiului, au fost conturate mai multe categorii de marci, care pentru anumite branduri, se suprapun: marci iubite, marci puternice (Borsec, Dacia), marci cu potential (Libertatea, Banca Transilvania, Romtelecom, Rom).
In acelasi timp, brandurile au fost clasificate si dupa patru factori diferentiatori: mandrie, incredere, ambitie, popularitate.
Update: Grant Mckenzie, VP Marketing, Ursus Breweries, a luat cuvantul pentru a vorbi despre: “Cum construiesti o marca durabila pornind de la o mostenire romaneasca”. El a numit consumatorii de Ursus “Romaniaks”, afirmand ca ii place foarte mult acest termen. In prezentarea sa a subliniat ca Ursus este berea cu cele mai multe premii internationale, este prima bere nationala. In plus, potrivit lui Grant Mckenzie, devizele din spatele brandului Ursus sunt: “Lucreaza pentru a avea cel mai bun produs” si “Spune povestea lui“.
Update: Iulian Padurariu, Managing Partner, Trout & Partners, a inceput prezentarea “Atuurile si provocarile unui brand romanesc”. El a punctat, pentru inceput, trei trasaturi reprezentative pentru evolutia Trout & Partners alaturi de brandurile romanesti: 1. Diferentiere (“Am incercat sa fim diferiti”); 2. Resurse (“Am avut mereu resurse”); 3. Coerenta. Padurariu a continuat prin acordarea de bile (albe sau negre) unor trasaturi intalnite la companiile care se afla in spatele brandurilor: Simplitate- bila alba, Aroganta- bila neagra, Creativitate-”Nu lasa un brand sa fie sustinut de o creativitate dusa la extrem!“- bila neagra, Specializare- bila alba, Bugete- bila neagra, Curaj- “Este util pentru ca diferentierea nu este pentru toata lumea“- bila alba.
SURSA: http://www.stiridebine.ro
Partajează acest conținut:
Publică comentariul