Home Breaking News Stiri Exclusive CURĂ DE SLĂBIRE. Dieta SOUTH BEACH te scapă de kilogramele în plus mâncând pe săturate

CURĂ DE SLĂBIRE. Dieta SOUTH BEACH te scapă de kilogramele în plus mâncând pe săturate

27 min read
0
0
411

Dieta South Beach

Dieta South Beach este o cură de slăbire atipică. Dacă în mod normal, un regim care promite săderea în greutate presupune reducerea conţinutului caloric, dieta South Beach permite persoanelor care vor să slăbească să mănânce pe săturate.

Regimul South Beach este destinat atât persoanelor care vor să scape de kilogramele în plus, dar şi celor care suferă de diabet sau care sunt prediabetice, deoarece această dietă reglează nivelul glicemiei din sânge.

Cura de slăbire South Beach presupune trei faze. Mai jos puteţi găsi care sunt paşii pe care trebuie să îi respectaţi pentru a slăbi cu această dietă.

Prima fază ţine două săptămâni. Această etapă a curei South Beach are rolul de a elimina pofta de dulciuri şi de carbohidraţi. În prima fază sunt permise alimente precum carnea de pui, curcan, peste şi fructe de mare. De asemenea, legumele, ouăle, brânza şi nucile sunt şi ele alimente permise în această etapă.

În primele 14 zile de regim este contraindicat să mâncaţi pâine, orez, cartofi, paste făinoase, produse de patiserie şi produse de cofetărie. Fructele sunt şi ele trecute pe lista alimentelor contraindicate în această etapă a dietei South Beach.

Prima fază este una mai restrictivă, deoarece în cele două săptămâni organismul este stimulat să ardă grăsimile. La sfârşitul acestei etape se vor pierde între 4 şi 7 kilograme.

A doua fază trebuie ţinută cel puţin două luni. În această etapă vor fi reintroduse în dietă fructele, pâinea, pastele, orezul şi cerealele. Fructele vor fi mâncate pe post de gustare. De exemplu, un măr, o pară, un pumn de cireşe sau o felie de pepene. La fiecare masă se va mânca cel mult o felie de pâine. Orezul sau pastele vor fi mâncate cel mult de două ori pe săptămână. În această etapă regimul zilnic este unul mai permisiv, în condiţiile în care persoanele dependente de dulciuri pot mânca inclusiv ciocolată. Atenţie însă, ciocolata trebuie să fie neagră şi se vor mânca cel mult o pătrăţică pe zi.

În această fază a dietei South Beach se vor pierde în jur de 2 kilograme pe săptămână. Specialiştii în nutriţie recomandă persoanelor care vor să urmeze acest regim să menţină această fază până când va ajunge la greutatea dorită.

A treia fază trebuie urmată toată viaţa. În această ultimă etapă sunt permise toate alimente, cu o singură condiţie, toate mâncate cu moderaţie. Dulciurile sunt alimentele care ar trebui mâncate cel mult o dată pe lună, în cazul în care nu puteţi sta departe de ele. Alimentele de tip fast-food trebuie şi ele evitate pe cât posibil.

Specialiştii în nutriţie spun că pentru ca rezultatele să nu întârzie să apară trebuie să ţineţi cont de câteva reguli:

Hidratarea este esenţială. Zilnic se recomandă 8 pahare de 250 de mililitri de apă. Cafeaua şi ceaiul şi ele băuturi permise în această dietă. Sucurile carbogazoase, la fel ca şi cele din suc natural de fructe trebuie evitate, mai ales în prima fază a dietei South Beach. Vinul este şi el contraindicat mai ales în prima etapă a acestei cure de slăbire. Din a doua etapă vinul poate fi reintrodus în dieta zilnică.

Zilnic se vor servi cinci mese: trei principale şi două gustări. Mesele se vor servi la ore fixe. Pentru că în prima fază a regimului sunt contraindicate fructele, este recomandat ca pe post de gustare să mâncaţi o legumă: un morcov, un ardei gras, o roşie sau un castravete. De asemenea, pe post de gustare se mai poate mânca şi o salată asortată.

Ultima masă a zilei se va servi întotdeauna cu trei, cel mult patru ore inainte de a vă baga la somn. Programul de mese trebuie stabilit în funcţie de programul cotidian al fiecăruia în parte. Unele persoane pot dormi de la ora 22, în timp ce altele rămân treze până la miezul nopţii. În aceste condiţii este mai bine să mâncaţi cu trei-patru ore înainte de a vă baga la somn, deoarece altfel riscaţi să vi se facă foame peste noapte.

Regimul va funcţiona indiferent dacă faceţi sau nu sport. Bineînţeles că exerciţiile fizice vor accelera procesul de slăbire şi vor spori eficienţa dietei, dar dacă aveţi un program încărcat puteţi renunţa la a vă face un abonament la sala de fitness.

Alegeţi grăsimile bune, în detrimentul celor rele. Atunci când urmaţi dieta South Beach este indicat să evitaţi alimentele intens procesate, care îngreunează procesul de slăbire. Uleiul de măsline, peştele, nucile, mango şi fructele de mare sunt surse ideale de grăsimi bune. Organismul are nevoie de această categorie de nutrienţi, mai ales când vreţi să scăpaţi de kilogramele în plus.

SURSA: http://www.gandul.info

=========================

DIETA SOUTH BEACH

Dieta SB este o dieta pentru cei ce aleg sa manance sanatos, dar sa le si placa ceea ce mananca  Dieta este impartita in 3 faze:

Faza 1

cea mai scurta faza, este menita sa elimine pofta de dulciuri si de carbohidrati din produse rafinate, si de asemenea sa dea startul la slabire.Scopul fazei 1 este de a stabiliza zaharul din sange, ceea ce face ca dieta sa fie ideala pentru persoane prediabetice sau diabetice, dar si pentru cei ce vor sa slabeasca mult.

In aceasta faza poti manca portii normale de carne de pui, curcan, peste si fructe de mare; legume din plin, oua, branza, nuci; salate cu sos din ulei natural de masline;

Se vor lua trei mese echilibrate pe zi si doua gustari , una dimineata si una dupa-amiaza (in total cinci mese zilnic); Se va bea apa (min 8 pahare /zi), plus cafea sau ceai, daca doriti;

In primele 14 zile, nu ai voie sa mananci paine, orez, cartofi, paste fainoase, produse de patiserie sau cofetarie. Nici macar fructe. Doar 2 saptamani. Dupa care se vor reintroduce in alimentatie aceste produse.

Timp de doua saptamani nu ai voie bomboane, prajituri, biscuiti, inghetata sau zahar. Nici bere sau orice alta bautura alcoolica.

Dupa aceasta faza, se poate bea vin, care din diverse motive are efecte benefice. Daca sunteti tipul de persoana dependenta de paste fainoase, paine sau cartofi, ori daca sunteti convins ca nu puteti trai nici o zi fara sa va satisfaceti pofta de dulciuri, veti fi socat cat de usor vor trece doua saptamani fara aceste alimente. Primele doua zile va fi mai greu, dar odata ce ati trecut peste asta, nu va mai fi nici o problema. Nu trebuie sa va luptati cu propriile nevoi; in cursul primei saptamani “poftele” vor disparea practic de la sine.

Faza intai reprezinta perioada cea mai stricta. Dupa primele doua saptamani veti cantari cu 4-7 kilograme mai putin decat astazi. Ceea ce nu veti vedea este faptul ca in aceste doua saptamani s-a schimbat ceva si in interiorul dumneavoastra. Schimbarea se refera la modul diferit in care reactioneaza organismul fata de alimentele care v-au facut sa va ingrasati. La un moment dat in corpul dumneavoastra s-a activat un comutator. Acum, prin simpla schimbare a alimentatiei il veti dezactiva. Poftele care va guvernau obiceiurile alimentare vor disparea, si atata vreme cat veti respecta programul , nici nu vor reveni. Scaderea in greutate nu se va produce datorita faptului ca veti incerca sa mancati mai putin, ci datorita faptului ca veti consuma mai putine alimente care au creat acele pofte nesanatoase si v-au facut sa acumulati grasime in exces.

Faza 2 :

Ca urmare a acestei schimbari interioare veti continua sa pierdeti in greutate si dupa primele 14 zile, chiar daca veti introduce in alimentatie cateva dintre alimentele interzise. Veti tine in contiunare regim, dar daca va place painea, veti putea manca paine. Daca va plac pastele, va veti bucura din nou de ele. La fel cu orezul, cerealele sau cartofii. Fructele vor reveni cu siguranta pe masa dumneavoastra. Ciocolata? Daca va face sa va simtiti bine, sigur. Insa va trebui sa alegeti cu care dintre aceste produse va veti rasfata. Nu va veti putea infrupta din toate in mod permanent. Veti ramane in aceasta faza si veti continua sa slabiti pana cand va veti atinge scopul. Cat de mult va dura? Depinde de cat trebuie sa slabiti. In faza a doua se pierd in general 0,5-1 kilogram pe saptamana.

Faza 3:

Odata ce v-ati atins tinta, veti trece la o versiune si mai liberala a programului, care va va ajuta sa va mentineti la greutatea ideala. Este vorba depre faza a treia, care va dura tot restul vietii. Din acel moment veti observa ca nu mai este vorba despre un regim de slabire, ci despre un mod de viata. Veti consuma mancaruri normale, in portii normale. Si puteti chiar sa uitati cu desavarsire de regimul South Beach cu o conditie: sa respectati cateva dintre regulile sale de baza. Pe masura ce pierdeti in greutate si organismul dumneavoastra incepe sa reactioneze diferit fata de mancare va avea loc si cea de-a treia schimbare. Este vorba despre o modificare substantiala a compozitiei sangelui, cu beneficii pe termen lung pentru sistemul cardiovascular. Gratie acestei schimbari, sansele dumneavoastra de a avea o viata lunga si sanatoasa vor spori simtitor si se vor mentine pe masura ce veti inainta in varsta. Unul dintre avantajele structurii in trei faze a regimului South Beach este ca puteti trece cu usurinta de la o etapa la alta. Daca in cursul fazei a doua plecati in vacanta si va rasfatati cu dulciuri, e usor sa reveniti la faza intai pentru o saptamana pentru a da jos kilogramele depuse sis a treceti apoi din nou la faza a doua.

Fara sport in regimul South Beach

Regimul va functiona indiferent daca persoana care-l tine face sau nu gimnastica. Fara indoiala, exercitiile fizice accelereaza metabolismul si sporesc eficienta regimului. De asemenea, ele reprezinta un aspect esential in orice plan de restabilire a sanatatii inimii. Insa, regimul South Beach nu depinde de exercitii. Daca faceti miscare in mod regulat, veti slabi mai mult si mai repede. Dar veti slabi si daca nu exersati. Asadar incepeti regimul South Beach cu o singura speranta – aceea de a slabi. Daca il adoptati si il respectati, speranta dumneavoastra se va transforma in realitate..

LISTA ALIMENTELOR PERMISE PENTRU FAZA 1

  • VITA: Parti slabe, ca pulpa, muschi,muschiulet, spata
  • PASARE (FARA PIELE) : piept de curcan si de pui, sunca de curcan
  • PESTE/FRUCTE DE MARE

Orice tip de peste si preparate de peste ( a se limita cele cu continut mare in mercur sau alte substante cntaminante cum ar fi rechinul si tonul alb ) ; ton in apa sau alt tip de peste la conserva.

  • PORC: sunca/jambon fiert ,bacon (sunca) fara gasime,muschi, muschiulet
  • VITEL: cotlet,antricot, pulpa
  • MIEL : indeparteza orice urma vizibila de grasime : cotlet, spate
  • MEZELURI (slab sau fara grasimi): sunca/jambon fiert ,sunca afumata, piept de curcan
  • INLOCUITORI DE CARNE (pe baza de soia)

Cauta produse care au grasime cca 21%

  • Sunca de soia
  • Cremvusti de soia
  • Tofu toate varietatile, 1/2 cana pe zi

BOABE/LEGUME

(Incepe cu 1/3 – 1/2 cana)

  • Linte
  • Naut
  • Fasole
  • Soia
  • Mazare uscata

GRASIMI/ULEIURI

Sunt recomandate urmatoarele uleiuri monosaturate a fi consummate zilnic:

  • Ulei de canola
  • Ulei de masline

Sau se mai pot folosi urmatoarele uleiuri polinesaturate sau mononesaturate :

  • Floarea soarelui
  • Porumb
  • Susan
  • Soia

Alte grasimi premise:

  • Avocado /1/3 intreg/ 1 lingura ulei
  • Maioneza – obisnuita -1 lingura
  • Maioneza light – 2 linguri
  • Masline (verzi sau negre) 15 masline echivaleaza cat ½ lingura ulei

BRANZETURI (FARA GRASIMI SAU CU PROCENT REDUS DE GRASIMI)

Cauta varietati care sa aiba mai putin de 21% grasime

  • Branza de vaci, 1-2 % sau fara grasimi
  • Feta
  • Parmezan
  • Ricotta
  • Cheddar

NUCI SI ALUNE/SEMINTE

  • Limita o portie pe zi. Se recomanda prajite.
  • Migdale -15 buc
  • Edamame (soia) prajite ¼ cutie
  • Alune de padure -25 buc
  • Nuci -15 buc
  • Seminte de susan -3 linguri
  • Seminte de dovleac -3 linguri
  • Seminte de floarea soarelui -3 linguri
  • Fistic -30 buc
  • Nuci pecan- 15 buc
  • Nuci caju -15 buc

LAPTE/LACTATE

(2 cani permise zilnic, inclusiv iaurt)

  • Lapte slab (fara grasimi sau 1%)
  • Iaurt fara grasimi
  • Lapte de soia cu vanilie, poate contine sucralose cam 14% grasimi

OUA

Folosirea oualor intregi nu este limitata, doar daca este altfel indicat de medic. Folositi albus de ou si inlocuitor de ou daca vreti.

CONDIMENTE

Orice condimente care nu contin zahar

  • Supa de zarzavaturi (broth)
  • Extracte de vanilie, migdale,si altele
  • Suc de lamaie
  • Piper de orice fel
  • Hrean
  • Sos de soia -1/2 lingura
  • Tamari
  • Sos Worcestershire – 1 lingura
  • Smantana light (procent redus de grasimi) -2 linguri

DULCIURI ADMISE (Limita 75-100 calorii pe zi)

  • Bomboane, fara zahar
  • Cacao
  • Gelatina fara zahar
  • Guma de mestecat fara zahar
  • Jeleuri fara zahar
  • Siropuri fara zahar

INLOCUITORI DE ZAHAR

  • Acesulfame K
  • Fructoza ( trebuie socotita in categoria dulciuri admise, cu limita calorica de 75 )
  • Fructoza Nutrsweet (Equal) aspartam
  • Zaharina
  • Sucralose (Splenda)

BAUTURI

  • Cafea decofeinizata sau ceai
  • Bauturi dietetice,decofeinizate, fara zahar
  • Ceaiuri de plane (musetel,etc)
  • Lapte (1% sau degresat) si lapte de soia (cu grasimi putine)
  • Suc de legume
  • Suc de rosii

LEGUME

(Se pot folosi proaspete,congelate sau la conserva fara zahar adaogat))

  • Toate legumele mai putin morcovul,mazarea, sfecla,dovleacul,napul.

LISTA ALIMENTELOR PERMISE IN FAZA 2

Poti manca toate alimentele permise in faza 1 ca si cele de mai jos:

FRUCTE (incepe cu o portie pe zi, apoi treptat mareste la 3 portii pe zi)

  • Mere – 1 mic sau 5 felii uscate
  • Caise -4 proaspete sau 7 uscate
  • Banana – medie (110 gr)
  • Capsuni,ameura,mure …3/4 cana
  • Cirese -12
  • Grepfrut ½
  • Kivi -1
  • Mango ½ (110 gr)
  • Portocale – 1 medie
  • Struguri -15 boabe
  • Pere -1 medie
  • Prune -2 buc
  • Piersici – 1 medie
  • Pepene garben ¼ sau 1 cana taiat in cubulete

LEGUME

  • Morcovi ½ cana
  • Mazare ½ cana

LAPTE/LACTATE

  • (2-3 cani premise zilnic, inclusiv iaurt)

CARBOHIDRATI

  • (incepe cu o portie zilnic, si treptat mareste la 3 sau 4 portii pe zi).
  • Paine integrala
  • Cereale integrale
  • Paste (de preferat din faina integrala; sau din soia ) ½ cana gatite
  • Floricele (3 cani, facute)
  • Fidea de orez
  • Orez – ½ cana facut (basmati, integral,salbatic)

OCAZIONAL

  • Ciocolata (cu cumpatare) – amaruie, semidulce

DULCIURI

  • Budinca,fara grasimi si fara zahar (1portie pe zi)

BAUTURI

  • Vin (1-2 pahare = 110 gr zilnic cu sau dupa mese)
  • Bere light la ocazii (340 gr)

===============

Mai multe informatii si retete simple si gustoase veti gasi pe site-ul oficial sau in cartea dr. Agatson, Dieta South Beach.
Te-am convins de faptul ca South Beach este o dieta sanatoasa? Afla care este cea mai sanatoasa dieta din lume, conform nutritionistilor (si oamenilor care au adoptat-o)!
Sursa: South Beach Diet, Foto: Wikipedia
Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Cauti schele metalice de inchiriat? Bucura-te de calitate garantata, suport in montaj si transport gratuit!

Daca studiezi, chiar in acest moment, oferta de servicii de inchirieri schele metalice de …