Nu am înţeles niciodată de ce cumperi un bilet CFR spre staţiunile de pe Valea Prahovei la preţ de accelerat sau rapid, atâta timp cât trenul merge mai încet decât un personal?! Surprinzător! Cică, viteza de circulaţie a trenurilor de călători, pe secţiunea Câmpina- Comarnic, va creşte la 80 de kilometri/oră. E chiar o minune, dacă ne gândim că un drum Ploieşti- Buşteni dura cam cât faci cu microbuzul de la Ploieşti la… Constanţa!!!
Aşadar, viteza de circulaţie a trenurilor de călători, pe secţiunea Câmpina – Comarnic, va creşte la 80 de kilometri/oră, din data de 1 septembrie, în urma realizării lucrărilor de racordare a liniilor de cale ferată Câmpina – Comarnic la noul pod feroviar peste râul Prahova din oraşul Breaza. Da, acolo unde lucrările durează de o grămadă de vreme şi de unde se tot fură o grămadă de materiale sub ochii indiferenţi ai autorităţilor. Cert este că se lucrează! Asta se poate observa uşor dacă greşeşti să ajungi în Sinaia sau Buşteni cu trenul. În primul rând, trenul staţionează în Câmpina mai mult decât te ţin nervii şi ai tentaţia de a o lua pe jos. Sau de a încăleca o drezină din aia la care pompezi, faci efort, dar merită! La cum merg trenurile din România ar fi bine ca CFR să închirieze drezine. Ajungi mai repede!
Se spune că, până la sfârşitul acestui an, se vor finaliza lucrările de construcţie şi modernizare a celor 120 de poduri de pe linia Câmpina-Predeal. Lucrările de reabilitare a secţiunii de cale ferată Câmpina – Predeal se realizează cu fonduri europene (fonduri ISPA – 75 la sută) şi fonduri de la bugetul de stat (25 la sută). Adică înţelegeţi care e treaba…
Valoarea totală a proiectului este de de 311,45 milioane euro, din care fonduri europene – 149,6 milioane euro (reprezentând 75 la sută din valoarea eligibilă), iar de la bugetul de stat, 161,8 milioane euro, din care 49,9 milioane de euro reprezintă 25 la sută din valoarea eligibilă şi 111,9 milioane de euro, cheltuieli neeligibile. Repetăm, adică înţelegeţi cum stă treaba! Dar despre cum s-a lucrat la acest tronson vom reveni cu chestiuni deosebit de interesante. Atât de interesante încât nu ştim ce să zicem: pe tronsonul respectiv mai mult s-a lucrat sau mai mult s-a furat? Dacă ţinem cont de cât au durat lucrările, înclinăm să credem că s-a lucrat mult ca să se fure subtil alte fonduri europene.

SURSA: http://www.stiriprahova.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Campina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Jurnal de agent imobiliar pentru 15-16 iulie 2019 – 2 imobile noi si 3 actualizari” plus inca 5 informatii

Am adaugat 2 oferte noi si am actualizat alte 3 imobile. Iata noutatile zilei: OFERTE NOI …