×

Intr-o luna avem sosea spre Babele … O fi bine ?!

Intr-o luna avem sosea spre Babele … O fi bine ?!

2140 Intr-o luna avem sosea spre Babele ... O fi bine ?!Peste o luna, vom putea ajunge in doar cateva minute, cu masina, pe Platoul Bucegilor. Proiectul este menit sa revigoreze turismul in zona. Excursionistii obisnuititi sa faca acest traseu pe jos, se tem, insa, ca o sosea asfaltata va transforma parcul natural intr-o aglomeratie galagioasa de hoteluri, restaurante, masini, gratare si gunoaie.

Soseaua spre Babele va avea 16 kilometri lungime si va costa 45 de milioane de lei. Vor plati pentru ea consiliile judetene din Prahova si Dambovita care au planuri mari in zona – noi partii de schi si baze de echitatie.

„In aceasta zona nu vor aparea cabane, nici nu avem cum sa le dam autorizatii. Cei care isi fac planuri ca vor lua o bucata de teren si vor construi acolo o pensiune sau o cabana de 2 sau 3 camere sa isi i-a gandul. Nu le voi da autorizatie de constructie”, a declarat Florin Popescu, presedintele Consiliului Judetean Dambovita.

Lucrarile au inceput deja, dar nu sunt usoare- e nevoie de viaducte de coasta, benzi laterale, ziduri de sprijin, podele tubulare, lanturi, rigole si parcari. Iubitorii muntelui sunt ingroziti de santierul rasarit acolo.

„Lucrarile trebuie facute astfel incat sa nu afecteze cu nimic mediul inconjurator. Ele au fost gandite asa si au fost si dirijate tehnologic. Nu exista depozite de material. Tehnologia de executie nu implica folosirea unor portiuni provizorii”, a explicat, insa, proiectantul Cristian Valcu

Masinile de mare tonaj nu vor avea acces pe drumul catre Babele, iar la intrare este posibil sa se perceapa o taxa de intretinere.

SURSA: http://stirileprotv.ro

Se asfaltează Munţii Bucegi!

Consiliile Judeţene Dâmboviţa şi Prahova s-au asociat în vederea modernizării drumului judeţean care urcă până la Babele. Peste doi ani, turiştii vor putea ajunge cu orice tip de maşină în zonele Padina-Peştera şi Piatra Arsă-Babele. S-au alocat  27 de milioane de lei pentru asfaltare, realizare de poduri şi parapeţi de protecţie.

2141-522x320 Intr-o luna avem sosea spre Babele ... O fi bine ?!

Autorităţile din Dâmboviţa şi Prahova au ajuns la concluzia că traseul ales pentru modernizare este deosebit de pitoresc şi îi pune pe iubitorii de munte în faţa unor peisaje magnifice. Mulţi consideră acest drum a fi un nou „Transfăgărăşan”. Calea de acces spre inima Bucegilor porneşte din DN 71, Bucureşti-Târgovişte-Sinaia, din zona Cota 1000. DJ 713 are o lungime totală de 16 km.

Sunt 9 km numai până la intersecţia de pe Şaua Dichiului. De aici, turistul are posibilitatea să-şi aleagă traseul. Fie coboară spre Padina-Peştera, fie urcă până la Babele.

„Din cei 9 km care sunt de la Cabana Cuibul Dorului până la Dichiu, sunt asfaltaţi până acum 4,8 km, într-un prim strat, urmând ca într-o lună de zile să fie finalizată întreaga lucrare de 9 km. Apoi, vom trece la al doilea strat. Totodată, se derulează lucrările de artă: reabilitarea podurilor şi podeţelor, colectarea torenţilor, construirea de parapeţi”, spune Florin Popescu, preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

Se va amenaja şi un spaţiu modern de campare
Administraţia judeţului nostru a reuşit să includă în alte proiecte de reabilitare şi modernizare şi transonul de drum care face legătura între Şaua Dichiu şi Padina-Peştera. Se pun astfel bazele dezvoltării staţiunii montane care va găzdui în 2013 Festivalul Olimpic al Tineretului European.

De asemenea, se construiesc două cabane, la Dichiu şi Bolboci, plus un sediu Salvamont şi un spaţiu de campare, cu toate utilităţile, la Zănoaga. În zona Padina-Peştera vor fi dezvoltate pârtii de schi şi instalaţii de cablu: telescaun şi telegondolă.

15 Intr-o luna avem sosea spre Babele ... O fi bine ?!

Faptul că se asfaltează drumul este, după mine, cea mai mare realizare. Muntele va fi deschis să primească turişti. Degeaba sunt peisaje frumoase, dacă nu avem cum să ajungem la ele. Cu drumul făcut, o să începem să ne asemănăm cu Eleveţia. Eu urcam la Padina şi pe jos, dar nu sunt mulţi ca mine”, crede Eugen, un împătimit al muntelui.

Pentru a proteja drumul, Consiliul Judeţean Dâmboviţa a instituit deja restricţii de tonaj. Niciun autovehicul cu masa peste 7,5 tone nu are ce căuta pe traseul montan.

De asemenea, la finalul lucrărilor se va stabili şi o taxă de tranzit. Fondurile care se vor strânge vor fi folosite pentru întreţinerea infrastructurii rutiere montane.

SURSA: http://www.adevarul.ro

Partajează acest conținut:

Eu sunt principalul “vinovat” pentru existenta acestei publicații electronice, pretențios numita “Revista”, care își consuma existenta acum în mediul virtual. Sunt un simplu blogger, fără veleități de jurnalist sau studii de specialitate în acest domeniu, fiind economist la baza și manager în activitatea profesionala. Aceasta revista este pentru mine, în primul rand, un hobby, un rezultatul al unei munci zilnice susținută cu mare pasiune și dragoste de tot ce tot ce înseamna frumos în viata (caractere, fapte, locuri), veștile bune și gândirea pozitiva în special, din simpla dorința de a COMUNICA și de a fi mai aproape de OAMENI.

Un comentariu

comments user
stancu mihai

…este o treaba excelenta daca se reuseste sa se faca acest drum …de ani dezile vreau sa ajung cu familia dar daca nu se poate merge cu masina am renuntat in fiecare an…..inainte de 89 faceam de 2 3ori acest trase sinaia babele pestera si la padina era locul ideal de campare langa apa….un peisaj superb…..si saptamana viitoare aveam in program sa merg acolo dar nu am o sursa sigura ca se poate ajunge cu masina…..dar sigur dupa ce se va realiza acest drum voi merge foarte des la padina ……..

Publică comentariul

You May Have Missed