Maşinile ecologice au fost în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Detroit, unul din cele mai mari evenimente de profil de pe glob, potrivit site-ului guardian.co.uk. La salon sunt lansate anul acesta nu mai puţin de 40 de modele noi. Multe dintre noile modele sunt electrice sau hibrid, dovadă a importanţei pe care maşinile eco o capătă în conştiinţa publică.

Maşina Anului 2011 în SUA

Salonul auto are o mulţime de opţiuni electrice în acest an. În prima zi a expoziţiei, Chevrolet Volt, autoturismul electric al celor de la General Motors, a fost desemnat Maşina Anului 2011 în Statele Unite. Volt poate circula aproximativ 40 de mile ( 64 kilometri) cu o baterie electrică, după care un motor mic pe benzină o reîncarcă, astfel încât prelungeşte autonomia la peste 350 de mile, potrivit General Motors.
Automobilul a fost pus în vânzare în decembrie, la preţul de 41.000 de dolari. Cumpărătorii nord-americani beneficiază de facilităţi fiscale de 7.500 de dolari la achiziţia de vehicule hibride şi electrice.

Supremaţia maşinilor eco

Titlul similar din Europa a fost câştigat tot de un autoturism electric, Nissan Leaf, semn al unei viitoare supremaţii a maşinilor eco.
Toyota a extins conceptul de maşină electrică de la Prius şi pentru alte modele din clase mai mari. Porsche a revenit la Detroit după o absenţă de patru ani cu modelul 918 RSR, o maşină cu motor hibrid ce poate dezvolta o putere de aproape 800 de cai.
Şi Ford mizează pe maşinile electrice. Directorul companiei, Alan Mulally a prezentat noul model de Ford Focus cu motor electric. Noul Focus se laudă cu un motor electric de 123 CP şi un cuplu de 245 Nm, iar autonomia declarată este de 160 km cu un singur plin de energie.Viteza maximă de deplasare este de 136 km/h. De remarcat este timpul redus de încărcare a bateriilor, şi anume doar 3-4 ore, la o priză normală de 220 V.
O aplicaţie interesantă este MyFord Mobile, care permite monitorizarea sistemelor electrice şi electronice, nivelul de încărcare a bateriilor direct de pe telefonul mobil sau prin intermediul unui calculator.
Printre noutăţi se mai numără un hibrid Hyundai ce poate fi încărcat la priză, o versiune electrică a BMW seria 1, maşina sport hibridă Honda CR-Z, versiunea cabrio a Mercedes E Klasse şi conceptul Mini Beachcombe care prefigurează primul crossover al mărcii britanice.
Deşi tendinţa e clar spre maşini economice, nici cele cu motoare extrem de mari nu lipsesc. La standul General Motors va fi prezent un Cadillac CTS-V coupe cu motor de 556 CP, iar la Ford apare o versiune mai puternică a lui Mustang GT care dezvoltă 412 CP, faţă de 315 CP.

Câştigătorii Salonului Auto de la Detroit

Cei de la Chevrolet au împărţit podiumul cu Ford Motor.Vehiculul sport utilitar Explorer, fabricat de Ford, a ieşit câştigător la secţiunea truck, care include o gamă mai largă, între care SUV-uri, camionete şi vehicule comerciale uşoare. Victoria unui hibrid şi a unui SUV apreciat pentru eficienţa energetică, reflectă opinia din industria auto potrivit căreia decizia de achiziţie a unui automobil va fi tot mai mult influenţată de nivelul consumului de carburanţi, a declarat Michelle Krebs, analist la Edmunds.com, unul dintre cei 49 de jurnalişti şi analişti care au stabilit câştigătorii.

Brandy Schaffels, manager Truecar.com susţine că „Maşinile electrice sunt aici pentru a rămâne. Asta mai ales pentru că producătorii nu le mai văd ca pe nişte vehicule experiment. De asemenea, subvenţiile oferite pentru achiziţionarea unei maşini ecologice sunt foarte utile, vor genera o creştere uriaşă în segmentul de piaţă auto electric”.

SURSA: http://www.romanialibera.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Soferii model fac toate aceste lucruri! Fa-le si tu!

Nu este deloc greu sa fii un sofer model in trafic, sa conduci prudent si sa ai grija de a…