Pistă pentru biciclete de la Pietrele lui Solomon până în Poiana Braşov

O nouă pistă pentru biciclete ar putea fi construită în Braşov, printr-un program guvernamental la care municipalitatea urmează să aplice. Dacă proiectul va obţine finanţare, pista va lega Pietrele lui Solomon de Poiana Braşov, pe Drumul Vechi, traseu de altfel utilizat şi în acest moment de amatorii de plimbare pe bicicletă. „Prin ordinul 1730 din 17 iunie 2011 a fost aprobat ghidul de finanţare pentru programul de realizare a pistelor de biciclişti, iar din 20 iulie, Administraţia Fondului de Mediu a lansat acest program naţional. Municipiul Braşov va depune un proiect pentru realizarea pistei de biciclete între Pietrele lui Solomon şi Poiana Braşov, traseul cel mai probabil fiind drumul vechi. Am ales acest proiect deoarece este un proiect amplu, are şanse să primească un punctaj mai mare conform criteriilor de finanţare şi sperăm că vom obţine banii necesari.

Sîntem în faza elaborării documentaţiei tehnice şi urmează să depunem cererea de finanţare“, a explicat Cecilia Doiciu, directorul Direcţiei Relaţii Externe, Cultură şi Evenimente din cadrul Primăriei Braşov.

50 de milioane de lei pentru piste de biciclişti

Potrivit dispoziţiei preşedintelui Administraţiei Fondului de Mediu, sesiunea de finanţare se va închide atunci cînd valoarea totală a cererilor de finanţare depuse la AFM va fi de 200 milioane de lei, dar nu mai tîrziu de 20 august 2011. Valoarea totală a fondurilor disponibile la AFM, pe 2011, pentru aplicarea programului naţional pentru realizarea pistelor de biciclişti este de 50 milioane de lei. Fondurile sînt nerambursabile, iar autoritatea publică locală care contractează finanţarea trebuie să asigure costurile neeligibile şi valoarea TVA. Potrivit Ghidului de finanţare, „Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti“ se finanţează de Administraţia Fondului pentru Mediu, în baza contractelor multianuale încheiate în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotărîre a Guvernului. Obiectivele declarate ale programului sînt diminuarea efectelor poluării aerului asupra mediului şi sănătăţii populaţiei, cauzate de emisiile de gaze de eşapament de la autovehicule, şi încadrarea emisiilor în valorile-limită admise la nivel european, pentru aerul ambiental. Durata de realizare a proiectului, stabilită în cadrul contractului pentru finanţare, nu poate depăşi 36 de luni. Pînă acum au fost depuse 58 de cereri de finanţare pentru acest program, suma totală solicitată fiind de 105 milioane lei.

Alte piste, în oraş

Primăria Braşov a amenajat pînă acum, potrivit viceprimarului Miklos Gantz, 12 km de piste pentru biciclete, şi intenţionează să extindă traseul urban cu încă 2 – 5 km de pistă anul acesta, „acolo unde se efectuează lucrări de reabilitare a arterelor şi unde lăţimea străzii sau a trotuarului permite o astfel de amenajare“. Într-o conferinţă de presă, primarul George Scripcaru a anunţat intenţia municipalităţii de a amenaja piste pentru biciclişti la toate ieşirile din oraş, pînă în localităţile învecinate. „Noi am încercat pînă acum să asigurăm patru benzi de circulaţie auto şi chiar o bandă de rezervă la fiecare ieşire din oraş. Intenţionăm să amenajăm în plus şi o pistă separată de carosabil, pentru biciclişti, la ieşirile din oraş“, declara primarul Scripcaru. Prima pistă de acest fel ar urma să aibă o lungime de aproape 2,5 km şi va fi amenajată de la fosta fabrică „Republica“ (Pantex) pînă la Cabana Dîmbul Morii, pe partea stîngă a DN1 (în direcţia Bucureşti), însă complet separată de carosabil, exact cum sînt amenajate pistele de biciclişti în ţările europene.

Viceprimar şi funcţionari pe bicicletă

• Viceprimarul Adrian Gabor a schimbat maşina cu bicicleta electrică. Viceprimarul şi-a propus să utilizeze maşina doar două zile pe săptămînă, în zilele cu program mai încărcat. El spune că de trei săptămîni de cînd a achiziţionat bicicleta, a reuşit deja să economisească 400 de lei pe care i-ar fi dat altfel pe benzină, şi că o foloseşte aproape zilnic, la verificări pe şantierele de lucrări sau prin oraş, în diverse zone. Opt dintre angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov au renunţat şi ei la maşină şi merg la serviciu doar cu bicicleta. Speră ca şi ceilalţi colegi, dar şi braşovenii să le urmeze cît mai curînd exemplul. „Braşovenii ar trebui să folosească mai mult bicicletele ca mijloc de transport ecologic, mai ales acum, în sezonul cald, cînd vremea le permite. Avînd în vedere faptul că Braşovul este un oraş destul de aglomerat, bicicleta ar putea fi mijlocul ideal de transport, contribuind şi la reducerea poluării”, spune directorul APM Braşov, Ciprian Băncilă.

SURSA: http://www.monitorulexpres.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Vasilica GRIGORAȘ – Omul și cartea, ființe deopotrivă

„Cărţile sunt fiice ale cerului pogorâte pe pământ ca să aline suferinţele neamului omenes…