Bărbatul care va câştiga 4 miliarde dolari din oferta publica iniţială a Groupon – ,o companie care care deţine site-uri de reduceri în Statele Unite şi în numeroase ţări din întreaga lume, inclusiv în România – are 41 de ani şi şi-a început cariera vânzănd covoare pe stradă.

Wall Street Journal a publicat recent povestea lui Eric Lefkofsky, omul care a oferit în 2008 un milion de dolari pentru lansarea Groupon. Acesta a fost anunţat ca principal acţionar al Groupon, cu 21% din acţiuni, de trei ori mai mult decât Andrew Mason, CEO companiei. Groupon, site-ul specializat în reduceri, oferte şi chilipiruri, este evaluat la peste 20 miliarde dolari. Eric Lefkofsky va obţine dintr-o investiţie iniţială de un milion dolari un profit de aproximativ 4 miliarde dolari.

Fler în afaceri

Eric Lefkofsky, fondatorul InnerWorkings (o firmă din Chicago care se ocupă de documentaţia marilor companii), a „mirosit” care sunt planurile lui Andrew Mason şi i-a oferit un capital de un milion de dolari ca să realizeze site-ul Groupon.

Cu toate acestea, pentru Lefkofsky, investiţia în Groupon nu a fost ca o „lovitură” la loterie, ci o politică „de o viaţă” de înfiinţări şi vânzări de companii, comentează autorii articolului. Acesta nu a avut întotdeauna succes. Experienţa acumulată a dus la dezvoltarea unui set de principii după care s-a ghidat în afaceri: intră pe pieţele cu creştere rapidă, schimbă cursul atunci când lucrurile nu mai merg şi utilizează datele pentru a te ghida.

“În mediul nostru actual, afacerile şi clienţii sunt într-o schimbare continuă, mult mai rapid decât în vremurile de demult”, a spus el într-un interviu. “Aveţi nevoie de acces la informaţii ca să vă daţi seama ce veţi face în continuare.”

Eric Lefkofsky, preşedintele executiv al consiliului de administraţie Groupon, este un amestec rar de modestie şi obsesie, scriu jurnaliştii de la Wall Street Journal. El trăieşte în afara oraşului Chicago cu soţia şi copiii, pentru a sta cât mai aproape de originile sale dintr-o suburbie din Michigan. Urăşte să zboare cu avionul şi călătoreşte în interes de afaceri doar de patru până la şase ori pe an. Nu deţine o casă de vacanţă.

El şi soţia lui colecţionează artă contemporană, inclusiv lucrări de Cindy Sherman şi Richard Prince. Eric Lefkofsky ajunge la locul de muncă în fiecare zi la ora 6 dimineaţa şi este acasă, în jur de orele 18, lucrează foarte rar la sfârşit de săptămână sau seara. Biroul lui se află într-un fost depozit Montgomery Ward cu ziduri de beton.

Prietenii spun că Lefkofsky adaugă uneori şi o notă comică analizelor pe care le realizează.

“Când stai jos cu Eric, ştiţi că în 10 minute, el se va ridica în picioare, va apuca un marker şi va începe să scrie pe o tablă albă”, a declarat Ted Leonsis, fostul executiv al AOL, care este un membru al Consiliului Director Groupon şi un prieten al lui Lefkofsky.

Un vânzător de covoare ieftine

Lefkofsky a crescut în ceea ce el numeşte o lume “Brady Bunch”, într-o familie armonioasă, din clasa de mijloc din Southfield, Michigan. Tatăl său a fost inginer, iar mama sa a fost profesoară. A fost un elev obişnuit în liceu şi a arătat puţin interes pentru tehnologie sau afaceri.

“Am fost elevul de liceu tipic confuz, pierdut şi nesigur”, a spus el.

În primul său an la Universitatea din Michigan, unde s-a specializat în istorie, Lefkofsky a fost părăsit de prietena lui. În căutarea unei activităţi, ca să uite de despărţire, a început să vândă covoare aruncate de către o companie deţinută de tatăl unui prieten. Cumpărătorii au fost majoritatea studenţi care căutau lucruri ieftine pentru camerele din cămine. Astfel şi-a descoperit “fascinaţia pentru bani” şi pentru afaceri. În scurt timp şi-a extins afacerea şi spre alte universităţi, făcând 100.000 dolari pe an, în timp ce încă era în facultate.

“Am realizat că am talent şi înclinaţie pentru afaceri”, a explicat Lefkofsky.

După colegiu, el şi un prieten, Brad Keywell, au pornit la vânătoare de afaceri: Prima provocare a fost achiziţia Brandon Apparel Group, o companie care producea îmbrăcăminte pentru copii. Compania până la urmă a fost închisă pentru că a acumulat datorii mari şi a avut vânzări slabe. A doua aventură a celor doi a fost achiziţia unei firme StarBelly, o companie de promovare a produselor pe internet. Au reuşit să vândă firma, dar societatea care i-a preluat a dat faliment mai târziu.

După 2001, cei doi s-au ocupat de alte trei companii: InnerWorkings, o companie care se ocupă de externalizarea serviciilor de imprimare pentru firmele mari, Echo Global Logistics, care gestionează sisteme de transport pentru companii, şi MediaBank, care îi ajuta pe cumpărători să gestioneze cheltuielile de publicitate.

SURSA: http://www.romanialibera.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Vasilica GRIGORAȘ – Omul și cartea, ființe deopotrivă

„Cărţile sunt fiice ale cerului pogorâte pe pământ ca să aline suferinţele neamului omenes…