49 de echipaje vor lua startul în acest weekend în cea de-a 6-a ediţie a Raliului Ţara Bârsei. Spectacolul automobilistic va începe vineri, în Bucureşti, cu Super Speciala de la Băneasa. Adevărata cursă se va derula însă sâmbătă, pe tronsoanele Azuga – Predeal, Azuga – Cabana Susai şi Săcele – Azuga. Ultimele două curse pe macadam ale anului se vor desfăşura la Iaşi şi Bacău şi vor fi decisive în stabilirea ierarhiei finale. Înaintea Raliului Ţara Bârsei, podiumul la general este ocupat în ordine de echipajele Vali Porcişteanu – Dan Dobre, Bogdan Marişca – Sebastian Itu şi de braşovenii Dan Gârtofan-Miţă Lăzărescu. „Giri” s-a impus în Raliul Ţara Bârsei ediţia 2007 şi păstrează încă şanse la câştigarea titlului.

Din istoria Raliului Tara Barsei – episodul V

In cele cateva zile care au mai ramas pana la startul celei de a sasea editii ale Raliului Tara Barsei Dunlop – Klar Professional, echipa Autorally va invita la un scurt remember asupra celor intamplate in editiile anterioare.  Astazi, editia 2010 –

Marile suprize din „triunghiul” forestier

Dunlop si Seat, aceeasi parteneri de nadejde
• Intoarcea la Bucuresti
• Startul lansat al lui Gergo Szabo
• Marisca, cu bolidul in flacari
• „As fi preferat sa ne batem pe probe”

Dunlop si Seat, aceeasi parteneri de nadejde
Cu aceeasi sustinatori de nadeje, Dunlop si Seat, editia din 2010 a Raliului „Tara Barsei” a avut un strat de gala, la Bucuresti, la Baneasa Shopping City. Aceasta a fost principala schimbare in programul raliului, formatul, pe macadam ramand acelasi ca in 2010, adica „triunghiul” forestier Sacele – Predeal – Azuga, botezat si „Triunghiul Bermudelor”. La startul cursei au fost 48 de echipaje, dar nu au trecut linia de sosire decat 29, multe nume mari cazand victime ale macadamului din „triunghi”.

Intoarcea la Bucuresti
In 2010, caravana automobilismului romanesc s-a intors la Bucuresti, chiar si pentru o superspeciala, „Baneasa Rally Show”, proba inaugurala a „ Raliului Tara Barsei” Dunlop-Seat. „Toata lumea stie ca acest raliu s-a nascut ca sa inlocuiasca o etapa ce urma sa fie organizata la Bucuresti. Ne-am gandit ca, la cinci ani de la aceea intamplare, sa ne intoarcem in capitala, pentru un show automobilistic de gala. Formatul de rally-show, importat acum cativa ani in Romania si oficializat in 2010 de Federatia Romana de Automobilism Sportiv, nu trebuia sa lipseasca din capitala. Este necesar sa gasim solutii pentru promovarea acestui spectaculos sport, iar Bucurestiul este una dintre solutii. Din punct de vedere organizatoric, suntem bucurosi sa revenim in Bucuresti si speram sa oferim un spectacol cat mai bun spectatorilor ce vor alege sa vina si sa vada ce inseamna o cursa automobilistica”, a spus, la lansarea editiei din 2010 a „Baneasa Rally Show”, Bela Stoica, organizatorul raliului.

Startul lansat al lui Gergo Szabo
Gergo Szabo, cu Csegzy Levente in dreapta, la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo IX, a plecat ca din pusca si a castigat, fara prea mari probleme, primele trei probe speciale. Dar, ca sa respectam adevarul istoric, in primele doua speciale de pe macadam, cel mai rapid a fost Alexandru Pitigoi (Ford Focus WRC). Dar cum acesta a concurat la grupa K, nu putea sa puncteze in clasamentul FIA. Prima victima cu nume a raliului a fost Marco Tempestini, care a fost nevoit sa renunte din cauza unor probleme tehnice. Dan Girtofan si-a reamintit ca a fost ultimul roman care s-a impus la „Tara Barsei” si si-a adjudecat a patra proba si a urcat la general pana pe patru, dar,Gergo Szabo, decis sa nu scape nimic din vedere, a revenit pe speciala urmatoarea si a mai pus ceva secunde intre el si Vali Porcisteanu, aflat pe locul doi, cu ceva probleme la alimentare. Urmatoarele doua probe nu au adus nimic nou, in ierarhia intremediara, podiumul cu o „runda” inainte de final fiind 1. Gergo Szabo, 2. Valentin Porcisteanu, 3. Bogdan Marisca.

Marisca, cu bolidul in flacari
Ultima speciala, Sacele –Azuga, se anunta infernala, cu o batalie incredibila, intrucat primi trei clasati erau intr-un interval de 23 de secunde, iar Marisca, liderul clasamentului general, cu un „bronz” la Brasov nu pierdea foarte mult din avansul sau asupra lui Szabo. Dar, a venit PS, care s-a dovedit a fi incredibila. Gergo Szabo a abandonat chiar dupa start, din cauza unor probleme mecanice. Bogdan Marisca a trecut in tromba pe langa el, tasnind spre locul doi. Dar, cand e sa se aleaga praful… Astfel, cu cativa kilometri inainte de final, masina lui Marisca a luat foc, pilotul clujean fiind nevoit sa traga pe dreapta. „Nu stiu exact ce s-a intamplat. Cred ca a cedat turbina sau un furtun da acolo, cert este ca am luat foc. Am avut totusi foarte mult noroc, intrucat era o singura cladire pe toata proba de 25 de kilometri, o pensiune si incidentul s-a intamplat chiar in dreptul ei. Oamenii foloseau un furtun pentru a uda drumul sa nu se ridice praful si, cu ajutorul lor, am reusit sa stingem rapid flacarile. Sunt, totusi, multumit ca am avut noroc si nu am pierdut masina si ca putem sa ne jucam sansa in ultimele doua etape”, a spus Bogdan Marisca, pentru care ghinionul abia incepea. Nu de alta, dar, din diverse motive, a abandonat si in urmatoarele doua etape, ajungand, din mare favorit la titlu, sa termine campionatul doar pe locul patru. Un alt ghinionist la Brasov a fost Adrian Raspopa, care, in urma abandonurilor celorlalti, ar fi putut prinde ultima treapta a podiumului de premiere, a facut o pana si a pierdut 7 minute si, implicit, sansa de a inregistra cel mai bun rezultat al sezonului.

„As fi preferat sa ne batem pe probe”
In aceste conditii, fara sa mai forteze prea mult in ultima speciala, echipajul Valentin Porcisteanu-Dan Dobre s-au impus la Brasov, fiind urmati de Dan Gartofan-Mita Lazarescu si Csaba Spitzmuller-Bahor Bea. „«Tara Barsei» a reprezentat etapa ce ne-a relansat in lupta pentru titlu. Raliul a inceput bine pentru noi, odata cu superspeciala desfasurata la Bucuresti, dar, ca de obicei, lupta adevarata urma sa se dea pe probele de macadam din ziua secunda. Bineinteles, ca nici la “Tara Barsei” nu am fost ocoliti de problemele devenite deja «clasice» cu pompa de benzina si pe probele 4 si 5 am pierdut timp pretios. Dupa parcul de service cu «handicapul» rezolvat, am declansat atacul pe a sasea speciala, unde am obtinut un timp foarte bun. Au urmat restul probelor in care ne-am apropiat de prima pozitie si, inainte de ultima proba, eram la aproximativ 7 secunde de locul 1. A opta specială 8 a fost presarata cu foarte multe intamplari si cum am spus si atunci, repet: “Mi-a parut rau ca nu am putut sa ne duelam pe ultimii kilometri ai raliului”, a spus, dupa un an, Valentin Porcisteanu.

Ce va fi, vom vedea
Acestea au fost povestile celor cinci editii ale Raliului „Tara Barsei” disputate pana acum. Au fost curse spectaculoase, decise, unele dintre ele, chiar pe ultima proba speciala. Ce va fi in 2001 pe macadamul de la „Tara Barsei” urmeaza sa aflam nu peste mult timp. Dar, ca sa vedeti ce inseamna automobilismul, cel mai bine ar fi sa mergeti pe probele speciale, acolo unde spectacolul este adevarat.

Dan Craciun
Echipa Autorally

Mai multe informatii pe: http://www.raliulbrasovului.ro/

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Soferii model fac toate aceste lucruri! Fa-le si tu!

Nu este deloc greu sa fii un sofer model in trafic, sa conduci prudent si sa ai grija de a…