Corina Diamanta Lupu

În 1957, creatorul de modă Christian Dior se stinge brusc din viaţă, lăsându-şi imperiul pe mâna unui asistent în vârstă de 21 de ani,  pe nume Yves Saint Laurent. Acesta introduce o serie de inovaţii în moda feminină, ceea ce îl propulsează ca trend setter în următorii ani. Saint Laurent experimentează stiluri şi materiale noi, aducând în vogă silueta tubulară şi imaginile glamour. Alţi designeri cu influenţă în această perioadă au fost Hubert Givenchy, Claire McCardell şi Bonnie Cashin. Idealul eleganţei feminine este reprezentat la acea vreme de actriţa Audrey Hepburn şi de Jacqueline Kennedy.

Audrey Hepburn, un look în întregime original

Audrey Hepburn (născută Audrey Kathleen Ruston 4 mai 1929, Bruxelles, Belgia – 20 ianuarie 1993, Elveţia)  a captivat publicul cu silueta sa fină, maniere aristocrate şi mişcări graţioase, care reprezentau nu numai un look nou, ci şi o imagine inedită  a feminităţii. De asemenea, tunsoarea pixie şi gâtul ei de lebădă completau în mod fericit orice ţinută pe care aceasta o purta. Eleganta Audrey a fost exact opusul unora dintre contemporanele sale ca Marilyn Monroe sau Elizabeth Taylor, cu atât mai mult cu cât după standardele anilor cincizeci, Hepburn era prea înaltă şi prea slabă.

Look-ul ei în întregime original, precum şi hainele pe care Audrey Hepburn le îmbrăca îi accentuau mai degrabă corpul zvelt, în loc să creeze curbe false. Audrey a fost o combinaţie captivantă de glamour şi sofisticare cu inocenţă şi fragilitate. Ea a rămas ca o figură reprezentativă în moda anilor cincizeci şi şaizeci, eleganţa ei fiind şi azi o sursă de inspiraţie pentru multe femei. La fel ca şi Jacqueline Kennedy Onassis, Audrey Hepburn a adoptat un stil necomplicat, cu linii simple, alegându-şi haine ce îi subliniau fizicul înalt şi subţire.

Decolteul Sabrina

Hubert Givenchy a creat ţinutele cunoscutei actriţe, ocupându-se de garderoba ei pentru filme ca  „Mic dejun la Tiffany” (1961), „Şarada” (1964), „Cum să furi un milion de dolari” (1966) şi altele.

Şi pentru că prima impresie contează, iată ce spune Givenchy despre momentul când a cunoscut-o pe Audrey Hepburn.

„Am fost anunţat că domnişoara Hepburn venea să îşi aleagă haine pentru noul ei film, „Sabrina”. M-am gândit că acest lucru este fantastic. Când uşa studioului s-a deschis, în prag se afla o femeie tânără, foarte subţire, foarte înaltă, cu ochi de căprioară, tunsă scurt. Audrey purta pantaloni sport, tricou, papuci şi o pălărie de gondolier cu panglică roşie pe care scria VENEZIA. Prima impresie atunci când am văzut-o a fost că în faţa mea se găsea un animal extrem de delicat. Audrey avea ochi superbi şi era foarte subţire… I-am spus: ” Mademoiselle, mi-ar plăcea să te ajut, dar am foarte puţine cusătorese şi tocmai lucrez la o nouă colecţie, nu am când să îţi fac haine.” “Nu-i nimic”, mi-a răspuns ea,” arată-mi ce ai deja în această colecţie.” Audrey a probat mai multe rochii şi tot ce a încercat îi venea perfect. “Este ceea ce am nevoie!”, a exclamat ea.  Hepburn era genul de femeie care ştie exact ce vrea. Îşi cunoştea perfect trupul, cu tot ce o punea în valoare sau o dezavantaja.

Mai târziu am încercat să îmi adaptez schiţele după dorinţele ei. De exemplu, ea a vrut o rochie de seară fără umeri, pe care mi-a cerut să o modific în aşa fel încât să îi ascundă golurile dintre clavicule. Ceea ce a rezultat a devenit în cele din urmă un stil atât de popular încât l-am numit “decolteul Sabrina”, după numele filmului în care Audrey Hepburn a purtat această rochie.”

Little Black Dress

Audrey Hepburn a fost dintotdeauna imaginea a ceea ce a rămas în istoria modei ca „little black dress”. Ea a lansat şi a făcut celebru acest articol vestimentar pe marele ecran, în filmul „Mic dejun la Tiffany”. Rochia neagră Givenchy purtată de Audrey în această peliculă a fost vândută în 2006 cu peste 462.000 de lire sterline, cel mai mare preţ pentru o rochie dintr-un film. Femeile din toată lumea se îmbracă şi azi în rochie neagră la evenimente de gală, la nunţi şi dineuri, aducând astfel un omagiu stilului unic al lui Audrey.

Pantaloni Capri

Totodată, Audrey Hepburn a făcut celebri pantalonii Capri în filme ca „Sabrina” şi „Funny Face”. Aceştia sunt şi în prezent la modă. Indiferent de culoarea pentru care optează, cele care îi poartă vor arăta „foarte Audrey”.  În plus, a fi şic este mai simplu şi mai uşor ca niciodată pentru orice femeie, dacă la fel ca şi celebra actriţă, alege să poarte o pereche de balerini, pe care diva îi asorta la rochii, pantaloni, pantaloni Capri, etc.

Audrey Hepburn a iubit hainele feminine. Totuşi, ea a ştiut să pună în evidenţă şi un look inspirat din ţinutele masculine. După „Vacanţă la Roma”, peliculă ce i-a adus celebritatea, femeile de pretutindeni au copiat tunsoarea scurtă, fustele ample şi bogate, strânse pe talie şi bluzele cămaşă încheiate în nasturi, a la Audrey, ce au făcut furori la acea vreme. De asemenea, pardesiele elegante şi poşetele perfecte îi desăvârşeau  actriţei ţinuta, făcând-o unică şi specială.

Audrey Hepburn, un stil încă la modă

Incredibilul stil al lui Audrey Hepburn trăieşte şi azi în femeile din toată lumea. Simplitatea,  feminitatea, dar şi liniile sobre, de inspiraţie masculină, specifice vestimentaţiei marii actriţe se regăsesc în colecţiile unora dintre cei mai cunoscuţi designeri ai zilelor noastre.

Audrey Hepburn, această frumuseţe născută la Bruxelles, din tată englez şi mamă aparţinând unei familii aristocrate olandeze, a fost şi rămâne una din figurile reprezentative ale timpului nostru. Poate că farmecul ei provenea din eleganţa si spiritul cu care fusese înzestrată de la natură sau poate din acel look aparte pe care i l-au dat rochia neagră şi mănuşile lungi în “Mic dejun la Tiffany” ori foarte posibil dintr-o combinaţie a celor două.

Actriţa însăşi mărturisea: „Look-ul meu este realizabil. Orice femeie poate arăta la fel ca Audrey Hepburn dacă îmi adoptă coafura, îşi cumpără ochelari de soare mari şi îmbracă rochii fără mânecă.”

Corina Diamanta Lupu
Bucureşti
28 octombrie 2011
Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Veronica BALAJ: În suflet cu poezia din două țări – Amalia ACHARD, Franța

În legătură permanentă cu poezia română, Amalia Achard o translează, prelungindu-i expresi…