Home Breaking News Stiri Exclusive Si longevitatea se invata, ca orice lucru de pe Pamant …

Si longevitatea se invata, ca orice lucru de pe Pamant …

13 min read
0
0
176

Cum sa traiti mai bine… ??!!

*SANATATE*

 

1. Mizati pe ceaiul verde

Ceaiul verde este o bautura traditionala in China , tara care numara o multime de persoane trecute de 100 de ani. Cercetatorii de la ” Medical College of Ohio ” au descoperit in 1997 ca pe langa antioxidantii continuti, ceaiul verde inhiba formarea si dezvoltarea celulelor canceroase.

2. Adoptati o pisica

Karen Allen, cercetator in medicina la Universitatea Buffalo (Statele Unite), afirma ca “pisica joaca rolul de tampon asupra efectelor patogene ale stresului”. O pisica in casa inseamna, deci, scaderea tensiunii arteriale – ca urmare – si a riscurilor unei boli cardiace.

4. Imitati albinele si convertiti-va la miere si polen

Un studiu recent efectuat intr-un spital din New York a demonstrat ca ele actioneaza pozitiv asupra colesterolului si a trigliceridelor. Este de retinut ca speranta de viata la apicultori este superioara celei a populatiei in general.

 5. Crutati-va partenerul / partenera de viata

5% din cazurile de cancer pulmonar se datoreaza fumatului pasiv, cand fumator este tovarasul de viata sau colegii de birou. Un studiu american a constatat o crestere cu 23% a mortalitatii coronariene la barbatii nefumatori, casatoriti cu femei fumatoare.

6. Tineti sub control tensiunea arteriala

Odata cu imbatranirea, tensiunea arteriala afecteaza tot mai mult speranta de viata. Prevenirea ei se bazeaza pe reguli de viata bine cunoscute: un kenko super mini pe centrul nervului anghinal, exercitiile fizice, regimul alimentar echilibrat, sare cu masura si, la nevoie, reducerea excesului de greutate.

7. Beti apa cu paharul mare

Cercetatorii Japonezi si Americani au demonstrat ca peste 5 pahare de ApaPi Alcalina Optimizata Hexagonala baute zi de zi reduc cu 60% riscul afectiunilor cardiace.

8. Atentie la insulina!

Hormon-cheie al metabolismului – adica al utilizarii energiei alimentare, insulina accelereaza procesul de imbatranire, atunci cand este produsa in cantitate prea mare.Morala: zaharul putin va mentine tineri. Mancati miere!

9. Supravegheati- va ereditatea

Fiecare dintre noi este dotat cu o mostenire genetica pe care ar trebui sa o studiem indeaproape, pentru ca adeseori prezentam aceleasi predispozitii la o boala sau alta ca si parintii sau bunicii nostri.

10. Spalati-va pe maini

O igiena reprosabila a mainilor (4 spalari pe zi) va permite sa contractati cu 25% mai putine guturaiuri si cu 50% mai putine gastroenterite, comparativ cu persoanele care se spala pe maini o singura data pe zi.

11. Faceti siesta

O echipa de cercetatori de la Universitatea din Boston a demonstrat ca o siesta facuta la mijlocul zilei poate face sa dispara semnele de oboseala a creierului si sa sporeasca performantele de memorie. Ei au constatat, de asemenea, o ameliorare cu 20% a capacitatii de invatare la persoanele care pot sa doarma in orele de pranz.

12. Evitati medicamentele combinate

Cardiacii care iau medicamente pentru inima, dar si aspirina, prezinta un risc de criza cardiaca cu 75% mai mare decat cei care evita aceasta combinatie – arata un studiu efectuat recent in Scotia pe 7000 de subiecti.

13. Inveliti-va

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Lille , scaderea brusca de temperatura sporeste cu aproape 13% riscul unei crize cardiace.

14. Curatati tastatura  calculatorului

Bacteriologii de la Universitatea din Arizona au constatat ca aceasta contine – in medie – 25.000 de germeni microbieni, adica de 300 de ori mai mult decat colacul toaletei de la o institutie publica.

15.  Testati unul din secretele sanatatii detinute de Kneipp

Mergeti cu picioarele goale prin iarba uda de roua* (atentie la viespi!). Acest pastor din secolul 19, precursor al terapiilor alternative, o facea in fiecare dimineata, pentru antrenarea rezistentei fizice.

 

*ALIMENTATIE*:

18. Limitati consumul de carne

De aproape 50 de ani, studiile epidemiologice atrag atentia oamenilor de stiinta asupra anumitor patologii cronice asociate consumului de carne. La modul ideal, un adult n-ar trebui sa ingereze mai mult de 120 g de carne de vita pe saptamana.

19. Consumati otet de mere

Utilizarea ca remediu a otetului de mere a fost popularizata de un medic american din Vermont , dr. Jarvis. Acesta a constatat longevitatea exceptionala a persoanelor care-l consumau si a inceput sa il prescrie pacientilor sai (in doze moderate) datorita virtutilor sale drenante.

20. Mancati ciocolata

Prestigiosul “British Medical Journal” a publicat recent un studiu efectuat pe 8000 de subiecti, demonstrand ca cei care consumau o cantitate mica de ciocolata (intre 1-3 tablete pe luna), riscul mortalitatii era mai scazut cu 36% decat la cei care nu consumau ciocolata deloc.

21. Nu neglijati usturoiul!

Dupa ce-au descoperit un numar foarte mare de centenari in comitatul Jinshan, specializat in cultura usturoiului, cercetatorii chinezi au ajuns la concluzia ca acesta prelungeste viata. Usturoiul are capacitatea de a reduce tensiunea arteriala.

23. Nu sariti peste micul dejun!

La persoanele care obisnuiesc sa manance dimineata, cazurile de obezitate sunt cu 44% mai putine decat la cele care se abtin.

24. Consumati banane in fiecare zi

O banana pe zi aduce 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40% a riscului unui atac cardiac!

25. Consumati mere in fiecare zi

La persoanele care cedeaza in mod regulat tentatiei de a musca dintr-un mar, riscurile unor boli cardiace sunt cu 30% mai mici decat la persoanele care rezista acestei tentatii.

26. Consumati salata zilnic

Foile de salata verde contin luteina, o substanta din familia carotenoidelor, puternici antioxidanti. Luteina pare sa joace un rol benefic pentru sanatatea inimii si pentru sistemul imunitar.

27. Savurati desertul “anti-imbatranire”

Luati doi pumni de fructe rosii (cirese, capsuni, zmeura, coacaze etc.) si stropiti-le cu lapte acru. Indulciti desertul – dupa gust cu miere si veti obtine un adevarat regal de flavonoide, substante care combat oxidarea, cea care ne imbatraneste celulele.

 

*PSIHOLOGIE*

28. Plangeti!

Lacrimile permit evacuarea unui exces de tensiuni daunatoare sanatatii. Unii afirma chiar ca longevitatea femeilor s-ar datora capacitatii lor de a elimina toxinele plangand.

29. Imbratisati femeile

Conform invataturii taoiste,femeile au efecte benefice asupra longevitatii: transforma energiile negative in energii pozitive. Strangand in brate o femeie , va reincarcati cu energie vitala.

30. Iesiti din cochilie

Activitatile sociale si relationale imbunatatesc speranta de viata: persoanele mai active social fumeaza mai putin, mananca mai sanatos, fac regulat exercitii fizice si stiu sa vorbeasca despre problemele lor.

31. Priviti partea buna a lucrurilor

Optimistii traiesc mai mult decat pesimistii si prezinta mai putine riscuri de deces prematur. Fericirea si optimismul par, de asemenea, sa sporeasca numarul celulelor noastre imunitare, armele cele mai eficiente ale organismului impotriva bolilor.

33. Studiati

Cercetatorii californieni au descoperit faptul ca femeile cu bacalaureat sau studii superioare sunt mai putin predispuse la bolile de inima decat tovarasele lor mai putin instruite.

36. Mama

Un studiu al Scolii medicale de la Harvard a demonstrat ca persoanele in relatii “reci” cu mamele lor sunt cu 91% mai la risc de a contracta o boala grava, in perioada vietii adulte.

38. Asterneti-va sentimentele pe hartie

Dr. Pamela Peeke de la Universitatea din Baltimore va informeaza: “Trei minute pentru a exprima cateva ganduri intr-un jurnal sau cateva cuvinte adresate in scris unui prieten sunt suficiente pentru a calma starile de stres”. Dovada? Dupa 4 luni de incitare la scris, 47% din pacientii astmatici aflati in tratamentul ei au manifestat o ameliorare a simptomelor.

40. Visati

*Conform neurologilor, visele servesc la stabilirea unor legaturi intre amintirile inmagazinate de creier pe parcursul zilei si amintirile mai vechi. Pentru psihanalisti, visele exprima aspecte neglijate ale personalitatii noastre. in ambele cazuri, visarea este o cale de a fi in armonie cu noi insine, deci de a evita irascibilitatea si tulburarile de comportament care pandesc persoanele private de somn.

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

“ODĂ MĂRIEI SALE, SFINXUL” de Ion Iancu Vale

“Poarta Bucegilor”, (oraşul Buşteni), ni s-a “deschis” în acel gla…