Un numar de peste 19.000 de persoane au cumparat bilete de intrare la targul international de turism Holiday Market de la Palatul Parlamentului, in crestere cu peste 5% comparativ cu anul trecut. Agentiile expozante, declara Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), au vandut pachete de produse si servicii turistice in valoare de peste 600.000 de euro, din care peste 70% au fost pentru destinatii interne.
Cum era de asteptat, cele mai cautate au fost destinatiile externe, in topul preferintelor fiind Turcia, Grecia si Bulgaria. „Se contureaza o tendinta de consum a romanilor, care au inceput sa-si cumpere din timp bilete pentru vacantele la extern, beneficiind si de ofertele de early booking. In plus, in tari precum Turcia tarifele se majoreaza, ca urmare a cresterii cererii pe plan extern dupa evenimentele din Egipt sau Tunisia, fiind hoteluri care au raportat deja un grad maxim de ocupare”, spune Corina Martin. De mai putina atentie au avut parte destinatiile interne. „Pentru vacantele in tara, romanii continua sa se hotarasca pe ultima suta de metri”, declara Corina Martin. Pe de alta parte, peste 90% din ofertele de la acest targ au fost pentru destinatiile externe. Potrivit expozantilor, majoritatea vizitatorilor au fost interesati de pachete de servicii turistice de pana la 500 de euro de persoana.
SURSA: http://www.financiarul.com