Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a alocat 250.000 de euro din bugetul MDRT pentru ca ţara noastră să găzduiască Congresul Mondial al Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi Scriitorilor din Turism (FIJET).

“Suma ofertată şi care se încadrează în bugetul MDRT este de 824.381 RON fără TVA. Suma va fi suportată din bugetul MDRT pe anul 2011. Plata se va face pe baza facturilor prezentate de organizator, în conformitate cu cheltuielile efectiv realizate”, potrivit MDRT.

Prin organizarea acestui eveniment, Udrea s-a asigurat că fiecare dintre jurnaliştii străini prezenţi vor scrie cel puţin un material despre România. “La eveniment participă 172 de invitaţi străini. Organizarea unui congres FIJET este o modalitate des întâlnită de promovare a destinaţiilor turistice şi cu potenţial mare de diseminare prin intermediul jurnaliştilor specializaţi în turism.

De altfel, membrilor FIJET participanţi la Congres li s-a solicitat să scrie şi să publice cel puţin un articol despre locul în care s-a desfăşurat Congresul”, potrivit MDRT. Evenimentul a fost organizat de agenţia SC Karpaten Turism, potrivit Mi­nisterului Turismului.

Pentru desemnarea agenţiei câştigătoare ministerul a optat pentru selecţie de ofertă în baza normelor interne aprobate prin OM 1272/13.04.2010, privind atribuirea contractelor privind organizarea, în ţară şi în străinătate, a evenimentelor de promovare şi dezvoltare a destinaţiilor şi produselor turistice, cu modificările şi completările ulterioare.

Timp de nouă zile, jurnaliştii străini şi 25 de jurnalişti români au fost plimbaţi prin toată ţara pentru a vizita cele mai importante şi frumoase obictive turistice. Plimbarea celor 200 de jurnalişti a început în data de 17 septembrie, din Bucureşti.
Pe lângă Palatul Parlamentului şi Palatul Cotroceni, jurnaliştii pe turism au vizitat mănăstirile Moldoviţa, Voroneţ şi Suceviţa, s-au plimbat cu mocăniţa aproape de Gura Humorului, au vizitat un atelier de olărit la Marginea, Cetatea Medievală Sighişoara, unde a avut loc Festiva­lul Medieval, au fost la Sibiu, la Castelul Bran, Sinaia şi Castelul Peleş şi s-au întors la Bucureşti pentru festivităţile de închidere a Congresului în data de 25 septembrie. Ministerul a suportat cheltuielile cu cazarea, masa, transportul jurnaliştilor prin ţară, precum şi intrarea la obiectivele turistice.

Brand turistic pentru Dunăre
Dunărea ar putea avea un brand turistic propriu, realizat cu sprijin financiar european prin interme­diul Strategiei Dunării, a spus Udrea, ieri, cu ocazia primei reuniuni a Consiliului Director al Forumului naţional pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării. “România are şansa ca prin intermediul acestei strategii să finanţeze proiecte pe domeniile pe care le gestionează, nu din fonduri ale strategiei pentru că nu sunt fonduri specifice alocate, ci din fondurile europene alocate până în 2013 care pot fi folosite pentru aceste proiecte din Strategia Dunării. Este vorba în total despre 100 de miliarde de euro. Putem face proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, dezvoltarea infrastructurii de turism, proiecte culturale şi de mediu. În cazul Ministerului Dezvoltării, care coordonează domeniul prioritar 3 din Strategie, vrem să realizăm, în cooperare cu alte state, un brand turistic al Dunării”, a spus Elena Udrea. Tot din fonduri europene ministerul condus de Udrea a plătit circa 900.000 de euro pentru realizarea brandului turistic al României. “Explore the Carpathian Garden” este o invitaţie adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsă, cultură autentică şi tradiţii străvechi.

SURSA: http://www.jurnalul.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri interne

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Vasilica GRIGORAȘ – Omul și cartea, ființe deopotrivă

„Cărţile sunt fiice ale cerului pogorâte pe pământ ca să aline suferinţele neamului omenes…