Fie ca sunt destinate accesului pietonal sau autovehiculelor, podurile au intotdeauna o istorie frumoasa. Unele dintre ele au inceput prin a fi simpli busteni asezati strategic sau pietre plasate pentru un rau, astfel incat trecerea sa fie facila. Altele sunt punti de legatura intre orase, au marimi impresionante si sunt cunoscute in toata lumea, nu doar pentru utilitatea lor ci datorita aspectelor estetice. 

Iata-le pe cele mai uimitoare:


Podul Helix, Singapor
e

Podul Helix este un pasaj pietonal care leaga resortul Marina Bay Sands de Parcul Olimpic pentru tineret. Asadar, podul este o cale care faciliteaza accesul in spatii culturale, de divertisment si de recreere din zona. Podul functioneaza si ca o galerie in care sunt expuse desene ale unor copii.

Cel mai uimitor lucru, ca si aspect vizual, este faptul ca podul este prevazut cu o serie de lumini care evidentiaza structura acestuia.

Podul Helix a fost proiectat de firme mari de arhitectura (Grupul Cox si Arhitects 61) din Singapore, precum si de alte firme internationale de arhitectura si inginerie.

Ponte Vecchio, Florenta, Italia

Ponte Vecchio (care inseamna “podul vechi”) traverseaza raul Arno, iar cel mai spectaculos si uimitor lucru este ca in acesta se regasesc nenumarate locuinte. Podul este existent inca din Evul Mediu, cand negustorii ocupau zona pentru a face comert. Chiar si acum, Ponte Vecchio este mai mult decat un pod. Acesta este o strada, o piata publica, un cartier de locuinte si o imagine reprezentativa pentru Florenta.

Ponte Vecchio a fost construit in anul 1345 si este singurul pod din Florenta care a scapat atacurilor germane din al Doilea Razboi Mondial, dar numai pentru ca lui Hitler i-a placut constructia.

Podul Sundial, Redding, California

Podul Sundial a fost proiectat special pentru pietoni si biciclisti. Acesta este suspendat si se afla deasupra raului Sacremento din Redding, California. Podul reprezinta o cale de acces catre un complex de arta si muzee de istorie.

Din 2004, cand a fost finalizat, si pana acum podul a devenit emblematic pentru Redding.

Podul Leonardo’s “Golden Horn”

Proiectul original al podului Leonardo’s “Golden Horn” ii apartine chiar lui Leonardo Da Vinci. Acesta a desenat structura podului, sub forma unui proiect ingineric civil, pentru sultanul Baiazid al II-lea. Acesta din urma insa a refuzat proiectul pentru ca i s-a parut ca nu este bun din punct de vedere tehnic.

In anul 2001, podul a fost construit in Norvegia, in colaborare cu Ministerul Transporturilor. Potrivit site-ului in care este prezentat proiectul “timp de 500 de ani, frumusetea acestui pod gratios a fost doar un desen obscur intr-unul din caietele lui Da Vinci”.


Viaductul Millau, Millau, Franta

Cu o lungime de 2460 de metri, Viaductul Millau are si o inaltime impresionanta, mai exact 343 de metri. Acesta este cel mai inalt pod rutier din lume si din istorie si se intinde peste toata valea raului Tarn de langa Millau, Franta.

Podul a fost finantat de aceeasi companie care a construit faimosul monument francez, Turnul Eiffel. Construtia a durat numai 3 ani si, conform declaratiei arhitectului Norman Foster, acesta a fost creat pentru a avea “delicatetea unui fluture”.

 

Autor: Ana-Maria Dragota
SURSA: http://lifestyle.ele.ro
Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Externe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

André RIEU lansează DVD-ul ”Love in Maastricht” și un nou album discografic ”Romantic Moments II”

”Love in Maastricht”: Concertul în aer liber susținut în anul 2018, în orașul său natal es…