Ciprian Trandafirescu

Te-ai trezit vreodata acasa, descarcand pungile de cumparaturi in care descoperi produse pe care nu ti le amintesti ca le-ai pus cu mana ta in cos? Da, e posibil sa fie si o greseala, insa de multe ori e vorba de rezultatul unor oameni care cunosc foarte bine piramida lui Maslow, precum si alte motivatii psihologice care ne fac sa cumparam lucruri de care nu avem neaparat nevoie.

In fine, poate avem nevoie de unele dintre acestea, insa nu acum, nu in cantitatea respectiva, etc.,  insa oamenii din departamentele de R&D, marketing, vanzari ale companiilor producatoare au studiat cu atentie si au atasat acestor produse niste elemente la care nu ai cum sa rezisti.

Pe langa ambalaje frumoase si colorate, incluzand oameni sau familii fericite si zambitoare, au adaugat sentimente foarte puternice care te fac sa vibrezi si sa tii minte produsul/serviciul respectiv, daca nu chiar sa-l si cumperi ca un zombi, fara sa stii exact de ce. Amintesc aici cateva sentimente puternice care stimuleaza semnificativ vanzarile.

Frica

Probabil cel mai important jucator din echipa de sentimente, frica este responsabila pentru o serie de cumparaturi impulsive. Cu siguranta habar n-ai ce inseamna toate sistemele de siguranta, cu trei litere, ale masinii tale, insa parca atunci cand ti le-a explicat vanzatorul ai stiut cu adevarat ca ai nevoie de ele pentru a-ti proteja familia. Tot frica te face sa cumperi asigurari casco, de locuinte in caz de tsunami (desi poate stai pe deal) sau locuinte solide, care rezista la cutremure de 9 grade, cu toate ca n-a fost nici unul pana acum. Cred ca cel mai fun e sa vinzi asigurari de viata, ce poti spune atunci cand vioara canta duios si iti arata imagini cu urmasii tai? Glumesc, nu e usor deloc, altfel Nederlanden/ING nu ar mai fi dezvoltat cea mai buna scoala de vanzatori din Romania (parerea mea).

Lacomia

Lacomia e responsabila in special pentru cumparaturile de cantitati uriase. Preturile amentitoare, cu minus sau bonusurile incredibile valabile doar ACUM! ne ademenesc sa cumparam baxuri, bidoane, paleti, vagoane intregi, daca am avea loc de depozitare. Atentie, alunecari de preturi, 50 grame gratuite sau 2+1 ataca din nou. In general, daca gasesti prin casa/dulap/frigider produse expirate pe care in general nu le folosesti, e probabil rezultatul Doamnei Lacomie care si-a facut datoria. Acelasi lucru e valabil si atunci cand nu mai ai pe unde sa mergi prin casa, dupa ce ai descarcat portbagajul plin de cumparaturi.

Invidia

Un jucator de elita, se transmite de obicei viral si e foarte contagios. Fata, ai vazut ce janta si-a luat Sexy Balamuceanca? E din colectia aia noua de la Luis al 49-lea sau cum ii zice, firma aia cu multe litere, care seamana cu tapiteria de la cefere, mai stii, cand am venit noi prima oara cu trenu’ la Bucuresti? Cum, Gigi si-a luat caienele ala nou? Trebuie sa scap repede de asta al meu, si asa are deja 10 luni de cand il am, rade lumea de mine ca merg cu masini vechi…Probabil ca invidia e cauza celor mai stupide cumparaturi si mai ales a celor cu valoarea adaugata cea mai mare, in raport nu o nevoie reala si mai ales cu costul de productie al respectivelor produse.

Ma opresc aici deocamdata, voi reveni cu mai multe sentimente intr-un alt articol :)

SURSA: http://trandafirescu.net

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Exclusive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

George PETROVAI: Uriașa miză politică a alegerii unui președinte neputincios

Motto: Și iar va fi ce a mai fost în trei decenii necurmat, cu-alegeri prezidențiale și-un…