Sectoarele de servicii, turism, retail şi fast-food sunt cele mai atrăgătoare pentru francizorii din America, Turcia, Italia sau Bulgaria, care încep să descopere şi piaţa românească. Specialiştii în consultanţă pentru intermedierea de afaceri de tip franciză anunţă că România este o ţintă investiţională a mai mult de 10 branduri de notorietate mondială.

Creşterea importanţei sectorului privat în contextul crizei financiare a permis evoluţia investiţiilor pentru sistemul de francize românesc şi tot mai mulţi investitori găsesc în România numeroase oportunităţi de dezvoltare. „În prezent se pot regăsi pe piaţa românească peste 490 de reţele de francize, urmând ca în 2011 peste 10 noi branduri să intre în România în domeniile retail, hotelier, servicii şi fast-food”, anticipează reprezentanţii companiei Thinkbig International, specializată în consultanţa de afaceri tip franciză.

Subway, o poveste americană de succes

Printre cele mai mari francize care se vor regăsi pe piaţa românească până la sfârşitul lui 2011 se numără Subway (lanţ de restaurante cu produse ca sandviciuri şi salate), ERA (brokeraj imobiliar rezidenţial), C House Coffee Shop (cafenele premium) sau Happy Bar and Grill, potrivit Thinkbig International. În domeniul turismului, lanţul Hilton se pregăteşte să atace piaţa românească prin brandurile Doubletree şi Hampton, iar în domeniul serviciilor se va remarca brandul T-BEKS (spălare fără apă a autovehiculelor).

Potrivit specialiştilor de la Thinkbig International, care administrează şi portalul francize.ro, marca Subway a apărut mai întâi ca o afacere a doi tineri adolescenţi din America. „În 1965, Fred De Luca, 17 ani, şi prietenul sau de familie, Peter Buck, au deschis Pete’s Suber Submarines în Bridgeport, Connecticut. Cu un împrumut de la Buck de numai 1.000 de dolari, De Luca a sperat ca micuţul magazin de sandviciuri să-i aducă venituri suficiente pentru a-şi plăti studiile. Ulterior, fondatorii au schimbat numele companiei în Subway şi au început procesul de francizare, în 1974, oferind o alternativă proaspătă la res­taurantele fast-food. Astăzi, Subway se numără pintre cele mai mari lanţuri de restaurante cu sandviciuri din lume, având peste 34.000 de unităţi în franciză, în 95 de ţări”, explică specialiştii.

Spălătoria auto fără apă pariază pe România

O altă franciză de top care va intra în acest an în România ar fi T-BEKS, specializată în ingrijirea şi spălarea  de maşini cu ajutorul nanotehnologiei. Aceasta furnizează o soluţie de curăţare fără apă, iar economisirea apei reduce substanţial costurile afacerii. Printre celelalte francize anunţate de specialiştii de la Thinkbig International se mai numără Mr. Kumpir (ministanduri la care se prepară cartofi copţi cu toppinguri) şi Chilli Pizza – un lanţ de restau­rante cu potenţial de creştere rapidă. În fine, brandul turistic Hampton by Hilton va fi inaugurat în Bucureşti, iar Doubletree by Hilton va fi deschis la Cluj-Napoca.

La majoritatea brandurilor astfel anunţate, pachetele de franciză includ trainingul personalului, dezvoltarea de produse şi publicitatea. În funcţie de mărimea sediului şi de amploarea investiţiei, fondurile necesare iniţierii unei francize încep de la 80.000 de dolari şi pot depăşi 200.000 de dolari.

Condiţii de francizare

Intrarea într-o afacere de tip franciză presupune plata către deţinătorul brandului (francizorul) unei taxe de către cel francizat (antreprenorul local) şi acoperirea tuturor cheltuielilor necesare investiţiei. În cele mai multe cazuri, taxa de franciză este de 5.000 până la 20.000 de dolari, iar investiţia poate atinge ordinul sutelor de mii de dolari. Francizatul trebuie să deţină şi locul unde se va desfăşura afacerea, iar francizorul poate să-i ceară sau nu experienţă în domeniul respectiv de activitate.

Branduri noi ce vor veni în 2011

FRANCIZA (ŢARA)     domeniu
Subway (SUA) Sandviciuri şi salate
ERA (SUA) Brokeraj imobiliar
C House Coffee Shop (Italia) Cafenele superpremium
Happy Bar and Grill (Bulgaria) Alimentaţie
Doubletree şi Hampton by Hilton (SUA) Turism
T-BEKS (Turcia) Spălătorii auto fără apă
Mr. Kumpir (Turcia) Cartofi copţi cu toppinguri
Chili Pizza (Italia) Pizza după reţete speciale

SURSA: http://www.adevarul.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

One Comment

  1. escroc anton constantin

    17 mai 2011 at 7:38 PM

    Feriti-va de acest avocat ESCROC Anton Constantin presedinte al “Asociatiei Romane de Franciza” NU apelati la servicile lui, sunt unul din zecile de pagubiti,ESTE un mincinos notoriu si un om fara scrupule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

TOP 5 locuri in care se distreaza pe cinste orice prahovean!

Fiecare om vrea sa traiasca frumos, sa se bucure cat mai mult de viata in prezenta prieten…