Horaţiu Mălăele a luat premiul de excelenţă pentru rolul Francois, din piesa „Dineu cu proşti”, iar Ştefan Bănică a luat premiul pentru creativitate interpretativă pentru rolul Geroge, din spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf”.

Festivalul de Dramaturgie contemporană s-a încheiat aseară, cu success.

Juriul din acest an a fost alcătuit din Florica Ichim (critic de teatru), Doina Papp (critic de teatru), Alexa Visarion (regizor). În acest an, juriul a decis să nu mai acorde premiul pentru scenografie, pe care, însă, l-a transformat în premiul special pentru interpretare ex-aequo şi premiul pentru creativitate interpretativă.

Primul premiu a fost „împărţit” între Iulia Popescu, pentru rolul din spectacolul „Autostrada”, de Neil LaBute, regia Adrian Iclenzan (Teatrul „Sică Alexandrescu”, Braşov) şi Mirela Oprişor, pentru rolul din spectacolul „Dumnezeul de a doua zi”, de Mimi Brănescu, regia Claudiu Goga (Teatrul ACT, Bucureşti).

Premiul pentru creativitate interpretativă i-a revenit lui Ştefan Bănică Jr., pentru rolul George din spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf”, de Edward Albee, regia Gelu Colceag (Teatrul de Comedie, Bucureşti).

Premiul pentru regie „cu două voturi pentru şi unul împotrivă”, a ţinut să precizeze Caludiu Goga, a fost acordat lui Radu Afrim, pentru „Ultimul mesaj al cosmonautului către femeia pe care a iubit-o cândva în fosta Uniune Sovietică”, de David Greig (Teatrul Naţional „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca).
Cel mai bun actor a fost desemnat Vlad Zamfirescu, pentru rolurile El, din spectacolul „Dumnezeul de a doua zi” şi Marc, din spectacolul „Artă” de Yasmina Reza, regia Cristian Juncu (Teatrul „Bulandra”, Bucureşti).

Emilia Popescu, cea mai bună actriţă

Cea mai bună actriţă a fost Emilia Popescu, în rolul Marthei, din spectacolul „Cui I-e frică de Virginia Woolf”. Premiul special al juriului a plecat în Capitală, pentru spectacolul „Dumnezeul de a doua zi”.

În final, ultimul premiu acordat de juriu şi primul, practic, în opţiunea lui, a fost marele premiu, care anul acesta s-a transformat în Premiul de excelenţă, acordat lui Horaţiu Mălăele, pentru rolul Francois din spectacolul „Dineu cu proşti“, de Francis Veber, în regia lui Ion Caramitru (Teatrul Naţional Bucureşti).

SURSA: http://www.adevarul.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Copilul tau se uita ore in sir la desene? Cum ii influenteaza ele modul de a gandi si actiona?

Fiecare parinte trebuie sa stie asta! In timpul socializarii si ca urmare a acesteia, oame…