Este vorba de niste piste de biciclete care ar putea fi facute pe anumite strazi din Brasov care permit amplasarea unei benzi intre 0.75 -1 m speciala pentru biciclisti, fara a afecta traficul masinilor.

12.00 Pornind de la modelul ţărilor occidentale, bicicliştii braşoveni au iniţiat o propunere pentru edilii oraşului. Organizatorii „Masei Critice” propun marcarea mai multor piste de biciclete pe arterele principale al Braşovului. Este vorba despre şapte trasee, fiecare dintre piste fiind compusă din mai multe tronsoane. Toate pistele bicicliştilor sunt amplasate pe carosabil, îngustând benzile de circulaţie destinate autoturismelor, potrivit proiectului elaborat de Robert Lazăr, unul dintre iniţiatorii „Masei Critice”.

„Ne-am dori ca un biciclist să poată parcurge oraşul, de la un capăt la altul, pe pista de biciclete. Este idealul oricărui biciclist. Am mers pe toate arterele importante şi am estimat lăţimea posibilă a unei astfel de benzi. Proiectul l-am trimis la Primărie şi sperăm că va fi luat în calcul de edili”, a declarat Robert Lazăr.

Estimările realizate de iniţiatorul proiectului au fost însă făcute doar „ochiometric”, fără un sistem omologat de măsurători. Reprezentanţii Primăriei spun că astfel de piste sunt imposibil de realizat, în anumite zone din oraş. „Benzile pentru maşini sunt destul de înguste pe anumite artere, au trei metri şi jumătate. Reducerea acestor benzi ar face imposibilă circulaţia autobuzelor sau troleibuzelor care au gabarit mai mare. Noi am susţinut permanent mişcarea bicicliştilor şi dorim să oferim în oraş condiţii decente de deplasare pentru aceştia, însă pistele nu sunt relizabile pe orice arteră”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.

 

7.00 Robert Lazar, iniţiatorul Masei Critice Braşov, am pornit de la intersectia Traian Grozavescu cu Iuliu Maniu si face următoarele propuneri
Traseu 1, Tronson 1: Iuliu Maniu (Aula Universitatii) – intersectie Iuliu Maniu + Alexandru Ioan Cuza ….. latimea primei benzi este mai mult decat suficienta, permitand chiar si o pista de 1 metru latime. Traseu 1, Tronson 2: intersectie Iuliu Maniu + Alexandru Ioan Cuza – Primaria Brasov – latimea primei benzi permite amenajarea unei benzi de 0.75 m Traseu 1, Tronson 3: Primaria Brasov – Nicolae Iorga – intersectia Lunga + Nicolae Iorga – latimea permite o banda de 1 metru pentru biciclisti
Traseu 2, Tronson 1: intersectia Lunga + Nicolae Iorga – str. de Mijloc – sunt amenajate parcari in dreapta, prima banda nu prea e folosita deci ar merge amplasata o banda de 1 metru Traseu 2, Tronson 2: str. de Mijloc – intersectia str. Stadionului + str. de Mijloc – am considerat ca merge si o banda de 1 metru aici m-am lovit de o problema: prima banda de pe de Mijloc are verde intermitent la dreapta spre stadion iar eu am luat-o la stanga spre Lunga. Nu prea mi-am dat seama daca ar putea sa fie amenajata o pista, strada Stadionului fiind destul de intens circulata. Avand in vedere ca locuitorii din cartierul Bartolomeu Nord (str. Lanii) sunt destul de saraci, ei nu prea au masini si merg foarte mult pe biciclete. Amenajarea unei piste in aceasta zona ar reprezenta o usurare pentru ei si o imbunatatire a conditiilor din acea zona … Asadar, am vrut ca si acest cartier sa aiba o pista de biciclete. Pentru asta, am prevazut Traseul de Nord:
Traseu de Nord, Tronson 1: bariera str. Lunga – giratoriu str Gheorghe Doja – banda de 0.75 metri Traseu de Nord, Tronson 2: str. Gheorghe Doja – str. Lanii pana unde se termina blocurile – 1 metru Traseu de Nord, Tronson 3: str. Lanii – str. Agricultorilor pana la bariera str. Lunga- 1 metru
Aici la bariera se va traversa sensul giratoriu pana pe str. Lunga de unde incepe Traseul 3, un traseu superb, copaci pe o parte si pe alta a strazii si muntele Tampa in fata.
Traseu 3: strada Lunga – giratoriu Livada Postei – prima banda nu prea e folosita, merge lejer o banda de 1 metru. Daca nu se poate, e buna si cea de 0.75 m.
De aici se intra in Centrul Istoric pe Traseul 4.
Traseu 4, Tronson 1: str. Muresenilor – str. George Baritiu – 0.75 metri. Nu sunt probleme pentru ca oprirea este interzisa. Traseu 4, Tronson 2: str. Constantin Brancoveanu – Piata Unirii – 1 metru, masinile sunt parcate doar pe stanga. Traseu 4, Tronson 3: Piata Unirii – str. Prundului pana la giratoriul de la Poarta Schei – exista spatiu suficient chiar si pentru 2 metri de banda, dar 1 metru zic ca e suficient. In acest loc as fi optat ca pista sa coboare prin Poarta Schei dar latimea str. Poarta Schei nu mi se pare ca ar fi suficienta.  Exista 2 variante, intitulate Traseu Promenada si Traseu 4, Tronson 4:
Traseu Promenada: pista sa urce pe Aleea Tiberiu Brediceanu, sub Tampa si sa coboare in spatele magazinului Star. – latime banda 1 metru Traseu 4, Tronson 4: giratoriu Poarta Schei – Sirul Beethoven – George Baritiu – Muresenilor – giratoriu Livada Postei – latime banda 0.75 m.
In cea de-a doua varianta, se va continua cu: Traseu 4, Tronson 5: Eroilor – Teatrul Dramatic – 0.75 sau 1 metru.
In cazul fericit in care s-ar face ambele variante de mai sus, in intersectia din fata Teatrului Dramatic s-ar intalni Traseu Promenada cu Tronsonul 5 al Traseului 4.
De la Teatrul Dramatic pista se continua pe Traseul 5 dupa cum urmeaza:
Traseu 5, Tronson 1: Teatrul Dramatic – blvd. 15 Noiembrie pana la Calea Bucuresti – 1 metru de banda pentru biciclisti. Traseu 5, Tronson 2: Calea Bucuresti – Spitalul Judetean – 1 metru
Traseu 6, Tronson 1: str. Carpatilor – intersectie blvd. Muncii – 1 metru aici pista se bifurca.
Traseu Valea Cetatii: blvd Muncii – blvd. Valea Cetatii pana in capat unde intorc vehiculele RATBV si retur pana la intersectia cu str. Carpatilor. – aici latimea primei benzi permite spatiu suficient pentru o banda de 1 metru latime.
la intersectia cu str. Carpatilor, Traseul Valea Cetatii are legatura cu Traseul 6, Tronsonul 2:
Traseu 6, Tronson 2: str. Carpatilor – str. Poienelor pana la capat ROMAN, langa Kaufland si retur pana la giratoriul de la Spitalul Judetean – 0.75 m
Din acest punct ar incepe: Traseul Noua, Tronsonul 1 care porneste de langa capatul de linie ROMAN si urca pe str. Poienelor (ocolitoarea din spatele Praktiker) pana in Noua la intersectia cu str. Laminoarelor. Traseu Noua, Tronson 2: sectia 4 politie – str. Brazilor pana la Caminul pentru Persoane Varstnice si retur pana la sectia 4. (adica atat cat exista circulatie pe dublu sens). Traseu Noua, Tronson 3: sectia 4 Politie – str. Prunului pana la intersectia cu str. Lacurilor si str. Stejarului si retur la sectia 4 – 1 metru Traseu Noua, Tronson 4: str. Stejarului pana la Caminul pentru Pesoane Varstnice unde se uneste cu Tronsonul 2 – 1 metru pentru biciclisti Traseu Noua, Tronson 5: str. Lacurilor pana la intersectia cu Calea Bucuresti si retur unde se uneste cu Tronsonul 3.
Ne intoarcem la parcarea ROMAN unde biciclistii vor avea 2 variante: Ori se intorc pe str. Carpatilor pe Traseul 6, tronsonul 2 ori merg spre pista de biciclete existenta deja pe blvd. Saturn ori urmeaza Traseul 7: Traseu 7, Tronson 1: Giratoriu Poienelor – Calea Bucuresti – giratoriu Spitalul Judetean – cel mai problematic traseu, avand in vedere fluenta traficului. banda de 0.75 sau mai ingusta, dar nu mai ingusta de 0.5 m! De la Spitalul Judetean pista se continua cu Traseul 8:
Traseu 7, Tronson 2: Spitalul Judetean – Calea Bucuresti – str. Toamnei – intersectia cu str. Harmanului 1 metru. Aici ar fi utila o pista pe str. Harmanului pana la intersectia cu Vlahuta + Garii care sa faca legatura cu pista veche.
blvd. Kogalniceanu este problematic. El ar putea fi traversat doar in felurile urmatoare: – biciclistii curajosi merg pe carosabil iar cei care vor sa mearga pe piste sa urmeze traseul urmator: – sa fie amenajata de la pasaje o pista pe ambele trotuare, pe str. Victoriei, in prelungirea celei deja existente. Astfel, se face legatura cu pista veche.

Traseul 7, Tronsonul 3 ar incepe de la pasajele de pe Victoriei si ar continua pe blvd. Kogalniceanu pana la giratoriul de la Onix. De aici ar fi foarte utila o pista care sa mearga pe blvd. 13 Decembrie pana la Faget unde se intalneste cu vechea pista. De la Onix ar mai exista o mica pista de 0.75 m care sa urce pe 13 Decembrie pana la intersectia de la Ceasu’ Rau unde intr-un final se face legatura cu Traseul 1, Tronsonul 1, adica punctul de unde am plecat.
S-ar dezvolta astfel o retea foarte utila de piste pentru biciclete. A se observa numai cate licee si scoli dar si institutii sunt conectate la acest traseu. Brasovul este in 2011 Capitala Verde a Romaniei. Haideti sa demonstram ca asa este! Stiu ca nu sunt fonduri si proiectele de acest gen sunt ignorate, dar nu exista nicio posibilitate ca un proiect de acest gen sa fie realizat cu fonduri europene?

Puteti gasi traseul explicat si bine ilustrat cu poze sugestive la

http://www.robertlazar.ro/2011/03/noi-piste-pentru-biciclisti-in-brasov/

SURSA: http://www.adevarul.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Soferii model fac toate aceste lucruri! Fa-le si tu!

Nu este deloc greu sa fii un sofer model in trafic, sa conduci prudent si sa ai grija de a…