Finalizarea lucrărilor este stabilită pentru jumătatea anului 2012, urmată de prima decolare, la sfârşitul anului 2012. Primul zbor supersonic al avionului este prevăzut pentru prima jumătate a anului 2013
Avionul supersonic de transport al rachetei spaţiale Haas, pe care Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) îl construieşte pentru Competiţia Google Lunar X Prize, a primit oficial numele IAR-111. Neculai Banea, directorul general al companiei IAR Ghimbav, ne-a declarat ieri că a permis folosirea brandului IAR pentru acest avion. „Este o mare onoare şi obligaţie pentru ARCA să contribuie la tradiţia IAR, care, din 1925 şi până în prezent, a fost purtat de aeronave redutabile pe plan mondial precum IAR-11CV, IAR-80, IAR-93, IAR-99”, se arată într-un comunicat al ARCA. Până în prezent, numele avionului a fost E-111.„Realizarea unui aparat din seria IAR este o şansă de care orice constructor de aeronave din lume ar fi mândru. IAR-111 va trebui nu numai să contribuie la continuarea tradiţiei numelui I.A.R. (Industria Aeronautică Română, n.r.), ci şi să reprezinte aeronava care să zboare mai sus şi mai repede decât predecesoarele sale, ajutând astfel la progresul României. Mulţumim companiei IAR SA Braşov pentru această oportunitate”, a spus preşedintele ARCA, Dumitru Popescu.
Viteza de Mach 2,6 la altitudini de 30.000 de metriNava va avea capacitatea de zbor supersonic cu viteza de Mach 1,5 la altitudini de 16.000 de metri, în cazul transportului rachetei Haas II, iar în cazul folosirii ca platformă de dezvoltare a tehnologiilor pentru turismul spaţial, va dezvolta viteze de Mach 2,6 la altitudini de 30.000 de metri.
Echipaj din două persoaneAvionul va avea un echipaj format din două persoane – pilot şi navigator -, urmând să devină primul avion supersonic românesc. Cabina avionului este separabilă şi este echipată cu două paraşute propulsate cu motoare rachetă proprii. Astfel, cabina avionului poate fi separată de avion la viteze de până la Mach 1,2 şi altitudine de 100 de metri şi poate aduce echipajul în siguranţă pe suprafaţa mării. Propulsia va fi asigurată de un motor rachetă cu combustibil lichid, funcţionând cu apă oxigenată şi kerosen. Datele geometrice şi masele aparatului nu sunt comunicabile. Programul este finanţat integral din surse private, prin sponsorizări şi donaţii, valoarea acestuia nefiind comunicată.

SURSA: http://www.brasov2u.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

TOP-ul cautarilor globale in Google in 2019 – Cum arata lumea prin filtrul motorului de cautare?

Liderul in domeniul motoarelor de cautare, Google, a facut publice cele mai cautate expres…