Home Breaking News Stiri interne Rafinamentul extrem inseamna Simplu. Cum aplici asta?

Rafinamentul extrem inseamna Simplu. Cum aplici asta?

5 min read
0
0
146

Ciprian Trandafirescu

Cele mai complexe sisteme din lume au la baza elemente simple. Organismele vii au la baza celula si diviziunea celulara. Calculatoarele au la baza sistemul binar. Internetul adreseaza nevoia de cunoastere si de comunicare. Retelele sociale raspund unei nevoi simple de a impartasi informatii si de a comunica liber.

Sa recunoastem, orice culori sunt la moda intr-un anumit sezon, nu gresesti daca te imbraci intr-un costum negru cu camasa alba. Apreciem toate lucrurile simple din jurul nostru. Totusi, in anumite situatii, tindem sa complicam fara a fi nevoie.

Sa luam exemplul unui produs X care adreseaza o nevoie Y. Atunci cand promovezi produsul, atragi clienti care au nevoia Y. Pe masura ce relatia cu acesti clienti se dezvolta, ii cunosti mai bine, intelegi cum functioneaza sistemul si procesele lor, cresti alaturi de ei.

De-a lungul timpului, o parte dintre clientii Y dezvolta nevoi Z pe care produsul tau initial nu le-a luat in considerare. Clientul Y vine la tine si iti cere sa modifici produsul, sa-l adaptezi la noile sale nevoi, astfel incat el sa fie fericit. Clientul nostru e stapanul nostru, nu? Incepi si adaptezi produsul pentru a satisface clientul.

Pana aici, totul e in regula, aparent. Doar ca adaptabilitatea extrema afecteaza grav eficienta. Ford a ramas in istorie nu pentru ca a produs cele mai bune masini sau cele mai complexe, adaptate oricarei nevoi, ci pentru ca a utilizat eficient linia de productie de serie. In acest fel, a produs eficient un numar mare de masini cu un pret de vanzare mic.

Adaptarea permanenta la nevoile clientilor din casa iti reduce semnificativ sansele de a atrage noi clienti care au nevoie de caracteristicele produsului Y, cel pe care l-ai vandut foarte bine si care avea o piata potentiala mare, fiindca adresa o nevoie simpla.

Comportamentul consumatorului s-a schimbat fundamental in ultima perioada. Loialitatea costa foarte mult acum, fiindca trebuie sa contracareze multitudinea de optiuni cu care e bombardat din toate directiile. Ca o consecinta, ai nevoie de volum mare de clienti pentru a-ti asigura stabilitatea si cash flow-ul.

Conform principiilor lui Pareto aplicate in structura veniturilor, 20% dintre clienti iti aduc 80% din venituri. Daca asta inseamna ca ai 2 clienti mari in casa ce iti genereaza 80% din venituri, esti pe un teren minat. Sa ma explic.

Acesti 2 clienti mari iti asigura linistea facturilor, salariilor, chiriei lunare. Pentru ei ai adaptat produsul X si l-ai facut dupa chipul si asemanarea lor. La un moment dat (inevitabil) unul dintre ei gaseste un alt produs X si iti pleaca din casa. Rezultat: scadere drastica a veniturilor curente, ”stabile” cu 40%, posibil faliment.

Parerea mea este ca Pareto nu se aplica in structura clientilor/veniturilor, asadar urmeaza-ti calea. Acel produs Y pe care l-ai vandut initial si pentru care ai o plaja extinsa de clienti, adreseaza nevoi simple. Aceste nevoi simple sunt nemuritoare, indiferent de evolutia societatii. O masina, indiferent cate calculatoare de bord sau sisteme de siguranta cu trei litere are, daca nu ar avea 4 roti, volan, motor si cutie de transmisie, nu ar functiona.

SURSA: http://trandafirescu.net

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri interne

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Centrale pe peleti eficiente – ce sunt peletii?

În ziua de astăzi avem la dispoziţie o mulţime de modalităţi de încălzire a locuinţei noas…