Care a fost scopul proiectului uriaş menit să străpungă munţii dintr-o parte în alta ???

646x404
Tronsonul de cale ferată Târgovişte – Pietroşiţa a fost realizat în perioada 1884-1912. Calea ferată a fost proiectată şi executată de angajaţii Serviciului de Studii şi Construcţii din Ministerul Lucrărilor Publice Bucureşti, iar investiţia a ajuns la costuri uriaşe.

646x404

Este singurul tronson de cale ferată care străpunge Munţii Bucegi până într-un anumit punct, pentru că lucrările au fost abandonate odată cu începerea războiului mondial.

Vorbim despre celebrul tunel construit de CFR în 1913, care avea menirea de a descongestiona nodurile de cale ferată Bucureşti şi Ploieşti şi pentru scurtarea rutei dintre vestul şi nordul ţării prin Predeal, printr-o legătură directă între staţile Titu şi Sinaia, prin Târgovişte, Pietroşiţa şi Moroieni.

Proiectul a prevăzut străpungerea Munţilor Bucegi, în zona Păduchiosul, pe o distanţă de 5.918 metri.
646x404

ÎNCHISĂ PENTRU NERENTABILITATE

Ruta este nefolosită acum, după ce Miniserul Transporturilor a închis-o. Asta, în condiţiile în care CFR a investit acolo 2,5 milioane de euro pentru consolidarea malurilor Râului Ialomiţa. Aproape 600 de călători de pe ruta Târgovişte – Pucioasa – Fieni – Pietroşiţa au rămas, de la 15 mai 2013, fără tren.

646x404

Autorităţile spun acum că de la 1 octombrie 2015 ar putea redeschide linia CFR Târgovişte – Pietroşiţa. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, aflat într-o vizită de lucru în Dâmboviţa. Ministrul crede că această rută este foarte importantă pentru dâmboviţenii din zona de nord.

„Am avut o discuţie cu directorul general de la Calea Ferată de la CFR Călători, Iosif Szentes. Domnia sa mi-a comunicat că, de la data de 1 octombrie, două perechi de trenuri vor veni pe această relaţie şi vor intra pe secţia aceasta de circulaţie. Ea a fost la privaţi, care s-au retras, iar acum trebuie să găsim soluţii. E un termen (n.r. – 1 octombrie) pe care mi-l asum eu. Sper să fie, şi dacă nu, asta înseamnă că unii dintre colegii mei vor avea discuţii neprincipiale”, a spus ministrul Transporturilor.

CARE ESTE PRIMA CALE FERATĂ DIN ROMÂNIA

Cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu românesc a fost construită în perioada 1846 – 1854 pe traseul Oraviţa – Răcăjdie – Iam – Bela – Crkva (Biserica Albă) – Baziaş, cu o lungime de 52 km. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe 20 august 1854 şi făcea legătura între Oraviţa (în Banat) şi Baziaş, un port la Dunăre.

Linia a fost folosită iniţial doar pentru transportul cărbunelui din mina Anina la Dunăre. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a Imperiului Austriac. După diverse îmbunătăţiri tehnice la linie în următoarele luni, relaţia Oraviţa – Baziaş a fost deschisă pentru traficul de pasageri la 1 noiembrie 1856, potrivit wikipedia.org.
SURSA: http://adevarul.ro
Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri Recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

TOP 5 locuri in care se distreaza pe cinste orice prahovean!

Fiecare om vrea sa traiasca frumos, sa se bucure cat mai mult de viata in prezenta prieten…