Care a fost scopul proiectului uriaş menit să străpungă munţii dintr-o parte în alta ???
Este singurul tronson de cale ferată care străpunge Munţii Bucegi până într-un anumit punct, pentru că lucrările au fost abandonate odată cu începerea războiului mondial.
Vorbim despre celebrul tunel construit de CFR în 1913, care avea menirea de a descongestiona nodurile de cale ferată Bucureşti şi Ploieşti şi pentru scurtarea rutei dintre vestul şi nordul ţării prin Predeal, printr-o legătură directă între staţile Titu şi Sinaia, prin Târgovişte, Pietroşiţa şi Moroieni.
Ruta este nefolosită acum, după ce Miniserul Transporturilor a închis-o. Asta, în condiţiile în care CFR a investit acolo 2,5 milioane de euro pentru consolidarea malurilor Râului Ialomiţa. Aproape 600 de călători de pe ruta Târgovişte – Pucioasa – Fieni – Pietroşiţa au rămas, de la 15 mai 2013, fără tren.
Autorităţile spun acum că de la 1 octombrie 2015 ar putea redeschide linia CFR Târgovişte – Pietroşiţa. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, aflat într-o vizită de lucru în Dâmboviţa. Ministrul crede că această rută este foarte importantă pentru dâmboviţenii din zona de nord.
CARE ESTE PRIMA CALE FERATĂ DIN ROMÂNIA
Cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu românesc a fost construită în perioada 1846 – 1854 pe traseul Oraviţa – Răcăjdie – Iam – Bela – Crkva (Biserica Albă) – Baziaş, cu o lungime de 52 km. Pe actualul teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe 20 august 1854 şi făcea legătura între Oraviţa (în Banat) şi Baziaş, un port la Dunăre.
SURSA: http://adevarul.ro