Albumul istoric, ghidul turistic, filmul documentar, harta turistică şi portalul de promovare a Ţării Bârsei au fost realizate în cadrul proiectului „Legendele Ţării Bârsei. Promovarea potenţialului turistic al Ţării Bârsei”.

Proiectul se implementează în toate cele 15 localităţi membre ale Agenţiei Metropolitane: Braşov, Codlea, Predeal, Râşnov, Ghimbav, Săcele, Bod, Hălchiu, Sânpetru, Hărman. La lansarea de astăzi este aşteptată şi Elena Udrea.

Agenţia Metropolitană Braşov a depus în 2010, spre finanţare, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5, Domeniul de Intervenţie 5.3 proiectul „Legendele Ţării Bârsei. Promovarea potenţialului turistic al Ţării Bârsei”. Contractul de finanţare pentru acest proiect s-a semnat în data de 30 septembrie 2010. Bugetul general al proiectului este de 1018703,40 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată va fi în cuantum de 796284,30 lei.

Obiectivul general al proiectului este promovarea identităţii istorice şi culturale şi a resurselor naturale  specifice Ţării Bârsei în scopul dezvoltării şi consolidării turismului în regiune.  Acest proiect se află pe lista de proiecte prioritare a Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere Braşov. Proiectul va fi implementat în următoarele localităţi: Braşov, Codlea, Predeal, Râşnov, Ghimbav, Săcele, Bod, Hălchiu, Sânpetru, Hărman, Prejmer, Tărlungeni, Crizbav, Vulcan, Cristian.

Derularea proiectului presupune mai multe activităţi:

1. realizarea unor materiale(tipărite) de promovare a produsului turistic Ţara Bârsei, însemnând:

a. Pliantele-hărţi de promovare

Pliantele vor conţine  pe o faţetă informaţii cu caracter turistic legate de locaţiile de desfăşurare a evenimentelor de promovare a destinaţiei turistice „Ţara Bârsei”, iar pe cealaltă faţetă o hartă turistică a Ţării Bârsei unde vor fi punctate principalele obiective turistice de interes din această regiune.

b. Ghid turistic ce va conţine informaţii specifice referitoare la resursele turistice naturale şi antropice din Ţara Bârsei. Fiecare localitate va avea dedicată propria secţiune, care va cuprinde mai multe capitole: poziţionare geografică, harta cu legăturile rutiere, program mijloace de transport în comun, harta Ţării Bârsei şi a împrejurimilor, obiective turistice (fişa documentară a monumentului, galeria foto cu imagini contemporane şi istorice, program de vizitare), descrierea evenimentelor din localitatea respectivă (perioada de desfăşurare, locaţie, galeria foto), descriere trasee turistice (informaţii şi galerie foto), tururi tematice şi informaţii utile pentru turist. Ghidul va promova destinaţia turistica Ţara Bârsei ca produs unitar, reprezentând un instrument destinat stimulării interesului turiştilor pentru potenţialul cultural, istoric şi natural al regiunii şi să le ofere totodată informaţiile necesare pentru accesul la acestea.

c. Albume – vor fi tipărite şi distribuite 2000 de exemplare ce vor avea rolul de a promova destinaţia turistică Ţara Bârsei. Fiecare localitate în parte va avea propria secţiune. Pe lângă fotografii ale obiectivelor turistice din zonă, albumul va reuni şi o selecţie de legende locale ce explică elementele de istorie, tradiţiile şi obiceiurile zonei. În plus, albumul va mai conţine hărţi, gravuri, ilustrate de colecţie,  stimulând interesul turiştilor pentru această destinaţie şi punând într-o nouă lumină potenţialul turistic al zonei, fără a renunţa la caracterul istoric al obiectivelor turistice de astăzi.

d. Material multimedia. Va fi realizat un film documentar în scopul promovării potenţialului turistic al Ţării Bârsei. Filmul documentar se va baza pe un scenariu structurat astfel încât să prezinte valorile istorice, culturale şi turistice ale Ţării Bârsei. Astfel, se are în vedere: prezentarea monumentelor istorice clasa A din Ţara Bârsei, prezentarea monumentelor istorice clasa B devenite/propuse pentru obiective turistice, itinerariul cultural „Ţara Bârsei” în care se prezintă identitatea culturală şi istorică a zonei şi frumuseţile naturale. Un element de originalitate al filmului documentar vor fi prezentarea legendelor locale din ţara Bârsei, legende ce s-au păstrat până în prezent. Filmul va începe cu o prezentare de ansamblu şi scurt istoric al regiunii Ţării Bârsei, urmată de prezentarea fiecărei localităţi, cu obiectivele ei turistice, istorice şi naturale, cu un comentariu pe fundal referitor la istoric, amplasare, starea actuală, un rezumat al legendei cu elementele ei de specificitate, urmată de o scenetă interpretată de actori profesionişti, pentru ilustrarea legendei.

2. Acest proiect presupune şi desfăşurarea unei serii de evenimente cultural artistice, denumite “Legendele Ţării Bârsei” ce vor fi organizate pe baza unui concept unitar în fiecare dintre cele 15 localităţi din Zona Metropolitană . Se urmăreşte organizarea evenimentului simultan cu ziua fiecărei localităţi, în special pentru a asigura implicarea deplină a autorităţilor publice şi a comunităţii. Conceptul evenimentului va fi definit astfel încât să contribuie la promovarea specificului regiunii Ţara Bârsei, stimulând interesul vizitatorilor/participanţilor pentru descoperirea valorilor istorice, culturale şi naturale ale Ţării Bârsei. Astfel, organizarea evenimentului, multiplicat in fiecare locaţie, va implica:

  • reconstituirea în miniatură a un element de patrimoniu definitoriu ( de ex. biserica fortificată din Prejmer)  din  localitatea  respectivă
  • organizarea unui program cultural-artistic: dansuri, cântece tradiţionale, prezentarea scenică a unei legende locale sau a unei tradiţii specifice
  • invitarea la evenimente a unor meşteşugari şi artişti populari
  • pregătirea şi prezentarea de mâncăruri tradiţionale specifice localităţii sau regiunii
  • folosirea de către persoanele direct implicate în derularea evenimentului a unor costume tradiţionale sau cu specific medieval

3. De asemenea, prin acest proiect se va realiza un portal web de promovare turistică a produsului Ţara Bârsei şi participarea la unul din cele două târguri de turism ale României, de la Bucureşti

Evenimentele organizate pe baza conceptului menţionat la nivelul fiecărei localităţi vor beneficia de promovarea necesară, un rol important urmând să revină portalului dezvoltat în cadrul proiectului. De asemenea, prezentarea şi calendarul evenimentelor vor fi incluse şi pe site-urile altor instituţii (Agenţia Metropolitană Braşov, primăriile locale) şi se va proceda la transmiterea de comunicate massmedia locale şi naţională dar şi publicaţiilor de specialitate.

Odată implementat acest proiect, se doreşte ca produsul turistic Ţara Bârsei să devină un brand pentru Regiunea Centru.

<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>

Clipurile de promovare a Romaniei pe posturile de televziune CNN si Euronews. Hai sa le vedeti si sa-mi ziceti daca va plac

SURSA:http://www.piticu.ro

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri interne

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Copilul tau se uita ore in sir la desene? Cum ii influenteaza ele modul de a gandi si actiona?

Fiecare parinte trebuie sa stie asta! In timpul socializarii si ca urmare a acesteia, oame…