Home Breaking News Stiri interne Transalpina – Un drum spre cer de-aproape 2000 de ani

Transalpina – Un drum spre cer de-aproape 2000 de ani

12 min read
1
0
217

Transalpina este cel mai inalt drum rutier din Romania si chiar din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din Romania cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima   in Pasul Urdele 2145 m.  Soseaua  traverseaza Muntii  Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului aflandu-se intre acestea. Desi este mai inalta mai veche si mai frumoasa decat Transfagarasanul, este mai putin cunoscuta pentru  ca , Transalpina, cu toate ca este catalogat  drum national, DN 67c (partial), nu a fost pana  in 2009 niciodata asfaltata. Transalpina a fost cosntruita de armatele romane in drumul lor spre Sarmisegetusa, pavata cu piatra de Regele Carol al II-lea dupa 1930 si reablitata de nemti in al II-lea razboi mondial dupa carea a fost uitata.Faptul ca a fost uitata si a devenit  un drum greu de parcurs a  ajutat Transalpina sa-si pastreze  neatinsa salbaticia si farmecul aparte pe care putine locuri din tara il mai au. Este printre putinele drumuri din tara pe care se poata ajunge cu masina pana la…..nori si chiar deasupra lor.

Informatii Soseaua Transalpina: harta Transalpina, imagini live Transalpina, cat e Transalpina de asfaltata, vremea Transalpina, poze Transalpina, atractii Transalpina, reportaje si filmari de pe Transalpina, istoria soselei Transalpina, toate informatiile pe site-ul

http://www.transalpina.biz

CLICK AICI PENTRU O SUPERBA PREZENTARE IN POWER POINT

De ce sa mergeti pe Transalpina?

Pentru ca, asa cum spun toti cei care au strabatut-o, Transalpina este unul dintre cele mai frumoase locruri din Romania si nu numai … locul unde cerul isi da mana cu pamantul.

In pagina Transalpina Harta veti gasi marcat  intregul traseu al Transalpinei pentru a va hotara in functie de unde veniti cum sa accesati acest drum. Gasiti aici trecute pe harta distantele in km pe care va trebuie sa le parcurgeti pentru a ajunge in zona cea mai frumoasa a Transalpinei, zona alpina sau adevarata Transalpina, cum le place celor care au fost acolo sa o numeasca. Aceasta zona este cea care face acest drum inedit. Adevarata Transalpina  este marcata cu linie dubla si se intinde intre Obarsia Lotrului si Statiunea Ranca. Aici veti gasi peisaje asemanatoare cu  cele din imaginea de mai sus si doar aici veti ajunge sa calatoriti pe creasta muntilor trecand prin nori la propriu. Aici cerul isi da mana cu pamantul.

In sectiunea link-uri Transalpina sunt facute legaturile catre alte pagini utile despre Transalpina care pot fi de mare folos pentru cei care merg pentru prima data in zona. Veti putea vedea in cel cu Transalpina harta  o marcare a traseului, a drumurilor de legatura cu acesta si a distantelor de parcurs pana in zona de creasta, zona cea mai frumoasa a Transalpinei. In link-ul cu Transalpina  imagini live veti putea vedea daca in zona e soare sau vreme innorata dar mai ales daca mai este zapada sau nu in anotimpurile reci.Trebuie sa stiti ca pe portiunea Obarsia Lotrului – Ranca e zapada mai mult de 6 luni pe an. In camera 1, cea care se deschide cand accesati link-ul,  in coltul din stanga sus se pot vedea imagini live cu serpentinele si partia noua de ski de pe Varful Papusa. Daca aceasta camera este blocata puteti incerca sa vizonati imagini de la celelalte 2.  

In sectiunea starea drumului o sa gasiti imagini cu starea drumului in zonele neasfaltate ale Transalpinei. Pentu detalii de ultima ora despre Transalpina accesati sectiunea Transalpina Forum unde or sa fie aduse cele mai noi informatii despre Soseaua Transalpina de catre cai care au fost de curand in zona.

La mijlocul lunii august 2011 Transalpina era asfaltata in proportie de peste 98 % iar pana la finalul lui 2012 va fi in totalitate reabilitata. Portiunea cea mai frumoasa a Transalpinei dintre Ranca si Obarsia Lotrului este acum aproape integral asfaltata (aproximativ 1 km a mai ramas neasfaltat pe portiunea de la podul peste Lotru de Obarsie si intersectia cu DN7A Petrosani – Obarsia Lotrului ). Dinspre Sugag spre Obarsia Lotrului mai erau de asfaltat doar 1.5Km  intre coada Barajului Oasa si intersectia cu drumul 106N ce duce la Paltinis plus alte cateva zone scurte intre 5 si 50 de m intre Lacul Oasa si Sugag. La acestea se mai adauga cei 5,5 km neasfaltati dintre Sugag (respectiv Dobra) si Jina. In lucru este si drumul de legatura cu Transalpina DN7A pe portiunea dintre Obarsia Lotrului si Statiunea Vidra. Se lucreaza pe intreg traseul la montarea parapetilor si la amenajarea scurgerilor de ape de pe versanti. Asadar desi primul strat de asfalt a fost asternut pe aproape tot traseul Transalpinei drumul trebuie parcurs cu viteza redusa si cu atentie deoarece in unele zone nu are inca parapeti si indicatoare si in multe alte zone nici nu este marcat. Nu este recomandata traversarea pe timp de noapte deoarece pentru cei care nu il cunosc nu exista elemente de reper altele decat marginile drumului.

In pagina Transalpina Harta gasiti mai multe detalii despre asfaltarea Transalpinei.Tot aici gasiti informatii utile despre starea vremii pe Transalpina si in zona. In pagina “Video” veti gasi filmata integral Transalpina plus cateva reportaje mai vechi si mai noi despre ea. In pagina “Atractii” gasiti filmat un tur virtual deasupra zonei cele mai inalte din Transalpina (Ranca – Obarsia Lotrului) plus poze din cele 2 pesteri (Pestera Plovragi si Pestera Muierilor) aflate in apropierea traseului Transalpinei, pesteri care merita vizitate.

Trebuie sa stiti ca multi isi doresc ca Transalpina se fie asfaltata, pentru a putea sa o parcurga,  insa majoritatea dupa ce parcurg zonele ce se asfalteaza regreta ca acolo unde a ajuns asfaltul a ajuns si gratarul, muzica ascultata tare si petul aruncat la tot pasul. Se gandesc atunci ca  ar fi fost mai bine sa ramana neasfaltata si sa fie parcursa, cu greu, doar de cei care iubesc muntele cu adevarat. Cand asfaltarea Transalpinei va fi terminata in 2011 cea mai buna promovare ar fi inaugurarea de catre cei de la Top Gear care au fost si pe Transfagarasan. Un titlu gen: Top Gear on Transalpina highest Romania road ar face celebra Transalpina mai mult decat orice alta campanie publicitara. In urma vizitei pe Transfagarasan a celor de la Top Gear Transfagarasanul a fost clasat in primele 13 cele mai spectaculoase drumuri ale lumii iar Nicholas Chage a venit sa  filmeze o parte din filmul Ghost Ride II pe Transfagasan.

Va rugam in numele tuturor celor care iubesc Transalpina sa demonstrati ca asfaltarea nu duce la distrugerea acestei zone si daca o parcurgeti pastrati-o la fel de frumoasa si curata in continuare.

Intrebarile despre Transalpina  pe:
Transalpina Forum
sau
http://www.transalpina.biz
office@transalpina.biz
Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri interne

One Comment

  1. Andrei

    14 septembrie 2011 at 11:59 AM

    frumoasa descriere, am ajuns si eu pe acolo dupa 2 ani 🙂 (eu am prins si varianta neasfaltata si am facut o mica comparatie intre ele)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

Tu stii ce rochie ti se potriveste in functie de lungimea si culoarea parului? Afla acum ce trebuie sa porti!

Femeile sunt intotdeauna atente la aspectul pe care il au, iar acest lucru se poate observ…