Ciprian Trandafirescu – „Cum sa livrezi fericire?”
In Romania, un antreprenor are putine optiuni de a invata despre cum poate fi eficient in pornirea si dezvoltarea unei afaceri, in afara de a invata din mers, facand, gresind, invatand, mergand mai departe. Din fericire, exista ajutor din partea Editurii Publica, prin Co-lectia de Antreprenoriat, iar cartea “Cum sa livrezi fericire” scrisa de CEO-ul Zappos, Tony Hsieh, este un exemplu veritabil si demn de urmat in multe privinte.
Zappos.com este in prezent cel mai mare magazin online de incaltaminte, avand o cifra de afaceri de peste 1 miliard de dolari pe an, iar succesul sau are ca element central orientarea coplesitoare a atentiei acordata serviciului prestat clientilor companiei.
Poate parea simplu si evident ca fiecare dintre noi ar trebui sa ne concentram pe crearea unei experiente “WOW” clientilor nostri, insa pana la construirea culturii organizationale in jurul acestui lucru este cale lunga.
Cati dintre noi facem orice pentru a satisface un client, chiar daca nu cumpara pe moment de la noi? Cati dintre noi ii oferim clientului 3 variante de produse/servicii ale concurentei, in cazul in care noi nu putem sa le oferim? (Asta ar trebui sa constituie si un raspuns celor care m-au intrebat de ce postez si promovez joburi care nu sunt in portofoliul meu, ci al colegilor/concurentei )
Iata cateva concepte si principii de afaceri care mi-au reamintit episoade din viata mea de antreprenor, regasite in cartea despre povestea Zappos:
- Cheltuirea super eficienta a resurselor
- Nu face outsourcing pe competenta principala a afacerii
- Construieste relatii pe termen lung cu clientii tai, chiar daca nu cumpara acum de la tine
- Pretuieste-ti angajatii si trateaza-i ca pe membri ai familiei
- Creeaza o culura a companiei, pornita de la perspectiva angajatilor, clientilor si partenerilor tai
- Cat de importante sunt cash flow-ul pozitiv si pastrarea unui nivel minim de indatorare externa
Partajează acest conținut:
Publică comentariul