×

Ciprian Trandafirescu – „Cum sa livrezi fericire?”

Ciprian Trandafirescu – „Cum sa livrezi fericire?”

2100 Ciprian Trandafirescu - "Cum sa livrezi fericire?"In Romania, un antreprenor are putine optiuni de a invata despre cum poate fi eficient in pornirea si dezvoltarea unei afaceri, in afara de a invata din mers, facand, gresind, invatand, mergand mai departe. Din fericire, exista ajutor din partea Editurii Publica, prin Co-lectia de Antreprenoriat, iar cartea “Cum sa livrezi fericire” scrisa de CEO-ul Zappos, Tony Hsieh, este un exemplu veritabil si demn de urmat in multe privinte.

Zappos.com este in prezent cel mai mare magazin online de incaltaminte, avand o cifra de afaceri de peste 1 miliard de dolari pe an, iar succesul sau are ca element central orientarea coplesitoare a atentiei acordata serviciului prestat clientilor companiei.

Poate parea simplu si evident ca fiecare dintre noi ar trebui sa ne concentram pe crearea unei experiente “WOW” clientilor nostri, insa pana la construirea culturii organizationale in jurul acestui lucru este cale lunga.

Cati dintre noi facem orice pentru a satisface un client, chiar daca nu cumpara pe moment de la noi? Cati dintre noi ii oferim clientului 3 variante de produse/servicii ale concurentei, in cazul in care noi nu putem sa le oferim? (Asta ar trebui sa constituie si un raspuns celor care m-au intrebat de ce postez si promovez joburi care nu sunt in portofoliul meu, ci al colegilor/concurentei icon_smile Ciprian Trandafirescu - "Cum sa livrezi fericire?")

Iata cateva concepte si principii de afaceri care mi-au reamintit episoade din viata mea de antreprenor, regasite in cartea despre povestea Zappos:

  • Cheltuirea super eficienta a resurselor
  • Nu face outsourcing pe competenta principala a afacerii
  • Construieste relatii pe termen lung cu clientii tai, chiar daca nu cumpara acum de la tine
  • Pretuieste-ti angajatii si trateaza-i ca pe membri ai familiei
  • Creeaza o culura a companiei, pornita de la perspectiva angajatilor, clientilor si partenerilor tai
  • Cat de importante sunt cash flow-ul pozitiv si pastrarea unui nivel minim de indatorare externa
Povestea Zappos e scrisa din perspectiva CEO-ului, dar are si contributii semnificative din partea echipei din jurul sau, precum si a catorva angajati si contine date si informatii reale din istoria companiei, din 1999 si pana in prezent.
Iti recomand cu drag sa o citesti si iti transfer si un cadou din partea prietenilor de la Publica, in cazul in care o cumperi de la ei. Introdu Codul de discount “ctzappos” in pagina de comanda a cartii de pe site-ul Publica

Partajează acest conținut:

Eu sunt principalul “vinovat” pentru existenta acestei publicații electronice, pretențios numita “Revista”, care își consuma existenta acum în mediul virtual. Sunt un simplu blogger, fără veleități de jurnalist sau studii de specialitate în acest domeniu, fiind economist la baza și manager în activitatea profesionala. Aceasta revista este pentru mine, în primul rand, un hobby, un rezultatul al unei munci zilnice susținută cu mare pasiune și dragoste de tot ce tot ce înseamna frumos în viata (caractere, fapte, locuri), veștile bune și gândirea pozitiva în special, din simpla dorința de a COMUNICA și de a fi mai aproape de OAMENI.

Publică comentariul

You May Have Missed