Locuieşti în Bucureşti, îţi place să te plimbi cu bicicleta, însă ai obosit să mergi cu ea prin parcuri, unde trebuie să fii mereu atent la copii, la părinţii acestora şi la diferite animale de companie? Şi îţi doreşti mai mult decât un traseu printre maşini, pe străzile poluate ale Bucureştiului? O soluţie la îndemână este să luaţi bicicleta, să mergeţi cu ea la gară şi, de acolo, puteţi ajunge în zone de vis pentru un iubitor al mersului pe două roţi.

Iată câteva sfaturi care vă vor fi de folos dacă doriţi să faceţi o excursie pe două roţi.

1. Organizaţi-vă astfel încât să plecaţi din Bucureşti dimineaţa, deoarece sunt doar trei trenuri care dispun de vagoane pentru biciclete: acceleratul 1745 de la ora 6.25 Bucureşti Nord-Sibiu, rapidul 831 de la ora 8.45 pe ruta Bucureşti Nord-Braşov şi acceleratul 1621, la ora 10.50. Bucureşti Nord-Sibiu. Practic, aveţi acces la localităţi atractive pentru mersul pe bicicletă precum Cîmpina, Breaza, Comarnic, Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal, Braşov, Făgăraş, Sibiu.

2. La fel şi pentru întoarcere, ţineţi cont de orele la care pleacă spre Capitală trenurile cu vagoane pentru biciclete: Rapidul 832 Braşov-Bucureşti Nord, care pleacă din Braşov la 14.25 şi ajunge în Bucureşti la 17.25, şi acceleratul 1746 Satu Mare-Bucureşti Nord, care pleacă din Satu Mare la 5.02 dimineaţa, trece prin Braşov la 17.12 şi ajunge în Bucureşti la 21.10.

3. Încercaţi să ajungeţi la gară cu 15-20 minute înainte de plecarea trenului, astfel încât să prindeţi locuri pentru biciclete. În cazul în care toate spaţiile destinate bicicletelor vor fi deja ocupate, veţi achita 10 lei în plus. Practic, într-un tren sunt opt locuri de bicicletă, aşa că bătaia pe ele s-ar putea să fie mare!

4. Ca să vă aventuraţi în zone mai deluroase, aveţi nevoie de ceva antrenament. Nu purcedeţi la un drum lung, pentru ca apoi să simţiţi că nu reuşiţi să îi faceţi faţă. Atenţie, traseele din oraşele de munte şi din preajma acestora sunt mai dificil de parcurs decât cele cu care sunteţi obişnuit în Bucureşti, unde, în general, nu este o diferenţă mare de nivel. Mai bine faceţi pauze mai des decât să obosiţi inutil.

5. Cei care doresc să se aventureze pe drumurile naţionale sau europene trebuie să ştie că accesul cu bicicleta este permis, în cazul în care nu există un alt drum secundar, de fapt, majoritatea situaţiilor din România. Mergeţi cu mare atenţie, ţinând banda albă din partea dreaptă. Trebuie să aveţi nervii tari să nu vă speriaţi de claxoanele tirurilor care vă vor depăşi în mare viteză.

6. În rucsac trebuie să aveţi neapărat o vestă reflectorizantă. Nu aveţi voie să mergeţi pe timpul serii şi nopţii fără această vestă şi puteţi fi amendat de poliţie. Ideal ar fi să aveţi cască de protecţie cu dungi reflectorizante, precum şi banderole reflectorizante la mâini şi la picioare.

7. Bicicleta trebuie să fie dotată cu catadioptrii (“ochi de pisică”) în faţă, în spate şi pe roţi pentru a vă face uşor observat în trafic.

8. Aveţi grijă să vă pregătiţi bicicleta pentru drum greu. Să aveţi frânele bine calibrate pentru că veţi avea nevoie de ele la coborâre. Să aveţi grijă ca lanţul, foile şi pinioanele să fie în regulă. De asemenea, anvelopele trebuie să fie bine umflate.

9. Totuşi, nu uitaţi să aveţi cu voi o trusă de chei şi scule, pentru că traseul vă pune bicicleta la încercare, iar dacă vă cade lanţul sau vă slăbeşte frâna în singurătate, nu găsiţi pe nimeni să vă ajute.

10. Când mergeţi prin oraşele din ţară, trebuie să ţineţi cont că majoritatea nu sunt atât de avansate la capitolul piste pentru biciclişti. De exemplu, în Buşteni, trebuie să aveţi claxonul funcţonal, deoarece trotuarele de pe strada principală sunt aglomerate.

Load More Related Articles
Load More By Mihai Mircea Totpal
Load More In Stiri interne

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

TOP 5 locuri in care se distreaza pe cinste orice prahovean!

Fiecare om vrea sa traiasca frumos, sa se bucure cat mai mult de viata in prezenta prieten…